3046
Sök

Annonser Vi hatar

711 Inlägg
18 mars 2005
Trådstartare
Vad för sorts annonser irriterar ni er mest på? Själv hatar jag annonser där säljaren skriver tex följande:

"Med 17" 100.000:- Utan 90.000:-" Eller...
"Med Baslåda blabla 60.000:- utan 45.000:-" Eller...
det senaste jag såg på blocket, "Med service 100.000:- utan 90.000:-" etc, etc, etc,...

Dessa annonser säger sig själva, ingen prutning! Med tanke på dagens bilmarknad kommer du aldrig sälja din bil om den inte är prutbar. Sen kan du försöka och skriva med eller utan hur mycket du vill, du kommer aldrig få det pris som du begär.

Den bästa annonsen är den som lämnar utrymme för prutning. Vad tycker ni?

Jag gillar inte heller annonser där annonsören, stavar allt fel, sådana annonser ringer jag aldrig på. Sen har vi annonser där säljaren kommer med fel info, jag hatar även dessa annonser, exempelvis har jag sett annonser där säljaren skriver V6 på en BMW. Det finns inga BMW'n med V6 motor utan rak 6:a.

Jag vill köpa bil från en person som vet vad han/hon har för bil vilket kan påverka skicket på bilen. Om en "nisse" inte vet vad han har för bil, garanterat har han inte bryt sig om att sköta om bilen heller. Jag hatar även annonser där säljare skryter mest om hur mycket han har chippat sin bil, dessa bilar skulle jag aldrig köpa.

Som denna:
http://www.blocket.se/view/4416577.htm? … amp;city=0

Hatar även liknande annons, notera stavningen (e) det heter Är, (e) skriver 14tisar och jag viull inte köpa bil av en som beter sig som en 14tis. Dessutom är annonsen för tunn, det skriver ingentin om bilen, bara att den "går som fan. Än är inte sista idioten född.
http://www.autopower.se/?oppna=/powerbo … p?id=58979

Hatar även annonser där säljaren heter, BMW, Mercedes, Toyota.. Kan inte dessa skriva sina namn? Det ger intryck av att de försöker dölja nåt och sånna annonser ringer jag aldrig på. På blocket finns det ett hav av konstiga annonser, främst bilannonser. Gillar inte heller när säljare visar en vis attiyd redan i sin annons genom att skriva "Däcksparkare och andra oseriösa undanbedes".  Vem vill köpa bil av dig om du redan visar dålig attityd, vissa säljare tror att man måste köpa bilen om man åker och tittar på den, faller den en i smaken då gör man affär men gör det inte då blir det inget heller.Helt fel attityd alltså.

Nåväl, vilka annonser hatar ni?
Senast redigerat av Black Knight (18 mars 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

671 Inlägg
18 mars 2005
Alla där det står lånad mail.

Går som en klocka har jag lite svårt för också, det finns väldigt få egenskaper hos en klocka som jag vill ha i en bilmotor.

Annonser där man inte kan se av rubriken vad det är som säljs. Ex Rubrik: Tuff sportbil, så visar det sig vara en Hyundai coupé (jag  blir förbannad varje gång jag ser en Hyundai coupe, så fula är dom).
Senast redigerat av Daniel (18 mars 2005)

153 Inlägg
18 mars 2005
Haha intressant läsning, Black Adder. Håller med dig till 100%. Jobbiga är dom som skriver : Svarar ej på mail.
Det ger ett intryck av att man verkligen vill få bilen såld.
Daniel håller med dig med. Bra bil har man ju sett många rubriker, så visar det sig att det är en rostig Amazon för 1500 kr.
Om går som en klocka är krånglig; vad är då "Ligger som ett strykjärn på vägen"?
Alla som ska sälja en bil och lägga upp en annons på nätet kan läsa Riddarens tips så blir alla som vill köpa mycket gladere smile

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest

130 Inlägg
18 mars 2005
Står det tjejkörd brukar jag sluta läsa   tongue

Sire
18 mars 2005
Hur ska en bra annons se ut?
Om du "Black Knight" skulle sälja din bil, hur skulle den annonsen se ut?

"Snabbare": Var hittar man "Riddarens tips"? Skulle vara bra med en liten länk.

Något jag tycker riktigt illa om i annonser är alla dessa d..vla förkortningar.
"Bilen är utr. med antisp. antisl. startsp. osv. Nu hittar jag på lite, men ni fattar nog. Handlar man inte med bilar stup i kvarten så är man inte "inne i svängen" och fattar därmed inte vad förkortningarna betyder. Det tog ett tag innan jag fattade vad "s.o.v" eller "p.o.k" stod för.

711 Inlägg
18 mars 2005
Trådstartare
Sire//

Återkommer senare!

Ska man skratta eller gråta?
http://www.blocket.se/view/4485501.htm? … amp;city=0

...bilen är micket fin inredning och utredring. big_smile

Oo=00=oO
Blow My Whistle

10 Inlägg
18 mars 2005
det jag verkligen hatar mest i bil anoner är när folk skriver att det är tex 140hk orginal och sen skriver att den är trimmad upp till kanske 160hk eller något och sen kollar man vad dom har gjort och då visar det sig att dom har satt på ett öppet filter och sen bytt utblår eller något liknande..... fan vad irriterande och sen att det är öppskattade hk

kan man inte skriva då orginal hästar bara och sen skriva vad man har gjort och sen inget mer inge jävla öppskattade ushh

Moderator+
1 081 Inlägg
18 mars 2005
Det jag stör mig mest på i annonser är hur många säljare verkar tro att deras bil är så unik och att man måste vara på ett visst sätt för att få köpa den. Många förstör ju bara för sig själv, som tex.

"Bildsamlare undanbedes" Ptja visst, onödigt att skicka ett mail och be om bilder om man inte är intresserad, men om jag är lite intresserad så kan ju ett par bilder än mitt intresse till mycket intresserad?

"Billigare vid snabb affär" Jaha, och vad är snabb affär? Och varför så viktigt med snabb affär?

"Ej prut" Ja då ringer jag ju inte ens på den om priset är för högt. Bättre att försäljaren då sätter ett pris med viss prutmån. Är bilen verkligen något extra kanske jag inte vill pruta men det lär jag knappast avgöra innan jag sett den i verkligheten.

Rena sakfel, som "nyligen bytt kamrem" på en Saab får mig väl kanske att rygga tillbaks lite smile

Det med alla förkortningar är ju dock inte så konstigt att det används, dom flesta tidningar och många siter har bara ett visst antal tecken man får använda och då blir det till att förkorta hejvilt.

Säkert mer grejer jag stör mig på, men jag håller med trådskaparen och andra i mycket av det ni skriver. Folk borde verkligen lära sig skriva vettiga annonser och framför allt vara lite trevligare i annonstexter.

Ska man sälja bil eller något annat får man väl ta lite skitsamtal och skitmail, bara att kasta och glömma bort.

mvh

Vem jag?

Tjeckisk maffia medlem
71 Inlägg
18 mars 2005
Gå på blocket och sök på tacklucka    smile

Det är Humor.

Sire
18 mars 2005
Är det ok om jag går emot er lite i den här tråden? Eller får man bara skriva saker man stör sig på? I så fall raderar jag detta.

"Det med alla förkortningar är ju dock inte så konstigt att det används"...
Nja, i papperstidningar kanske, men finns det någon internet-site där man begränsas så mycket att man måste förkorta nuförtiden? (förutom i rubriken) I så fall tycker jag att man ska skriva och klaga! Det är inte svårare än att plita ner några rader i ett mail. Det är ju faktiskt för annonsörerna som dessa siter finns.

Håller med om att många annonser är slarvigt skrivna. Stavslarv överallt. Kan man inte gå igenom vad man har skrivit när man är klar med annonstexten??? Det ger ett mycket seriösare intryck.

"Nu säljer jag min pärla" Är det så svårt att komma på något nytt???
"Nu säljer jag min skrothög" verkar passa in bättre på flertalet av dessa annonser.

*Jag är nyfiken på hur en riktig annons ska se ut "Black Knight"* Väntar med spänning ;-)

Moderator+
1 081 Inlägg
18 mars 2005
Sire skrev:
Är det ok om jag går emot er lite i den här tråden? Eller får man bara skriva saker man stör sig på? I så fall raderar jag detta.

"Det med alla förkortningar är ju dock inte så konstigt att det används"...
Nja, i papperstidningar kanske, men finns det någon internet-site där man begränsas så mycket att man måste förkorta nuförtiden? (förutom i rubriken) I så fall tycker jag att man ska skriva och klaga! Det är inte svårare än att plita ner några rader i ett mail. Det är ju faktiskt för annonsörerna som dessa siter finns.

Nåja lite luddigt av mig men vissa förkortningar tycker jag är okej var det jag egentligen ville säga. Dock finns det sidor där du har begränsat med tecken, tex  annonsdirekt.se

Sen kan det ju vara onödigt med, man kan ju faktiskt lägga ner några minuter på att skriva en annons.

mvh

Vem jag?

Administratör
11 899 Inlägg
18 mars 2005
Vad sägs om väl tilltagna priser?

http://www.blocket.se/view/4573778.htm? … amp;city=0

eller är jag det jag som inte förstår mig på marknaden? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
11 899 Inlägg
18 mars 2005
Sire skrev:
*Jag är nyfiken på hur en riktig annons ska se ut "Black Knight"* Väntar med spänning ;-)

Informativ om produkten som säljs, utan att dumförklara köparen genom "den här är jättebra för att bla bla bla, du skulle veta va brudarna imponeras av bla bla" ... med andra ord, skippa bullshit och ange fakta och låt det tala för sig självt.

Datorannonser brukar vara bra på sånt. Dock finns det de som skriver "Dator säljes" istället för t.ex. "PC, Pentium 4 osv." som rubruk. Det är störande tycker jag... åas kanske inte alla vet vad det är för dator, men iaf, man bör ta reda på det isåfall.

Nu orkar jag inte skriva mer, men jag kanske fyller på med mer i efterhand smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sire
18 mars 2005
chrizz:

Men istället för att beskriva hur en bra annons ser ut, varför inte skriva en riktig så man vet???

Få se en riktigt bra annons!
Hrmm några stavslarv i ditt inlägg där... Ajabaja wink

(lessen allihop om jag glidigt ifrån ämnet en aning)

Team Plåtskrammel Fårö
53 Inlägg
19 mars 2005
Detta är en bra anons tycker jag.... Inget bullshit... Kort och konsist (eller hur det nu stavas eftersom det klagas på sådant)
http://www.blocket.se/view/4576049.htm? … amp;city=0

Skjut inte upp till i morgon det din hustru kan göra idag.

711 Inlägg
19 mars 2005
Trådstartare
Håller med!

Oo=00=oO
Blow My Whistle

Sire
19 mars 2005
Att folk inte kan stava är en sak, men när det splarvas (detta var medvetet) är det en annan femma.
Senast redigerat av Sire (19 mars 2005)

1 639 Inlägg
19 mars 2005
Black Knight skrev:
Sire//

Återkommer senare!

Ska man skratta eller gråta?
http://www.blocket.se/view/4485501.htm? … amp;city=0

...bilen är micket fin inredning och utredring. big_smile

Har du inte hört rapporterna om hur det ligger till med kunskaperna i svenska språket hos dagens högstadie elever ??? Haha.. Tragiskt är det i alla fall

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Rallyförare
1 075 Inlägg
19 mars 2005
Hatar samma som du, mailade snubben me den chippade bmwn och bad han scanna in och skicka sina bänkpapper till mej :->
Han lär knappast skicka några då han inte har några...

Sen som anonsör så hatar jag när det ringer människor och frågar sista priset kompis...

Det du sa om prut stämmer ju, men att man försöker pruta halva priset på bilen över telefon är bara irreterande för säljaren...

Jag är en sån som prutar friskt på plats, letar tills jag hittar exakt det jag vill ha (Letade i 6månader på denna annons):
---------------------------------------------------------------------------------
Opel omega mv6 211Hk V6 -95
Insänd av Rickard 29 nov, 20:38. Ta bort/Ändra annons
Årsmodell: 1995       Miltal: 16 000 - 16 999        Pris: 38 000 kronor
Vinröd,16500mil,SV-såld, bes.ua i nov,s+v-däck,all utr.
---------------------------------------------------------------------------------
Jag åkte till annonsören och kollade på bilen (provkörde kollade kaross däck inredning motor låda).
Gav säljaren ett bud EFTER noggran kontroll av bilen.
Säljaren accepterade inte budet och jag tänkte åka därifrån, då kom han med ett motbud som jag tog och köpte bilen.
MÅNGA affärer görs upp på det sättet. Konsten att hålla masken och inte visa att man är tokangelägen är det som i slutänden kommer avgöra priset.
Mellan jag var 14-17år köpte jag över 20 stycken moppar i gulatidningen.
Innan dess dealade ja TV-spel å sånt tjafs...
...Så nu vet jag hur man gör när man gör buissness.
Black Knight skrev:
Nåväl, vilka annonser hatar ni?
Senast redigerat av carnageman (19 mars 2005)

Rallyförare
1 075 Inlägg
19 mars 2005
Kan tillägga att man är innerligt trött på alla som försöker dölja att t.ex deras golf eller kadett, calibra bara är en 8v genom att inte skriva ett skit om det i annonsen... och alla dom som försöker dölja obes & avställd skatteskulder mm... Ett tips till alla er som inte känner till det:
SMS regnr till 71456 så får du info eller ring 0771141516 eller 0771252525
så får du den informationen du behöver om bilen du ska köpa.
Ser jag en skrotbil som dom suddat regnr på så finns det en RISK att bilen har en skatteskuld.
Är bilen av värdefullare modell så kanske den tillhör ett finansbolag.
Är bilen köpt via billån så ägs den nämligen av ett finansbolag och i dom flesta fallen så har dom återtaganderätt, DVS att du blir av med bilen direkt, ägarbytet genomförs aldrig då, istället så blir bilen efterlyst, du stoppas och blir ifråntagen din nya bil....
TÄNK PÅ DET!

Sök