grymt projekt du / ni har också. under mitt nästa bygge ska jag riva ner allt och göra om tror ja det är rätt coolt de med. men lycka till.
ursäkta för sent svar, har varit upptagen i några dagar, legat sjuk bland annat.. tackar, jag följer ditt bygge, och ser fram i mot fler updates. det är alltid kul att börja bygga från början, det är när det är en massa spacklande och slipande som orken börjar ta slut.
du det är grymmt sant. spacklandet och slipandet det tar kål på en synd att det ska vara så drygt. håller på att spackla och slipa nu ja. alla mina inrednings saker. det är otroligt drygt men man får försöka bita ihop och köra. ja uppdates är lite dåligt nu. pga av all slipande. men hoppas det kan bli klart snart ha de!
grymt projekt du / ni har också. under mitt nästa bygge ska jag riva ner allt och göra om tror ja det är rätt coolt de med. men lycka till.
ursäkta för sent svar, har varit upptagen i några dagar, legat sjuk bland annat.. tackar, jag följer ditt bygge, och ser fram i mot fler updates. det är alltid kul att börja bygga från början, det är när det är en massa spacklande och slipande som orken börjar ta slut.
du det är grymmt sant. spacklandet och slipandet det tar kål på en synd att det ska vara så drygt. håller på att spackla och slipa nu ja. alla mina inrednings saker. det är otroligt drygt men man får försöka bita ihop och köra. ja uppdates är lite dåligt nu. pga av all slipande. men hoppas det kan bli klart snart ha de!
det blir nog bra när det är klart. kanske får ta å kma förbi och titta på bilen nästa gång jag är i karlstad.
det blir nog bra när det är klart. kanske får ta å kma förbi och titta på bilen nästa gång jag är i karlstad.
SWEET fan längtar sj tills man får börja bygga ut inför nästa projekt
hoppas du bygger nå extremt också
Du måste skämta , finns ingenting på denna bil som är extremt och kommer nog inte bli mer extremt vad du än gör. Visst tycker det är bra att ni gör någonting utav den , även fast jag alldrig lagt ner så mycket som 1tim på en mazda.
Ja detta ser ju bra ut MEN ett litet tips om plastningen är att ni inte lägger glasfibermattan på utsidan utan att ni först bara lägger med plast så formen blir hård sedan tar ni ur den och plastar på insidan för då behöver skippar man MASSA slip och spackeljobb och får en riktigt fin yta från början Lycka till!
Ja detta ser ju bra ut MEN ett litet tips om plastningen är att ni inte lägger glasfibermattan på utsidan utan att ni först bara lägger med plast så formen blir hård sedan tar ni ur den och plastar på insidan för då behöver skippar man MASSA slip och spackeljobb och får en riktigt fin yta från början Lycka till!
jo, men det är lite lätt trångt under covern. så det är omöjligt, och vi valde att göra covern fast, för att slippa att den slår sig om man lyfter ut den.
jo, men det är lite lätt trångt under covern. så det är omöjligt, och vi valde att göra covern fast, för att slippa att den slår sig om man lyfter ut den.
okej. men skulle ju då kunna lägga på ett lager plast och när de börjat torka men inte riktigt torrt lägga på ett tag till så den blir riktigt hård men kapa ur den plasta på insidan plasta på den.. då får man ju bara en liten skarv som man behöver spackla upp.
så här kommer en update, vi valde att klä bagaget istället för att lacka det.
vi lackade utblåsen silver ist för svart
utblåsen monterade, vi ska även lacka ramen runt stereon sedan.
vi har klätt slutstegsracket och kopplat in allt
monterat och spacklat och klätt dörrsidorna
och så sedan körde vi ut bilen, spolade av den och fotade. man ser även dom nya vinterdäcksfälgarna.
lite oskarp, men man ser iaf vad det är för något.
Imorgon är det besikting, så försöka få lite bilder därifrån också. sedan i helgen, ska vi för första gången visa upp den, så vill någon se den, kom till UMEÅ på lördag kv.
En till update då, även fast ingen kommenterar.... var ute igår med bilen, snurrade runt på stan och visa upp den i största allmänhet, blev några bilder och en film.
tankning:
stannade i ett av umeås parkeringshus och fotade och filmade lite:
Ställde ut bilen samt tävlade i dB-Drag igår på Umeå Gatbilsträff 2010. Trots regn kom det ca 70 utställande bilar och en hel del folk. Lite bilder från igår: