2748
Sök

Bmw 320i kompressormatning

80 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Jag går i planerna att tjacka mig en billig 320 och renovera upp den för att sedan kompressormata den. DÅ jag är helt färsk när det gäller kompressormatning så undrar jag om kringutrustningen som krävs är densamma som för turbo, typ:
Spridare, btr, soppapump, ordentlig topplockspackning osv.

Säg att jag åker med rubb och stubb orginal förutom en ordentlig topplockspackning och eventuellet också något mer soppaflöde.

Kan en kompressor från en corrado g60 funka?

Mycket skit mer än själv kompressorinstallationen som krävs? är kompressor olje/vattenkyld?

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 maj 2009
kompressorn kyls inte alls tror jag? och jag antar att det är kompressor som kompressor igentligen.

dock så laddar en corrado G-lader typ 0,5 men man kan nog byta drev och få upp den till runt 1.0

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
26 maj 2009
0rr3 skrev:

skulle inte rekomendera den, testa med en eaton ist finns några på blocket smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

73 Inlägg
29 maj 2009
Eaton som sagt, dom är rätt prisvärda. En eaton m45 borde väl kanske räcka?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
29 maj 2009
0rr3 skrev:

Mycket skit mer än själv kompressorinstallationen som krävs? är kompressor olje/vattenkyld?

G60 är gjord för 160hk och 200hk så jobbar den rätt hårt så satsa på nått annat...
lysholm/rotrex/eaton eller liknande lite dyrare men tål mer och leverar mer kraft..

Du behöver:

Fäste
Kompressor
Rem
Remhjul
Eventuella tryckrör
soppan = större spridare + soppa pump 
sen en mappning på det eller chip...

Olja är det som kyler kompressorn och ofta har dom "slutna" system så man behöver inte krångla med att hitta olja + retur...

Sök