Fiskar nästan uteslutande från båt och då är det trolling som gäller för det mesta.
Har en Linder 440 Fishing som jag utrustat med dubbla elmotorer. Perfekt vid trolling men inget man åker snabbt med.
Fiskar med 2 spön var om man har sällskap i båten. Annars kör jag själv med 3 eller 4 spön åt gången.
Använder både Ekolod och GPS för att markera och spara intressanta ställen och föra journal på tagna fiskar. Enkelt sätt att fiska av okända sjöar och områden. Lämpligt att ha hastighetsmätare i GPSen.
Kör ca 2.3-2.8 kmh vid göstrolling, ca 2.8-3.8 vid gäddtrolling beroende på vattentemp, djup mm
JerkfisketJerkdragen. Översta raden är favoriterna och den uppsättning jag fiskar mest med. Funkar bra vid trolling, går att få bra gång på betena. Det är Strike Pro X-buster (Spotted Herring är livsfarlig) och Westins mindre jerkar.
Kör ut x-bustern i paravan från båten och är väldigt effektivt vid vårfisket när man skickar ut den 30 meter ut i sidled och verkligen kan komma nära vassen och andra intressanta ställen.
Inte mycket att säga. Bomber 25A och Bomber 15A är 2 favoriter. Troligen de absolut bästa wobblerna för gäddfiske. (2a och 3:e raden)
Högst upp till höger måste vara det mest överskattade draget jag har. Zalt som ska vara det bästa man kan köpa. Dyrt drag som jag aldrig fått fisk på trots många försök. Fisken tar alltid på nåt annat istället.
Desperat eller inte men de 5 översta är ett fiskeset ifrån ÖoB
Köpte för kul och det lilla jag provat så har de faktiskt fungerat och gett fisk iaf.
Mest till om man har barn i båten som vill prova på, tillfällen då man ogärna lånar ut drag och tafsar för flera hundralappar
Den gröna längst ner är väldigt konstig. När inget annat går så får man på den. Är det bra fiske annars så går den inte alls. Det är dock ett "märkesdrag"
Uppsättning spinnare som används ibland. Abus Reflex 12g funkar alltid. Wipp-spinnare är ett säkert kort.
Hör och häpna men har aldrig ägt eller ens fiskat med Mörrumsspinnare som alla andra kör med
Måste bli ändring på det.
3 spön som alltid är med: Funderar på att investera i ett par nya spön till trollingen snart
1. Jerkspö Abu 6,3 Limited Edition med Abu Pro-Max multirulle i lågprofil. 0.32 Fireline
2. Trollingspö BF 7 fots Abu Cardinal haspel med 0.32 Fireline
3. RT Litecast 9 fots med Abu Cardinal 304a. 0.17 Fireleine
Har även ett flugfiskespö som inte använts på länge. RT-spö med Okuma-rulle. Kommer nog bara stå eller säljas.
Det var det bästa ur fiskeutrustningen. Det som faktiskt används. Finns mycket skitgrejor som bara ligger med som inte kommer med.
Glömde iofs jigg-sortimentet men det är bara ett 50-tal jiggar i alla färgkombinationer. Används knappt nu för tiden...