3810
Sök

ADR prov.

Glidarn
408 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Är det nån som gjort ADR provet här på garaget, och i såfall va det skitsvårt?
Vet ju att man har boken å slå i men e ju lite nojjig ändå, klara jag provet så släpper dem även på E kortet åxo + förlängd praktik innan skolan slutar med alla behörigheter.
Måste bara klara det!!! mvh stefan.

(obrut)

Egen företagare
864 Inlägg
29 april 2009
jag har det så kallade ´´lätt´´ adr. Det var inte svårt tycker jag iaf.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Glidarn
408 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Lätt? e jag bara nojjig då kanske..  18/25 frågor måste man ha.
Senast redigerat av zlaban08 (29 april 2009)

(obrut)

Snickarjävel
554 Inlägg
29 april 2009
du är nojig big_smile de e lätt.

Mustang V8 Power
31 Inlägg
29 april 2009
zlaban08 skrev:
Är det nån som gjort ADR provet här på garaget, och i såfall va det skitsvårt?
Vet ju att man har boken å slå i men e ju lite nojjig ändå, klara jag provet så släpper dem även på E kortet åxo + förlängd praktik innan skolan slutar med alla behörigheter.
Måste bara klara det!!! mvh stefan.

Har Klass 1, Stycke och tank o kan säga att det inte var speciellt svårt att ta.
ADR provet handlar i princip bara om att man ska kunna använda boken för
att slå upp det man söker.

Kommer att komma lite frågor om samlastning vilket oftast är självklara saker
som att inte lasta livsmedel och kemikalier i samma utrymme.

Om det finns något viktigare än mitt ego, vill jag att det spåras upp och dödas!

Glidarn
408 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Haha ok, då fixar jag det imorrn då hehe. håller tummar å tår. övningsuppgifterna va ju bra mycket krångligare än själva provet sa lärarna. men det blir nog möe bläddrande i boken iaf. flersvarsalt, på frågona med va det. (suck)

(obrut)

-utan 940
1 728 Inlägg
30 april 2009
Jag förnyade mitt ADR förra året, man fick göra om provet tills det blev godkänt. smile

4 005 Inlägg
30 april 2009
Håller med tidigare talare, du får ju ha handboken med dig på provet, så lär dig att hitta rätt saker i boken bra innan du gör provet.

De enklaste klasserna typ bensin diesel osv kan ju vara bra att kunna utantill och hur alla skyltar har olika färger och symboler. går lite fortare då.

lycka till!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
30 april 2009
Det är lite andra regler än vad det var för 5-7 år sedan då chauffören var tvungen att hålla koll på allt.
Idag är det avsändarens ansvar så det är lätt bara man använder hjärnan o tänker efter vad är fri mängd, samlastning, säkerhet samt det där med förpackningar (a, b, c,)klasser o skyltar.
Låter svårt men det är rätt enkelt.

Nu börjar jag få ångest... Måste förnya mitt ADR innan hösten...

Glidarn
408 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Grabber skrev:
Det är lite andra regler än vad det var för 5-7 år sedan då chauffören var tvungen att hålla koll på allt.
Idag är det avsändarens ansvar så det är lätt bara man använder hjärnan o tänker efter vad är fri mängd, samlastning, säkerhet samt det där med förpackningar (a, b, c,)klasser o skyltar.
Låter svårt men det är rätt enkelt.

Nu börjar jag få ångest... Måste förnya mitt ADR innan hösten...

Förstår det! Det gick vägen idag hehe 24/25 rätt. gött mos!!!!!!!

(obrut)

DFFL
9 020 Inlägg
30 april 2009
Jag hade alla rätt på ADR-provet.
Var ju inte precis svårt när man hade boken brevid utan att bli kallad fuskare. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
30 april 2009
va fan är ADR?

Sump Runk Rätt O Slätt!

Körv
3 535 Inlägg
30 april 2009
HyperSonica skrev:
va fan är ADR?

Farligt gods.. typ transport av diesel, eller bensin osv.

Gick förövrigt också den kursen, jäkligt intensiv, men helt klart värt att ha!

Truckdriving Man

Glidarn
408 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Var ju inte precis svårt när man hade boken brevid utan att bli kallad fuskare. tongue

Grattis då wink å näe det va inte svårt..

(obrut)

4 005 Inlägg
30 april 2009
zlaban08 skrev:
FireTraXX skrev:

Grattis då wink å näe det va inte svårt..

Jag hade ett fel på provet, när jag lämnade in det till läraren så kollade han igenom det direkt och frågade direkt, är du säker på att just den där frågan är rätt (och pekade) jag funderade några sekunder och ändrade mitt svar och fick alla rätt.

smile

Sök