Jag och en vän i en annan bil skulle åka till MCdonalds i Eskilstuna en natt.
Inne i en rondell så funderade jag på vilken väg som var den rätta.
Det var inga bilar någonstans, så vi stannade i rondellen och funderade lite.
Efter ett tag så kom vi på vart vi skulle så då åkte vi runt i rondellen i fint bredställ och gasade på med lagom rökmoln så man knappt såg bilen.
Efter några sekunder så tittade jag bakom och trodde att det var min vän som hade kört ikapp mig, så jag gasade lite extra. Då såg jag blåljus och hörde sirener, tänkte fan fan fan fan och blev stoppad. Tydligen hade jag driftat runt i rondellen framför en SAAB civilpolisbil med extraspegel, hur jag nu missade denne.
Polismannen gick ut och sa att jag får följa med in i polisbilen, jag tänkte att allt var kört och körde "ok jag erkänner, det var dumt, jag tar konsekvenserna, jag ångrade mig." Han tog mitt körkort och sa inte riktigt vart det var. När jag frågade hur det går med mitt körkort så blängde han på mig och sa kaxigt: -"Vart är ditt körkort?
-"hmm, i din ficka?"
-"ajustd...........!"
Efter att ha tagit lite uppgifter om vad jag jobbade med, tjänade osv så släppte han mig med en "varning"(bluff), paff stod jag kvar på vägen när min kompis kom upp i sin bil och frågade varför jag var tvungen att burna i rondellen och impa framför polisen.
Lärdom: Titta i rondellinfarter efter misstänkta polisbilar, och kör "nu är livet över-historien"