Jag har sålt monterat och använt en del Solarplexius och i grunden så är det en toppenidé, dock så är det en del saker som drar ner det.
Det positiva är tex att det till skillnad mot all annan toning inte går sönder om du slår emot något eller så, dom är lätta att rengöra, fixar du väl knepet för att montera på din bil så sätter du dit och tar av dom på yio minuter.
Nackdelarna är tyvärr desto fler, dom är inte UV reducerande, dom är inte gjorda för moderna bilar med massa välvda rutor så det blir inte snyggt som tex mot bakrutan när det hänger ner en bit och elslingorna skuggar mot skivan. Med tiden så blir dom repiga och visst för att man kan polera men polera plexiglas och få det bra är inte lätt. Största nackdelarna som jag tycker är dock att du inte kan ha dom på hissningsbara rutor om du vill kunna öppna utan att stanna och plocka bort dom skivorna SAMT, dom är BRUNA vilket i min lilla rosa fluffiga värld är skitfult.
Fördelen med riktig solfilm är att oavsett hur mörk du väljer så reducerar du värme energin med minst hälften och UV ljuset blockeras i princip helt. Med riktig solfilm menar jag inte Biltemas svarta sopsäckar med lim utan den som du får monterad på firma med garanti.
Senast redigerat av Fartsyndare (14 februari 2010)
If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)