Hellquist skrev:
Rquired och tobee
Jag har ju en av varje så jag borde ju veta vilken som är piggast... Väghållningen är bättre orginal i en BMW än i en Volvo men om jag jämför mina båda bilar så är ju Volvon bättre, men den hade ju inte Delrin och coilovers orginal.
Ja, jag anser ju att man måste upp mot 300hk för att det ska bli en pigg bil, sen om den driver på framhjulen eller bakhjulen spelar ingen roll. Det rycker inte speciellt mycket i ratten på min 850 när jag gasar. Stumma bussningar överallt. Jag skrev dessutom att han antagligen kommer gilla 328 efter att ha kört 740. 328i är helt klart en bra bil, trevlig på alla möjliga sätt men att hålla på att höja den som om den vore en Porsche 911 känns inte rätt. En 850 Turbo med chip är snabbare på allt, inte bara vad man upplever. En 850 Turbo med chip gör 100-200km/h på ca 15sek och en BMW 328i på ca 25 sekunder. 0-100km/h går på 6 sek med en Volvo med chip och en BMW tar 8 sek på sig osv så det är mer än bara upplevt.
Ok, detta är inte samma sak
Så din 850 rycker inte i ratten vid acc.? Trevligt men då måste den vara rätt unik, kanske till och med konverterad till bakhjulsdrift? *ironi*
Ok, 300hp=pigg bil. Sen om dom sitter i en Chrysler 300M eller en Peugeot 205 spelar ingen roll? Men med de kriterierna är 328 ingen pigg bil. Å andra sidan har TS 740 knappast 300hp så jag tror bergis han kommer tycka den (328) sticker rätt bra.
I jämförelse med volvo 850 tycker jag nästan en 328 är att likna med en Porsche 911, jag tvivlar på att du via ett forum kommer andra min åsikt i den saken.
Sedan klart en trimmad bil är snabbare, men inte i "allt". Jag tvivlar på att framhjulen helt magiskt får fäste med 300hp i starten och att den är snabbare i kurvorna. Men siffrorna har du inte fått rätt.
En 328 gör 0-100 på 7sek nånting (7.1, 7.2 inte 7.9), inte 8 som du skrev. Samtidigt som en Volvo S60R gör 0-100 på 5.7sek. Jag tvivlar på att en chippad fwd 850 är snabb som denna, troligare är att den ligger vid 6.5-7.0 nånstans. Där ligger T5-R och jag tror inte att ett chip gör mycket mer
Edit: Elda, varför inte en 2.0T med fulltrycksturbo istället om man nu skulle ha den till trim?