2754
Sök

Bra 4" kit runt 1000kr (4" dls fråga)

1 131 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Som topic något bra 4" kit runt 1000kr?

/Kollat lite på DLS 4" kit
Finns 4 olika kit på http://www.blekingebilradio.se/ från 670 till 1399kr
Vet dock inte hur stor skillnad det är på dem i ljudväg? (om det är värt att skaffa det dyraste)

Dieselpower!
534 Inlägg
2 augusti 2009
Kan säga skillnaden mellan olika 4" kit, finns ingen. alla är lika värdelösa wink Enough said^^

1 131 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Absolutjonas skrev:
Kan säga skillnaden mellan olika 4" kit, finns ingen. alla är lika värdelösa wink Enough said^^

A ok. Det där var ju till stor hjälp i valet av vilket 4" kit jag ska välja..... Eller inte wink

Dieselpower!
534 Inlägg
2 augusti 2009
Rigg0 skrev:
Absolutjonas skrev:

A ok. Det där var ju till stor hjälp i valet av vilket 4" kit jag ska välja..... Eller inte wink

Men, finns inte speciellt många färdiga kit i 4" som låter bra. dom flesta vill till och spraka vid högre volym.
Vilket inte är allt för trevligt..

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
2 augusti 2009
Focal 100 CVX
Hertz ECX 100.3
Powerbass L-4002
Dls 424 Koaxial
Helix E104 Esprit 4" koaxial

bara välja

sen om man delar dem rätt så låter de rätt smile
Senast redigerat av pattilatti2 (3 augusti 2009)

6 851 Inlägg
3 augusti 2009
Nej Jonas, där har du lite fel. Bla. Morel har fina 4" kitt och även DLS. DLS R4 är ett väldigt trevligt kitt, som trotts sin storlek klarar av att spela den övre midbasen riktigt bra. Vad gäller Morel så har de HYBRID OVATION som låter väldigt bra. Välljud samtidigt som det klarar av att rocka loss riktigt bra. Dessa kitt ligger dock över 1000:-, men 4" funkar fint (kanske är det DLS kittet du tittat på, R4?)

1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Nej Jonas, där har du lite fel. Bla. Morel har fina 4" kitt och även DLS. DLS R4 är ett väldigt trevligt kitt, som trotts sin storlek klarar av att spela den övre midbasen riktigt bra. Vad gäller Morel så har de HYBRID OVATION som låter väldigt bra. Välljud samtidigt som det klarar av att rocka loss riktigt bra. Dessa kitt ligger dock över 1000:-, men 4" funkar fint (kanske är det DLS kittet du tittat på, R4?)

Är det värt att lägga de extra 700 kronorna på R4 kitet istället för det billigaste K4?
Eller kanske satsa på något mitt emellan dessa prisklasser typ C4?

1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
Focal 100 CVX
Hertz ECX 100.3
Powerbass L-4002
Dls 424 Koaxial
Helix E104 Esprit 4" koaxial

bara välja

sen om man delar dem rätt så låter de rätt smile

Kollat en del på Hertz ECX 100.3. Är det något att ha? (Har en Hertz HX250 bas som jag är väldigt nöjd med) big_smile
Ska ha 6.5" middar i framdörrarna också, helst från samma märke
Såg att hertz hade 2st  snarlika med lite olika spec på.

Beskrivning:
6,5" mellanregister/midbas
93dB/SPL
140 Watt PEAK / 70 Watt RMS
60Hz-8KHz

Beskrivning:
6,5" Mellanregister/midbas
92dB/SPL
140 Watt PEAK / 70 Watt RMS
50Hz-6KHz

Skillnaden på dessa 2 i ljud?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
3 augusti 2009
enda som skiljer är väl att du kan spela de ena djupare:p men ja hertz e bra skit. har deras spl basar..

skulle valt hertz eller dls på 4" självklart de lite dyrare serierna..

1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
enda som skiljer är väl att du kan spela de ena djupare:p men ja hertz e bra skit. har deras spl basar..

skulle valt hertz eller dls på 4" självklart de lite dyrare serierna..

A ok. Är det bra? att kunna spela djupare? hehe... trött å allt big_smile

"men ja hertz e bra skit. " Är denna hertz serien bra då? smile
Senast redigerat av Rigg0 (3 augusti 2009)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
3 augusti 2009
de beror ju var du vill möta midbas och sub.

ja vet ej.. har inga 4" var ett tag sedan ja hade det med.. men jag skulle Ia. valt hertz eller dls. kanske morel.. beror ju som sagt på vilket steg man ska driva de på osv..

Infinity Reference 4022i 4" såg ju trevliga ut.. dessutom i 2 ohm 595 spänn tongue på nardik..
Senast redigerat av pattilatti2 (3 augusti 2009)

1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
de beror ju var du vill möta midbas och sub.

ja vet ej.. har inga 4" var ett tag sedan ja hade det med.. men jag skulle Ia. valt hertz eller dls. kanske morel.. beror ju som sagt på vilket steg man ska driva de på osv..

Infinity Reference 4022i 4" såg ju trevliga ut.. dessutom i 2 ohm 595 spänn tongue på nardik..

A ok. Står i valet och kvalet big_smile
Tänkte annars ett 3vägs system från Hertz, dls, focal osv... Är det bättre att satsa på ett 3-vägssystem jämfört med att köpa lösa midbasar och ett 2-vägssystem?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
3 augusti 2009
löst ska de vara. kan man fixa mer sj..

1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
löst ska de vara. kan man fixa mer sj..

A ok. Vad menar du med fixa mer själv? Inställningar eller montering?

Kollat på detta hertz 3vägssystem http://dbakuten.se/detail-item_id-16346

Även kollat denna setup.

Amega Q-Cox 350
http://dbakuten.se/detail-item_id-317459
Amega RQ6
http://dbakuten.se/detail-item_id-317462

Satsa på 3-vägssystemet från Hertz eller 3.5" koaxen och 6.5" midbasen från amega? Vad får jag ut mest glädje av big_smile (Blir samma pris ungefär)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
SÅ kör på det big_smile hehe

Motivera gärna vfr också smile Bara läst bra om deras middar men deras 3.5" koax har jag inte hört så mkt från? Dem blir inte bortspelade med Amegas 6.5" middarna? neutral

355 Inlägg
3 augusti 2009
Hej!

Har haft R4 i 9000, monterat i instrumentpanelen. Tyckte det lät riktigt bra. Diskanten va i början lite jobbigt med höga S.ljud. Men när det väl hade spelat in sig samt att jag sänkte den i del.filtret så lät det riktigt fint.

Nu skall en ju inte jömnföra dessa med 6" vad det gäller bas återgivning, för dessa (4") kan bli väldigt burkiga på hög volym. Kommer nu satsa på Dls rakt igenom vid nästa bil smile

Lika bra att köra på R4 med en gång big_smile

mvh Jonas

Mvh Jonas

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
3 augusti 2009
behövs knappast motiveras... dem låter bra. sen så spelar ju amegas middar rätt djupt tongue men man behöver ju inte pressa dem så.. om du nu ej har bra steg osv.. men jag skulle utan tvekan kört på amegat. därför ja gör det ochså:)

har qcomp 50

1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
MrLila skrev:
Hej!

Har haft R4 i 9000, monterat i instrumentpanelen. Tyckte det lät riktigt bra. Diskanten va i början lite jobbigt med höga S.ljud. Men när det väl hade spelat in sig samt att jag sänkte den i del.filtret så lät det riktigt fint.

Nu skall en ju inte jömnföra dessa med 6" vad det gäller bas återgivning, för dessa (4") kan bli väldigt burkiga på hög volym. Kommer nu satsa på Dls rakt igenom vid nästa bil smile

Lika bra att köra på R4 med en gång big_smile

mvh Jonas

Kör på dls fullt ut i pontiacen och är väldigt nöjd med det smile

Sök