Drfrasse skrev:
Thunderbird88 skrev:
Drfrasse skrev:
trabanter är ej så dåliga som alla tror
![wink](img/smilies/wink.png)
Nej för det fanns väl inte så mycket som kunde gå sönder på en sådan bil?
Den är väl utvald till världens sämsta bil?
En bil som är byggd för att vara så billig det bara går ÄR en dålig bil. Face the facts.
Och Saab är ganska kasst det med även om du försöker försvara dom.
-Jag har en idé! Vi skiter i sparklådor och istället dörrar som sträcker sig ner och runt och därmed kommer mycket svårlagade dörrar att rosta istället!
-Jag har en ännu bättre idé! Istället för att bygga något bra tändsystem som alla andra gör så kör vi tvärtom! Tändkassett, hmm! Bra idé!
-Istället för att göra som Volvo och ha bara några fåtals sorters skruvar så tar vi så många olika vi bara kan för att göra det intressant!
-JA! Vi köper in våra växellådor ifrån England! Dom har ju alltid gjort bra bilar så det kommer att fungera!
Vill du att jag ska fortsätta?
Visst är Saab inte bilar i världsklass (inte amerikanare heller, verkligen inte) men dom har väl sin charm
![smile](img/smilies/smile.png)
Saab 2 takt är dock mums!
om dem nu e så dåliga varför har ej min fasa under alla sina 30 år i sverige o massor me saabar aldrig haft problem med dem??? förutom en og 900 han hade.... inte mycket? gemför den med mini? eller andra bilar dem e ju sämmre inredning, inte mycket mer att ha i den? men vad gör dem sämst? säg mig du har inte ens haft en så du sak igentligen ej prata om den om du ej ens haft en
![wink](img/smilies/wink.png)
(trabant)
iaf back to topic
![smile](img/smilies/smile.png)
Får jag påpeka en sak först?
Kan du börja se över dina inlägg och se till så att man förstår det du skriver?
Och möjligtvis styckeindela så att man slipper en wall of text.
Jag vet inte om jag ens förstod allting rätt av det du skrev men ska försöka.
Börjar med Saab.
Jag tror ändå att din far har haft problem med Saab och deras "smarta" lösningar. Alla har haft problem med Saab (men vissa gillar dom ändå).
Man kan inte jämföra Saab med Mini då Mini var en lågbudget bil för alla som inte hade mycket bilar och därmed var inte det heller en speciellt bra bil egentligen. En enkel bil som dessutom var den första med motorn på sniskan!
Se på Saab, dom vill så riktigt gärna vara med i tyska ligan och slåss med Mercedes, BMW och Audi men dom kan inte.
Och sedan tar Saab och skiter i vanliga svenssons och vill ha exeptionella kunder.
Men skulle jag välja mellan en tysk bil eller en Saab. Jo, du vet nog vad jag skulle välja.
Och det finns en hel tråd på Garaget om just det ämnet.
Trabant då.
Varför ska jag nämna vad som är fel på en Trabant när jag inte riktigt ens bryr mig om dom?
Skulle aldrig ha en då det är från början en lågbudget bil och skulle aldrig köpa något sådant skrot.
Om jag ska specificera mig på ALLT så får du tamefan skriva vad som är fel på Yugo!
Dom lyckades MYCKET bättre än Trabant då dom fortfarande lever i dagens läge och produicerar bilar.
Vilket betyder att folk köpte deras bilar och därmed var dom mer omtyckta av folket och dom överlevde alla kriser vi hittils haft.
Säg problemen med Yugo. I mina ögon så är det en 100 gånger bättre bil än Trabant då dom fortfarande lever OCH jävligt mycket snyggare bilar som faktiskt har en form....