2577
Sök

Hur är din körning?

snickare
612 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
ja satt o tänkte o fundera på en sak som skulle vara roligt o veta o skapa en tråd av o de e alltså till alla er som någon gång krockat en bil,blivit av med körkortet mm. så alla som har kanske råkat köra för fort när snuten varit i närheten eller fått körförbud på bilen i en flygande besiktning så skriv !!! tongue kan bli intresant läsning wink

skriv gärna vad som hände,vilken bil de var vid tillfället osåvidare smile

själv har man bara lyckats lagt en calibra i diket men då var de vinter och skogsväg så men ialla fall ^^ råka även backa in i en stolpe lite lått med den bilen så kofångaren sprak hmm men men shit happens big_smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

7 100 Inlägg
21 juli 2009
jag har försökt att köra ifrån en civilare med en oskattad bil.såg att de kom en bil i full fart och lagg sej asnära mej!så ja tröck på ja,100km på 50 väg.sen stannade ja lite längre fram,för brorsan skulle till nån,sen så körde den bilen upp bakom mej,så tänkte ja"jaha,är det nån som ja känner?".men då kom de 2 gubber med varsing ficklampa och poliskort,haha ajdå tänkte ja,nu rycker kortet tongue

men dom sa åt mej att bara åka hem och köra försåktigt big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 juli 2009
HAr krockat med en annan bil EN gång, och det var ingen höjdare.

Har även mött farbror blå i lite för hög fart, såg att dom nitade och skulle vända så jag taggade ner till trean och ställde mig på gasen.
Fick ett bra försprång så jag svängde snabbt av på en mindre väg och slog igen allt. (Det var mörkt)
Drog ner rutan och hörde en bil komma som fan, sen ser jag en bil med blåljus komma som bara den på vägen nedanför.. Då hade man inte direkt låg puls... hmm

Direkt hem och ställa ner. Inget man är stolt över men tacksam att allt gick bra. Länge sen nu, nära på preskriberat.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Avstängd
914 Inlägg
21 juli 2009
Har mitt uppe i ett "Race" fått blåljus i backspegeln... 210km/h på mätaren.. Fick bara en varning då polismannen var ensam i bilen. Kan säga att man inte hade vilopuls på ett par dagar efter det.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

1 489 Inlägg
21 juli 2009
Nja klarat mig ganska bra. Åkte på flygande en gång med morsans bil, jag hade lyckats köra av avgasröret så dom stoppade mig och sa att det lät för högt tongue

Konstigt nog så har det gått bra. Har ALLTID tur, kommer jag i 130 på 90-väg så nog fan svänger det ut en bil framför mig och man får lägga sig lagligt. Efter lite svordomar så ser man polisen som står med lasern längre fram tongue. Men det kommer väl en dag då man torskar, särskilt med tanke på att jag kör cirka 12k mil om året i mitt yrke wink

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

44 Inlägg
21 juli 2009
lånade farsans Renualt espace för ett tag som för jag skulle på ett ärende innan dom stängde så jag körde som en galning till butiken och skulle fickparkera utanför.. det gick lite för fort när jag skulle backa så jag råka köra in i trottoarkanten så jag böjde kofångaren och en del av platskåpan sen kommer det en äldre kille och frågar om jag va nykter.. somsagt sånt händer:P

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
21 juli 2009
Krockat en gång.. gör gärna inte om det..

Även mot snuten en gång med telefon i ena handen.. och en burk cola i andra.. dom kolla lite surt på mig (lansväg)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

snickare
612 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
måste väl finnas mer berättelser eller? tongue

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

Stridis
80 Inlägg
26 juli 2009
Jag har en, som inte är lätt att berätta =p

Försökt flera gånger med några kompisar men de fattar inte..

Jag körde på 110 väg, i 140.. Ser en ful grön folkabuss som står vinkelrätt mot vägen. Skrattar och pekar på den och tjejen bredvid likaså. Men sen ser jag att det är en polis som sitter innuti med nånting i handen (laser).. Blir skitskraj men innan vi hade hunnit åka förbi den kommer en tysk merca långt över 140 och kör om mig (regnr..). Jag tänkt att nu var det slutet. Åker en bit och ser en v70 polis komma snabbt bakom mig, han kör om och lägger sig framför mig. Vid en avfart svänger han in utan att gett ett tecken så jag kör på. Då ser jag mercan som har stannat mellan av- och påfarten, men på motorvägen.. Polisen stannar inte utan kör på påfarten igen, när de är på accfältet ser jag att de stannar, sätter på blåljusen och backar mot mercan.

Jag vill nog inte veta vad jag hade för puls då =p

Sen har jag en till med en 740 och en rondell oxå om ni vill höra..

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig

2 914 Inlägg
26 juli 2009
Svenning skrev:
Jag har en, som inte är lätt att berätta =p

Försökt flera gånger med några kompisar men de fattar inte..

Jag körde på 110 väg, i 140.. Ser en ful grön folkabuss som står vinkelrätt mot vägen. Skrattar och pekar på den och tjejen bredvid likaså. Men sen ser jag att det är en polis som sitter innuti med nånting i handen (laser).. Blir skitskraj men innan vi hade hunnit åka förbi den kommer en tysk merca långt över 140 och kör om mig (regnr..). Jag tänkt att nu var det slutet. Åker en bit och ser en v70 polis komma snabbt bakom mig, han kör om och lägger sig framför mig. Vid en avfart svänger han in utan att gett ett tecken så jag kör på. Då ser jag mercan som har stannat mellan av- och påfarten, men på motorvägen.. Polisen stannar inte utan kör på påfarten igen, när de är på accfältet ser jag att de stannar, sätter på blåljusen och backar mot mercan.

Jag vill nog inte veta vad jag hade för puls då =p

kan förstå att hjärtat slog några extra slag xD

Svenning skrev:
Sen har jag en till med en 740 och en rondell oxå om ni vill höra..

vill höra wink

4 005 Inlägg
26 juli 2009
Jag och en vän i en annan bil skulle åka till MCdonalds i Eskilstuna en natt.

Inne i en rondell så funderade jag på vilken väg som var den rätta.
Det var inga bilar någonstans, så vi stannade i rondellen och funderade lite.

Efter ett tag så kom vi på vart vi skulle så då åkte vi runt i rondellen i fint bredställ och gasade på med lagom rökmoln så man knappt såg bilen.

Efter några sekunder så tittade jag bakom och trodde att det var min vän som hade kört ikapp mig, så jag gasade lite extra. Då såg jag blåljus och hörde sirener, tänkte fan fan fan fan och blev stoppad. Tydligen hade jag driftat runt i rondellen framför en SAAB civilpolisbil med extraspegel, hur jag nu missade denne.

Polismannen gick ut och sa att jag får följa med in i polisbilen, jag tänkte att allt var kört och körde "ok jag erkänner, det var dumt, jag tar konsekvenserna, jag ångrade mig." Han tog mitt körkort och sa inte riktigt vart det var. När jag frågade hur det går med mitt körkort så blängde han på mig och sa kaxigt: -"Vart är ditt körkort?
-"hmm, i din ficka?"
-"ajustd...........!"

Efter att ha tagit lite uppgifter om vad jag jobbade med, tjänade osv så släppte han mig med en "varning"(bluff), paff stod jag kvar på vägen när min kompis kom upp i sin bil och frågade varför jag var tvungen att burna i rondellen och impa framför polisen. smile

Lärdom: Titta i rondellinfarter efter misstänkta polisbilar, och kör "nu är livet över-historien"

smile

527 Inlägg
26 juli 2009
Har tappat ett hjul en gång. Kört i diket en gång, varit nära flera gånger. Fått en pinsam stoppsladd i en rondell tongue Kört in i en stolpe och mosade ett extraljus. Råkat köra in i bilen min med en åkgräsklippare o mosade sönder blinkersglaset big_smile Och i förra veckan krockade jag med ett rådjur o mosade sönder extraljuset som hade ersatt det förra jag mosade med, och sp blev bilen lite småsne i fronten, men inget som en hammare inte kunde rikta. Allt det var med min lilla 240.

Har också lyckats knäcka en drivaxel på cadillacen jag hade när jag skulle starta i en korsning...

Så har jag kört omkull två gånger med motorcykel varav sista slutade på sjukhus.

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

Makaronborrare
993 Inlägg
26 juli 2009
Sladdade in i en trottoarkant och krökte en länkarm när jag skulle impa på några brudar en kväll för 6-7 år sen.
Fick ta bärgaren hem och snuten kom och läxade upp mig att det var farligt att leka med Bmws när det regnat, men klarade mig i från böter.

Och behöver jag säg att dom brudarna lär inte blivit impade tongue Men tror dom var fulla så dom verkade inte uppfatta vad som hände

71 Inlägg
26 juli 2009
Lämnade av dåvarande flickvän på tåg stationen i Ski ( Norge ) för att sedan åka till jobbet.. tycker att en bil kör äckligt långsamt.. är 50 väg.. men går lätt att hålla 90-100 i kurvorna där.. i vanliga fall.. kör om bilen framför mig å accelererar. kommer in i kurvan.. NEJ MEN OJ! skördesäsong.. och någon säd på vägen.. med dagg.. blir som isgata.. slutar med att jag flyger ner i ett diket så taket är i höjd med vägen. taket får ett veck . slår sönder hela underredet & fronten på bilen.

bilen jag körde om stannar på vägen ovanför mig. ut kliver en äldre norrman som frågar om det var ok med mig när jag kliver ur bilen.. trampar ner i gyttja & allmänt blöt mark.. halvvägs till knäna.. det enda norrmannen får höra är en svärande svensk..

ringer morsans gube som fixar bärgning hos en nisse han kände.. plockade ut stereon.. väntade på morsans gubbe & åkte till jobbet.. :p   min stackars volvo 480 total förstörd :p

945 Inlägg
26 juli 2009
Jag blev blev just stoppad för att min bil lät för mycket tyckte dom Så dom plockade fram sånna där papper om en flygande besiktning och så sa dom att dom skrev att avgasröret va av/ läckte.
Men då sa jag till dom att det inte behövdes för jag har redan fått en 2 på det så jag ,måste ändå fixa fixa det inom ett par veckor.
Ahaa okeej sa dom och kollade på varandra, sen gick dom runt bilen för att se om du hittade något annat dom kunde klaga på. Och så hittade dom ett däck som va rätt nerslitet så började dom klaga om det så sa jag att jag hade fått en 2 på det med.
Sen tröttnade dom nog och frågade " Har du fått mer 2or på bilen? "
Då skrattade jag lite och sa att dom klagade på dragkroken med.
Du ville dom se besiktningspappret för dom verkade inte tro på mig redigt så jag visade dom det och dom stog bara och kollade på varandra och på pappret. Sen fick jag tebax det och dom önskade mig en trevlig kväll sen gick dom.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

309 Inlägg
26 juli 2009
Listan här är lång, då börjar vi...

Tyckte att min renault laguna gick som på räls i kurvorna. Det slutade med en knäckt drivknut när jag skulle ta en skarp kurva i hög hastighet.

Sedan tyckte jag att den gick bra även som en rallybil. Det resulterade med att hamna i ett dike och smälla in i ett berg.

Fick hybris en regnig dag och kände att jag hade flytet och skulle drifta lite med sierran i en sväng. Istället slog det om och fick trafiken kommande mot mig. Det skedde dock ingen olycka som tur var.

En polare kände visst för att testa sin handbroms verkan på sin peugeot 107 medan jag körde i vått väglag utan förvarning (varför man nu än gör det :S). Bilen som har noll i väghållning gled av vägen på något skumt sätt och vi stod där i regnet ett tag innan vi fick hjälp upp. I och med att det var blött så var det inte så enkelt att komma upp tongue.

När jag var ny med kortet och var "odödlig" tog jag farsans bmw och skulle lära mig drifta. Jag fick byta stötfångare på den efteråt kan jag säga tongue.

Låg i 170 km/h på en 70 väg en gång och körde om en polis som precis körde på avfarten, upptäckte polisen för sent. Jag tänkte "shit nu är det över, men jag kanske hinner över bron innan de hinner svänga tillbaka för att se mig och börja köra efter". Hann både det och ställa bilen i garaget. Vet dock inte om de kom tillbaka för mig eller inte. Såsom folk säger "titta inte bakåt om du springer och blir jagad av någon". Fast denna gången var det med bil.

Jaja, så lång kanske inte listan var..

Att köra turbo är beroendeframkallande...

www.klockren.nu
476 Inlägg
27 juli 2009
Släppte av en kusin i ett område några kilometer utanför centrum och såg då en bil som cirkulerade runt i samma område, tänkte inte mer på de utan drog mig in mot centrum. När jag kommit in till stan stog de en silvrig v70 på en busshållplats som svängde ut bakom mig och låg där en stund, misstänkte att de va en civil och blev lite smånervös när ja kom på att jag precis slängt på 18" med blanka däck. Efter en stund slängde dom på blåljusen och stannade mig utanför en bio.

Polisen: de gick lite för fort innan va?
Jag: de vet jag inte, va menar du?
Polisen: du körde precis ifrån mina kollegor som va ute i hjälmared (bostadsområdet) dom kom inte ikapp dig..
Jag: ojdå..
Polisen: de är din tur dag idag, bjuder du din tjej (som satt brevid) på bio, middag och sen köper bukett rosor till henne slipper du böter...
Jag: absolut! lätt..

Gissa om kärringen blev glad, tyvärr fick hon inget av de jag lovat..
kom även undan dom slitna däcken..ibland har man tur.

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

451 Inlägg
27 juli 2009
Jag har manglat ner ett garage med min första bil (gammal golf 2a). Åkte å drog krykan på nå grusväg vid ett industri område, de tyckte man var skit coolt då haha. körde väl i 70 ungefär då jag sladda lite väl mycke och började snurra hejvilt, snurrade 1,5 varv och rakt in i ett 3 sidigt garage, alltså ett öppet. tog precis hörnet på kortsidan så väggen flyttade sig 1 meter och taket sänktes ungefär lika mycke, detta var 3 år sedan och garaget står lika än haha.

123 Inlägg
27 juli 2009
nja inte hänt som mkt som tur är.sladdat och dragit upp på en trotoar kant dock så hände det inget.
värsta man har varit med om var att en kärring drog rakt in i arslet på mig innan en rondell hon höll väl säkert runt 50 och jag stog helt still tur så tog bilen mer skada än jag

Das vas das das
179 Inlägg
27 juli 2009
var ute och övningskörde på motorväg drog om 2-3 långtradare och låg i fina 170 blås med 460
plötsligt vek en polis bil ut stog på bromsen in på Malmö av faten i 130. dom han inte svänga ut där.
en gång sladdade eller gled in i ett staket.
bakade på en hare en gång.... har inte hänt så mycket på fyra år.

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]

Sök