Vad för sorts annonser irriterar ni er mest på? Själv hatar jag annonser där säljaren skriver tex följande:
"Med 17" 100.000:- Utan 90.000:-" Eller...
"Med Baslåda blabla 60.000:- utan 45.000:-" Eller...
det senaste jag såg på blocket, "Med service 100.000:- utan 90.000:-" etc, etc, etc,...
Dessa annonser säger sig själva, ingen prutning! Med tanke på dagens bilmarknad kommer du aldrig sälja din bil om den inte är prutbar. Sen kan du försöka och skriva med eller utan hur mycket du vill, du kommer aldrig få det pris som du begär.
Den bästa annonsen är den som lämnar utrymme för prutning. Vad tycker ni?
Jag gillar inte heller annonser där annonsören, stavar allt fel, sådana annonser ringer jag aldrig på. Sen har vi annonser där säljaren kommer med fel info, jag hatar även dessa annonser, exempelvis har jag sett annonser där säljaren skriver V6 på en BMW. Det finns inga BMW'n med V6 motor utan rak 6:a.
Jag vill köpa bil från en person som vet vad han/hon har för bil vilket kan påverka skicket på bilen. Om en "nisse" inte vet vad han har för bil, garanterat har han inte bryt sig om att sköta om bilen heller. Jag hatar även annonser där säljare skryter mest om hur mycket han har chippat sin bil, dessa bilar skulle jag aldrig köpa.
Som denna:
http://www.blocket.se/view/4416577.htm? … amp;city=0Hatar även liknande annons, notera stavningen (e) det heter Är, (e) skriver 14tisar och jag viull inte köpa bil av en som beter sig som en 14tis. Dessutom är annonsen för tunn, det skriver ingentin om bilen, bara att den "
går som fan. Än är inte sista idioten född.
http://www.autopower.se/?oppna=/powerbo … p?id=58979Hatar även annonser där säljaren heter, BMW, Mercedes, Toyota.. Kan inte dessa skriva sina namn? Det ger intryck av att de försöker dölja nåt och sånna annonser ringer jag aldrig på. På blocket finns det ett hav av konstiga annonser, främst bilannonser. Gillar inte heller när säljare visar en vis attiyd redan i sin annons genom att skriva "Däcksparkare och andra oseriösa undanbedes". Vem vill köpa bil av dig om du redan visar dålig attityd, vissa säljare tror att man måste köpa bilen om man åker och tittar på den, faller den en i smaken då gör man affär men gör det inte då blir det inget heller.Helt fel attityd alltså.
Nåväl, vilka annonser hatar ni?