2520
Sök

Opel Vectra bygget från början till slut. (SQ bygge för säsongen 2010)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
27 juni 2009
helvit inkl. listerna tycker jag

sedan kanske printa ut någon dekal/dekaler typ "Vectra Lotus edition" eller något sådant o sätta på framskärmarna eller så

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
va tro ni om något sånt? fast kanske röd på sidorna eller tvärtom, röd på ovansidan och vit på sidorna?

ja detta är bara lite ideer, den kanske blir helvit samt nå dekaler.. me lite lila pearl över hela bilen smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/33562/696858_7wdh2o.jpg
nått sådant fast kanske rött? på antingen ovansidan elr nedanför? bara lite ideer...
Senast redigerat av pattilatti2 (29 juni 2009)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
LartiC skrev:
Blir ju riktigt bra  smile

tackar smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
BaNaN85 skrev:
Patti hur fungerar dämpmassan du använder?

Den funkar svinbra.. man penslar den på dörrar och div. ytor. blir jättebra smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Helvit men svart tak och svart i mitten av huven (följ originallinjerna på huven) hade varit porr.

Gjorde ett hafsverk men du fattar principipen wink Har sett det på ett gäng Golfar..

http://www1.garaget.org/gallery/archive/736/694812_pupvjk.jpg

ja det verkar ju rätt porrigt smile

du menar då linjerna på huven som går där i mitten? inte helt ut till kanterna på huven dvs. smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33562/697227_9kw8pq.jpg
passar nån av de färgerna?

892 Inlägg
30 juni 2009
Ser bra ut! smile

Men alltså det är någonting med gamla Opel och styling, de ser ju så grymt bra ut!

Nu kommer lite kritik ang. förslagen om lack, och för att gå rakt på sak, BLÖRRK! Ok, innan jag får verbalt stryk så vill jag framhäva att det nu bara är hur jag tycker och tänker, men i min värld så är de sista bilderna...ja du fattar. Iof kan jag fatta visst tycke för den övre-högra bilden, men BARA med rosa fluff och saker innuti! big_smile

Personligen tycker jag du ska köra på hel vit, alternativt någon mer mjukt övergående färg eller annat mönster, kanske inte så otroligt skrikande i kontrast till original färgen, typ tänk svart med mörklila områden, så förstår du var jag menar. smile

Skulle ju iof kunna vara intressant att leka lite med de sista förslagen, kanske den med blå/lila färg, och se om man kan få den att se mindre ut som om någon kört över den med en gigantisk roller med vit färg. smile

Men men! Frånsett färgförslagen så tycker jag att bygget ser bra ut, riktigt bra! Att det sen är en Opel höjer ju bara intrycket. wink

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
30 juni 2009
hel vit tycker jag

Mvh Christian

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Android skrev:
Ser bra ut! smile

Men alltså det är någonting med gamla Opel och styling, de ser ju så grymt bra ut!

Nu kommer lite kritik ang. förslagen om lack, och för att gå rakt på sak, BLÖRRK! Ok, innan jag får verbalt stryk så vill jag framhäva att det nu bara är hur jag tycker och tänker, men i min värld så är de sista bilderna...ja du fattar. Iof kan jag fatta visst tycke för den övre-högra bilden, men BARA med rosa fluff och saker innuti! big_smile

Personligen tycker jag du ska köra på hel vit, alternativt någon mer mjukt övergående färg eller annat mönster, kanske inte så otroligt skrikande i kontrast till original färgen, typ tänk svart med mörklila områden, så förstår du var jag menar. smile

Skulle ju iof kunna vara intressant att leka lite med de sista förslagen, kanske den med blå/lila färg, och se om man kan få den att se mindre ut som om någon kört över den med en gigantisk roller med vit färg. smile

Men men! Frånsett färgförslagen så tycker jag att bygget ser bra ut, riktigt bra! Att det sen är en Opel höjer ju bara intrycket. wink

hehe jo det är baa olika färgförslag.. helvit ligger nog först på min lista.. men jag funderar på om man inte skulle lacka sidorna samt spoilers i nån annan färg.. ger som lite tyskt stuk över de..

Sen är de BARA olika förslag..

Helvit med nå snygga dekaler fram ligger etta
Sen helvit med t.ex. kolfiberhuv.
helvit med lila pearl över det.
sen 2delad vit/vet ej färg.
Kanske flrerfärgad med motiv om det finns någon duktig här i norrbotten.

Sen får man tacka för de bra kommentarerna:) Alltid kul att höra:)

Opel is the shit ! smile
Senast redigerat av pattilatti2 (30 juni 2009)

892 Inlägg
30 juni 2009
Bra att du tog min kritik på rätt sätt, var lite orolig du skulle bryta ihop eller någe. big_smile

Nämen som sagt, helvit är jäkligt cleant, blir aldrig fel. Lite väl placerade dekaler skulle nog inte alls heller skada, beror ju på vilken stil man vill uppnå. Kolfiberhuv skulle ju inte vara fel heller, och lila pearl skulle nog kunna vara grymt! smile

Jag är mer skeptisk till att lacka sidorna, men som jag nämnde tidigare så föreställer jag mig det kan se rätt nice ut om man kan göra det med lite linjearbete eller mjuka övergångar.

Det blir nog emellertid bra hur slutresultatet än blir! big_smile

Lycka till!

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

9 108 Inlägg
30 juni 2009
Helvit med svart tak och kolfiberhuv röstar jag för wink

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
MilleN skrev:

jobbigt att göra en kolfiberhuv.. samt så ska de vara lite giftigare saker än vanligplast har ja hört :p men man kanske kan lämna in det till någon? vet du av nån som är bra på sådant?

9 108 Inlägg
1 juli 2009
pattilatti2 skrev:
MilleN skrev:

jobbigt att göra en kolfiberhuv.. samt så ska de vara lite giftigare saker än vanligplast har ja hört :p men man kanske kan lämna in det till någon? vet du av nån som är bra på sådant?

mmjo men det är svinigt dyrt så det kanske är lättare att lacka svart då wink Finns faktiskt kolfiberväv på Biltema för 500 per kvadratmeter eller så men det är rätt mycket jobb med att drapera plåthuven också, och det är ju inte riktigt lika fränt att göra sakerna TYNGRE med kolfiber på wink

Helvit med lila pearl är absolut snyggt men tänk på att den vita färgen blir mer gräddvit än kritvit om man har en mörkare pearl i. Kanske går att fixa till, är ju inte lackerare men dom vita med pearl jag sett är väldigt gräddvita. Jag gillar Opels kritvita lack, som jag hade på Omegan t.ex.

892 Inlägg
1 juli 2009
pattilatti2 skrev:
MilleN skrev:

Det du antagligen menar är epoxilaminat.
Från lite lätt research, och efter att ha snackat med lite olika folk (bil- och båtfolk), så verkar det som att bilfolk generellt föredrar polyester och är skit skraja för epoxi, och de som pysslar med båtar och bygger surfbrädor tänker exakt det omvända, och aldrig skulle peta på polyester med en pinne. big_smile
Klart som fan man ska vara försiktig med båda ämnena, inget man ska tvätta händerna i direkt, men skyddar man sig så man inte får ohärdad härdare på sig ska det inte vara nån fara vad man än väljer. (Nåja, man måste ju ha gasmask med polyester då, samt att epoxy fäster på ABS plast, vilket inte polyester gör... roll )

Min projekt tråd

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
pattilatti2 skrev:
MilleN skrev:

mmjo men det är svinigt dyrt så det kanske är lättare att lacka svart då wink Finns faktiskt kolfiberväv på Biltema för 500 per kvadratmeter eller så men det är rätt mycket jobb med att drapera plåthuven också, och det är ju inte riktigt lika fränt att göra sakerna TYNGRE med kolfiber på wink

Helvit med lila pearl är absolut snyggt men tänk på att den vita färgen blir mer gräddvit än kritvit om man har en mörkare pearl i. Kanske går att fixa till, är ju inte lackerare men dom vita med pearl jag sett är väldigt gräddvita. Jag gillar Opels kritvita lack, som jag hade på Omegan t.ex.

jao. men om jag lackar den kritvit först.. sen kör en pearl över det :p om de nu går :p utan att de blir knas.. fast det var kanske så du tänkte med ?

är dock sugen på att få lite nyanser och inte bara vit. den är ju vit fast glänser lite snyggare smile

ja jag har sett de där ang biltemas kolfiber, tänkt på att testa lite invändigt, men aldig orkat.. men funkar det som med polyester? baa strycka på och låta de torka och sedan slipa ner de?

Men kul att göra den än tyngre, fast ja de spelar ju egentligen ingen roll tongue
Senast redigerat av pattilatti2 (1 juli 2009)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
Android skrev:
pattilatti2 skrev:
MilleN skrev:

Det du antagligen menar är epoxilaminat.
Från lite lätt research, och efter att ha snackat med lite olika folk (bil- och båtfolk), så verkar det som att bilfolk generellt föredrar polyester och är skit skraja för epoxi, och de som pysslar med båtar och bygger surfbrädor tänker exakt det omvända, och aldrig skulle peta på polyester med en pinne. big_smile
Klart som fan man ska vara försiktig med båda ämnena, inget man ska tvätta händerna i direkt, men skyddar man sig så man inte får ohärdad härdare på sig ska det inte vara nån fara vad man än väljer. (Nåja, man måste ju ha gasmask med polyester då, samt att epoxy fäster på ABS plast, vilket inte polyester gör... roll )

hehe det var som fan... blir nog GAS mask i fortsättningen oavsett vilket ja kommer använda smile haha

luktar fan inte godis polyester :p och utan mask har man ochså kört de:P fy fan.. (dock kör jag alltid med mask nu)

5 Inlägg
3 juli 2009
om du ska lacka den tycker jag den ska vara helvit annars bara några cirka 25cm stripes 2 st kanske från huven och bakåt.. nice projekt

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Kertpekka skrev:
om du ska lacka den tycker jag den ska vara helvit annars bara några cirka 25cm stripes 2 st kanske från huven och bakåt.. nice projekt

Tackar. Ja vi ser hur det bli smile Bilder kommer snart smile

434 Inlägg
4 juli 2009
kan ju vara bra om du får färg på den över huvudtaget den har ju rullat omkring i stan halvräfdig i flera år nu:)

Sök