4073
Sök

T4 spis i 77a 244

10 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Tjena.
Börjar så småningom bli dags för ny spis i sossecontainern.
Tänkte kika här då jag sett någon prata om en sådan här bil innan men inget i större skala.
Vad krävs för att få i den i bilen? Vad gäller på reg? då gränsen går vid 270nm, räcker det med uppgraderade bromsar till den motorn?

Mycket tacksam om alla som säger att jag kan stoppa i en fk eller en e motor eller köra fögge håller sig borta då det är min bil, min ide och mina pengar jag investerar.

509 Inlägg
för 3 timmar sedan
först o framst ska du ju rak ställa motorn.
du måste hitta sprängkåpa o växellåda för att bygga om motorn till bakhjuls drift
du får googla på det, det finns en del olika grejor till detta. det inte specielt komplicerat att göra
tror det bla bakaxeldelar som har grejor till detta. men det finns andra oxå
enklast är att köpa en donatorbil, då har du styrning o kablar, osv. som du behöver. bara klippa o klistra i elsystemet
ang va som krävs för att få den godkänt, tar du kontakt med sfro
så hjälper dom dej, så du inte gör en massa jobb i onödan
hoppas detta hjälper dej lite

10 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
doktorduett skrev:
först o framst ska du ju rak ställa motorn.
du måste hitta sprängkåpa o växellåda för att bygga om motorn till bakhjuls drift
du får googla på det, det finns en del olika grejor till detta. det inte specielt komplicerat att göra
tror det bla bakaxeldelar som har grejor till detta. men det finns andra oxå
enklast är att köpa en donatorbil, då har du styrning o kablar, osv. som du behöver. bara klippa o klistra i elsystemet
ang va som krävs för att få den godkänt, tar du kontakt med sfro
så hjälper dom dej, så du inte gör en massa jobb i onödan
hoppas detta hjälper dej lite

Jo rakställa vet jag, som jag fattat de s är det samma som t5-t6, zf låda, större bromsar och maxx ecu mini då de är 4 cylindrar

509 Inlägg
för 1 timme sedan
va det då du undrar över ? det väl bara gå ut i garaget o börja
detta är ju lätt som en plätt

Sök