3247
Sök

Vilken opel är mest trimvänlig?

3 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder undrar jag vilken opel som är mest trimvänlig! Utav de äldre så som Ascona, Kadett, Rekord osv:) Tänkte smälla på större turbo, avgassystem, luftfilter mm.

tack på förhand:)

121 Inlägg
9 juli 2009
#2
varför inte satsa på sugmotor istället


Meister
6 763 Inlägg
9 juli 2009
#3
Eftersom att ingen av dom har turbo så är det svårt att sätta dit en större.. Asconan eller Rekorden är den som kommer att gå värst med orginal maskin. Men stopa ner en maksin ifrån en calibra turbo i en kadett så har du en vinnare


3 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
#4
webber skrev:
varför inte satsa på sugmotor istället

Vad menas med sugmotor?smile

Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
412 Inlägg
9 juli 2009
#5
Aykyst skrev:
webber skrev:
varför inte satsa på sugmotor istället

Vad menas med sugmotor?smile

En bil utan  turbo

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›

3 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
#6
camaro67 skrev:
Eftersom att ingen av dom har turbo så är det svårt att sätta dit en större.. Asconan eller Rekorden är den som kommer att gå värst med orginal maskin. Men stopa ner en maksin ifrån en calibra turbo i en kadett så har du en vinnare

Så turbo konvertering är inget att tänka på?

121 Inlägg
9 juli 2009
#7
en 70tals kadett eller ascona dom väger inte mycket, kompisen har en kadett c-77 jag tror den väger lite över 800kg så såna får man lätt fart i..


4 670 Inlägg
9 juli 2009
#8
Aykyst skrev:
webber skrev:
varför inte satsa på sugmotor istället

Vad menas med sugmotor?smile

Läsa på lite om motorer innan du börjar fundera på att och vad det innebär o turbokonverera en motor? roll
Senast redigerat av mickius (9 juli 2009)


4 682 Inlägg
10 juli 2009
#9
samma teknik så dom e lika trimvänliga allihop wink. men kadetten e ju lättast så den får du mest drag i.

Meister
6 763 Inlägg
12 juli 2009
#10
Aykyst skrev:
camaro67 skrev:
Eftersom att ingen av dom har turbo så är det svårt att sätta dit en större.. Asconan eller Rekorden är den som kommer att gå värst med orginal maskin. Men stopa ner en maksin ifrån en calibra turbo i en kadett så har du en vinnare

Så turbo konvertering är inget att tänka på?

Jo visst är det de men de bästa är att gå på en calibra turbo på en gång. Du vinner på de i längden


356 Inlägg
12 juli 2009
#11
Puppen skrev:
Aykyst skrev:
webber skrev:
varför inte satsa på sugmotor istället

Vad menas med sugmotor?smile

En bil utan  turbo

och kompressor*

22 Inlägg
3 oktober 2009
#12
halloj , jag har läst runt och fann att den här tråden nog kan besvara min fråga.

jag har en kadett c från 1974 .

har vart sugen på en större maskin och funderade på 1,9:an på 90hk som sitter i ascona b 1977. finns det någe skapligt trim till den maskinen?. Samt hur mycket jobb skulle det va att få ner en sådan motor med vxl-låda fästen drivlina etc .?

tacksam för svar smile
mvh mr_pekka

Volvos Värde Varar

toppas
5 oktober 2009
#13
Aykyst skrev:
webber skrev:
varför inte satsa på sugmotor istället

Vad menas med sugmotor?smile

Alla har varit nybörjare , men vet man inte vad en sugmotor innebär ska man INTE heller börja tänka på att turbokonvertera. Läs runder på forumet och lär dig lite mer smile

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök