BMTech skrev:
Thunderbird88 skrev:
BMWgrabben skrev:
Folk är så bra på att snacka skit om Saab, men så kör dom C5 själva.. Skrattretande!!
UUUUUGH! Ryser när jag hör C5!
Vart tvungen att köra mina kusiners C5 och helvete jag dör hellre än att köra skiten igen.
Alltså, hur jävla dum får man vara när man bygger en bil med koppling som är som sur mjölk när man trycker in det? Gäller egentligen allt europeiskt. Finns inget motstånd alls på kopplingen och man vet inte när dragläget kommer.
Och sedan växellådan, HUR i helvete kan man misslyckas så miserabelt med en växellåda?
Jag menar, skicka i ettan sedan kan du sitta och dra växel spaken åt sidorna 5cm åt varje sida! Detta är något jag tycker gäller dom flesta europeiska bilarna.
Inget jag vill köra igen.
BMW byggs i europa ;)
Prova en sån så slipper du alla dom problem du beskriver här ;)
Men BMW har ju fortfarande slöa kopplingar osv för att dom ska kunna köras av vem som helst.
Jag har alltid kört med hårda kopplingar, övningskörde med det och jag är en sådan som tycker att det måste vara det.
Alltså hårt menar jag då att man måste ta spjärn och sätet och trycka till med all kraft.
Och sedan ska växellådan vara riktigt hård! Dvs du måste verkligen SLÅ i växlar för att dom ska hoppa i.
Har du kört en bil med Tremec T56 låda så vet du exakt hur jag tycker en låda och koppling ska vara.
EDIT: Ni kanske nu tycker att jag är insnöad på att amerikanska bilar är det som man ska ha osv.
Absolut inte.
Amerikaner kan verkligen bygga chassie, motor, hjulupphängning, kaross. Ja, allt. Utom! Inredning.
Innan jag går in på inredning vill jag bara göra klart för er att amerikaner kan göra riktig hjulupphängning. På SVT Cobra är det individuell bak och det är helt original nu (förutom bussningar) med original drivaxlar och allt och vi har 595hk/800nm på hjulen så det är kraftiga grejjer.
Hur som helst.
Amerikanerna kan INTE bygga inredningar! Plastbomber hela skiten!
I våran 2003 Mercury Grand marquis så kan du fan inte stänga dörren utan att plast skakar och låter skit.
Mustangen så skramlar mittkonsolen.
Och så vidare.
Men deras chassin är helgalvade, helgalvade karosser osv.
Vilket är bättre än dagens grejjer ...
Våran 2003 Mercury Grand Marquis är bruksbil, gått 18,000 mil i vått och torrt, vinter och sommar. salt och socker. Inte en enda rostfläck på karossen någonstans. Och då inte bilen felfri. Den har repor, stenskot och ja, allt.
Dom kan göra karosser bra!