Som rubriken lyder undrar jag vilken opel som är mest trimvänlig! Utav de äldre så som Ascona, Kadett, Rekord osv:) Tänkte smälla på större turbo, avgassystem, luftfilter mm.
Eftersom att ingen av dom har turbo så är det svårt att sätta dit en större.. Asconan eller Rekorden är den som kommer att gå värst med orginal maskin. Men stopa ner en maksin ifrån en calibra turbo i en kadett så har du en vinnare
Eftersom att ingen av dom har turbo så är det svårt att sätta dit en större.. Asconan eller Rekorden är den som kommer att gå värst med orginal maskin. Men stopa ner en maksin ifrån en calibra turbo i en kadett så har du en vinnare
Eftersom att ingen av dom har turbo så är det svårt att sätta dit en större.. Asconan eller Rekorden är den som kommer att gå värst med orginal maskin. Men stopa ner en maksin ifrån en calibra turbo i en kadett så har du en vinnare
Så turbo konvertering är inget att tänka på?
Jo visst är det de men de bästa är att gå på en calibra turbo på en gång. Du vinner på de i längden
halloj , jag har läst runt och fann att den här tråden nog kan besvara min fråga.
jag har en kadett c från 1974 .
har vart sugen på en större maskin och funderade på 1,9:an på 90hk som sitter i ascona b 1977. finns det någe skapligt trim till den maskinen?. Samt hur mycket jobb skulle det va att få ner en sådan motor med vxl-låda fästen drivlina etc .?
Alla har varit nybörjare , men vet man inte vad en sugmotor innebär ska man INTE heller börja tänka på att turbokonvertera. Läs runder på forumet och lär dig lite mer