Rquired skrev:
Volvo740an skrev:
-Mackan- skrev:
Mercedes från 90-talests början till 1995, är vad skulle våga påstå det bästa bilar de någonsin gjort. De hade verkligen "kvalité" i åtanke när de snickrade ihop bilarna.
Då är det väll bara min C220 från 94 som inte av kvalite när det gäller rostskydd på karossen och min grannes
(tak, skärmar, dörrar, bakluckan, även trösklar är fulla av rost, motorhuven har klarat sig. Den är välskött så det är inte att skylla på..Under är den dock fin!
Trodde likadant som dig när den köptes..
Kan lägga fram ett ex på ännu en rejält rostig c-merca från 1994, så 90-talet är verkligen inte Mercedes decenium. För övrigt har Mercedes fortfarande varken fått kontroll på rost eller elektronik, visserligen är de allra senaste modellerna och årsmodellerna för nya för att uttala sig om.Men rost och elfel är rätt vanligt förekommande fortfarande på 03-04or i alla fall...
Nu så tänkte jag i alla fall på W124 som tillverkades fram till 1995, första serien av C klassen som kom runt mitten av 90-talet, är vad jag skulle våga påstå inte en riktig Mercedes. Utan ena riktiga pappraketer, om man inte hostar upp lite mer för en AMG eller liknande.
Senast redigerat av -Mackan- (11 juli 2009)
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.