3558
Sök

"Performance by DLS" Volvo V40

1 634 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Fått upp hålen för basen och ljudprocessorn. Kommer så småningom att montera röda ljusdioder på undersidan runt basen. Har tryckt ner en rund list runt basen för att minska mellanrummet till ca 5mm så ljuset kan strömma igenom. Ovanför processorn har jag fräst bort ca 8mm underifrån för att kunna fälla in en ruta.

Verkar som att jag får vänta med fönster för slutstegen då jag inte kommer att kunna vika den gråa vinylen runt kanterna snyggt, har däremot fått tag på en bit svart superstretch vinyl som jag skall lägga i mitten. Får ta och beställa grå superstretch när lite pengar ramlar in nästa gång..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/734013_tiwmyk.jpg
Utan mittendelen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/734014_hsjgec.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/734015_7wca2u.jpg
lite ljusdioder och vinyl kvar. Fönster över stegen kommer senare.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Hewi
571 Inlägg
10 augusti 2009
Kommer nog bli mkt snyggt! smile Ligger sidostycken och vilar direkt emot stegen? Vore synd om det skulle bli märken på dessa menar jag sad

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

1 634 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
pwilhelm skrev:
Kommer nog bli mkt snyggt! smile Ligger sidostycken och vilar direkt emot stegen? Vore synd om det skulle bli märken på dessa menar jag sad

Nja, de inre distanserna vilar på den platta ytan av slutstegen vid terminalerna, men det kommer att sitta filtmatta under mdf-distanserna, i övrigt ligger sidostyckena ca 0,5 cm ovanför slutstegen.

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Härligt. Har slipat klart det som skall slipas nu och kan lägga lim på sidostyckena ikväll. Imorgon ska jag iväg och hämta den svarta superstretchen så jag kan lägga lim på mittendelen imorgon kväll.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Hewi
571 Inlägg
10 augusti 2009
andreas_gbg_ skrev:
pwilhelm skrev:

Nja, de inre distanserna vilar på den platta ytan av slutstegen vid terminalerna, men det kommer att sitta filtmatta under mdf-distanserna, i övrigt ligger sidostyckena ca 0,5 cm ovanför slutstegen.

Bra då lär du inte få några märken på dem fina stegen smile

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

9 Inlägg
10 augusti 2009
altenativ 3 smile  ser riktigt fint ut!

1 634 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
Blev till att klä mittencovern först då jag vill hinna montera ljus och glas. Fick hämtat en bit 6mm glas här i byn för 60kr som skal vara över processorn smile

Tyvärr har jag ingen färgspruta så jag får pensla på det gamla viset, det suger eftersom det går åt typ dubbelt så mycket av det jäkla dyra limmet, vilket jag förövrigt har att tacka Lonefox för som tydligen hemskt gärna ville se att min vinyl satt kvar big_smile Tack Lonefox!!!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/734845_h8n1tl.jpg
3M

Mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (11 augusti 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

Hifi Freak
462 Inlägg
11 augusti 2009
Blir grymt fint det där. Vad kör du med för lim?

/Andreas

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 augusti 2009
Anderas: Äh du gnällde över att du inte hade råd just då och jag ändrade bara min beställning hos TnT wink

T-RÖD> 3M Fastbond 30

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 634 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Då har jag kommit en bit till påväg.

Tyvärr sket sig det lite för mig då jag gjorde nedsänkningen runt basen, efter att jag vart klar var jag tvungen att ändra mina planer ganska ordentligt gällande höjden på distanserna då jag inte fick golvet som jag ville, så jag höjde upp mer än 1cm mer än jag tänkt mig vilket resulterade i en ful glipa runt basen sad Så blev det även över processorn då covern ifrån början skulle ligga nästan kloss an. Inte så sugen på att göra om mittendelen så jag får hitta på något att fylla ut glipan med bara, typ en böjd spegelremsa eller nåt annat småkul.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/735806_qb6vgh.jpg
det svarta går ihop med det svarta på brädan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/735809_9gtigk.jpg
utan mittendelen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/735814_ryvkv6.jpg
inte mycket effekt när blixten på kameran är på.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/735815_meo0qh.jpg
riktigt så här starkt är det inte, måste lära mig kameran bättre wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Sitter och tittar på bilderna här och börjar tycka att jag har onödigt mycket döutrymme utanför stegen under sidostyckerna, kanske man kan få in en kondning på varje sida så jag får kondning till steget till basen och steget till midbasarna. Dessa skulle man kanske låta sticka upp halvvägs, liggande dock. Kanske vore nåt att planera in tills jag får hem superstrech och gör kapar upp fönster för stegen. Problemet jag får då bara är att terminalen blir exponerad och måste skyddas för att inte tappa 10p på skydd av + kontakt.

Men vad tror ni? Hade det vart nåt?

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 augusti 2009
Ser bra ut. smile

Du har mail wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Hewi
571 Inlägg
12 augusti 2009
andreas_gbg_ skrev:
Sitter och tittar på bilderna här och börjar tycka att jag har onödigt mycket döutrymme utanför stegen under sidostyckerna, kanske man kan få in en kondning på varje sida så jag får kondning till steget till basen och steget till midbasarna. Dessa skulle man kanske låta sticka upp halvvägs, liggande dock. Kanske vore nåt att planera in tills jag får hem superstrech och gör kapar upp fönster för stegen. Problemet jag får då bara är att terminalen blir exponerad och måste skyddas för att inte tappa 10p på skydd av + kontakt.

Mvh Andreas

Ang glipan runt basen: Kan du inte höja upp basen 10-15mm med en mdf-ring och lägga en kloss i lådan för att kompensera för volymökningen istället? Tycker att basen ligger för djupt mer än att glipan är för stor.
Ang kondingarna så montera sådana om du vill men jag tycker inte de behöver synas upp igenom sidostyckena då utan det räcker med att stegen sedan kommer synas , om du mont kondingar så ta sådana utan display så de inte lyser upp i rött eller blått genom fönsterna till stegen och "stör" din gröna belysning.
Tycker jag iallefall fast det är redan nu mkt snyggt också för den delen smile

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

1 634 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
pwilhelm skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

Ang glipan runt basen: Kan du inte höja upp basen 10-15mm med en mdf-ring och lägga en kloss i lådan för att kompensera för volymökningen istället? Tycker att basen ligger för djupt mer än att glipan är för stor.
Ang kondingarna så montera sådana om du vill men jag tycker inte de behöver synas upp igenom sidostyckena då utan det räcker med att stegen sedan kommer synas , om du mont kondingar så ta sådana utan display så de inte lyser upp i rött eller blått genom fönsterna till stegen och "stör" din gröna belysning.
Tycker jag iallefall fast det är redan nu mkt snyggt också för den delen smile

Jo det skulle man såklart kunna göra... Men det kommer inte att bli så snyggt när jag lyfter av covern då eftersom jag får en skarp kant och en ful upphöjning. I sånna fall får jag lyfta ur allting och spackla upp kanten och klä om, och då bygger jag hellre ny cover big_smile Nä men jag tror att jag kan lösa detta lite genom att trixa med distanserna. Tyvärr verkar det som att mdf-skivorna blivit lite skeva när de stått mot väggen innan jag kapa upp. Kanske lägger de sig med tiden....

Det gröna ljuset använde jag bara för att jag hade hemma, vill ha rött, men funderar faktiskt på att blanda.. Vi får se. Vallåkra kommer snart med många idéer och tips wink

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 augusti 2009
Helt klart en av dom intressantaste projekttrådarna här på garaget för tillfället, vet inte varför dock, men jag gillar bygget! Mycket snyggt och stilrent men samtidigt kul att titta på. smile Gillar när man gör såna där detaljer som att det svarta i skuffen går ihop med det på brädan fram. Synd bara på glipan runt bas och processor.
Senast redigerat av ChriZtoffer (13 augusti 2009)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

63 Inlägg
13 augusti 2009
Tummen upp, härligt att få titta igenom ett sådant här seriöst och snyggt strukturerat bygge smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
13 augusti 2009
Har varit dålig på att kommentera här, men har följt din tråd mycket! Börjar se grymt bra ut, dock va det ju lite trist med att basen blev lite väl långt ner nu, men det är ju sånt man kan fixa till! Men ser iaf toppen ut! smile

1 634 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Tack tack wink Ja detta med processorn och basen kommer jag att fixa till, men inte innan vallåkra tongue

Nu fick jag en förklaring varför jag fick dåliga poäng på ljudet senast,  igår när vi skulle tweaka så försvann plötsligt nästan all bas, eller, basen fanns kvar med det var ingen pondus i den. Basen är som bekant kopplad med 2st rca-kablar, med fick bara signal via en kanal. Så vi började misstänka att den pajat i steget, vi började testa först med bara en kabel och fick ingen signal igenom alls via någon av kontakterna medans kabel 2 gav kontakt med en gång, vi mätte kabeln som inte funka med fick ändå igenom signal.. skumt som....

Vi tog upp kabeln till service-teknikern på DLS som gick igenom kabeln och hittade en glappande kortslutning... Han hade väl haft lite för bråttom när han lödde om kablarna åt mig. Så nu är det fixat och vi ställde ljud några timmar efter det. Nu väntar jag hemma på att få hem lite hjälp med ytterligare skruvande med inställningar. Skönt att proffsen kan komma hem till en ibland så man slipper åka själv hela tiden big_smile

Så nu har det börjat ljusna och jag ser fram emot att se hur det ska gå på helgens 2 tävlingar.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Skolbänksnötare
55 Inlägg
14 augusti 2009
Lycka till! Du får skriva resultat här i tråden sen! smile

Real drivers don't burn rubber, they make them scream for mercy...

Hewi
571 Inlägg
14 augusti 2009
Har du monterat scandinavia diskanterna nu? Bilder på det och ett omdömme på dem jämfört med Nordica diskanterna isåfall tack! smile

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök