2485
Sök

nyhet

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 49,00.html
hm vad ska man säga? visst är det fort men inte ska man hamna i fängelse i flera månader för att man kört för fort. detta skulle kunna hända vem som helst här antar jag för antar att detta inte är söndagsbilstursföreningen.

69 Inlägg
11 maj 2006
klart att han ska åka dit men hur hårt vet jag inte riktigt! man kan ju börja fundera på om polisen gjorde rätt som troligen körde efter i samma hastighet!

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 maj 2006
Jo i Norge är de ju hårdare vad gäller sånt.

Jobbar med en som åkte 110km för fort på en 70väg här lokalt och han fick överklaga dom på fängelse och går nu med fotboja i en månad istället och indraget kort i 18 månader.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Tommy
84 Inlägg
11 maj 2006
extrema hastigheter vill jag inte påstå att 200km/h är. Ja visst det är fort men inte tycker jag man ska få fängelse för det. Han körde som sagt på motorväg, bättre att man kör för fort där om man nu ska göra det istället för de folk som ligger uppåt en 150-160km/h istan vid vissa tillfällen.
Ne fängelse för de han gjorde tycker jag är lite väl hårt, skulle förstå att en massa böter och indraget körkort 2-3år . Min åsikt i saken iaf för hur många har inte testat sina bilar ? smartas är ju iofs att köra på bana !!

Four Ring´s To Rule Them All !

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
11 maj 2006
- Att en så ung och oerfaren förare ger sig upp i dessa hastigheter visar på total respektlöshet inför farorna i trafiken, säger Humlegård.

Fan vilket nöt tongue som att inte vi "yngre förare" inser farorna likaväl som en äldre?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
det som jag även tycker är riktigt fel är att en misshandel har ungefär samma straff. när man kör i 200 så har iallafall jag kontroll över bilen och det är inte direkt att jag kör i 200 på en kurvig väg och sicksackar på vägbanan utan det är just på vägar där man har relativt god sikt och vet att man inte utsätter andra för någon större fara då bör inte straffet vara fängelse.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
11 maj 2006
jag tycker inte det vart så farligt. dock verkar medelhastighet på över 200km/h verka väldigt mycket tongue

man lever bara en gång så lev väl!

321 Inlägg
11 maj 2006
"För att bli gammal å erfaren måste man först vara ung och galen"

Är det inte så det är ? smile

Tough ain´t...ENOUGH!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
-Ncs- skrev:

håller me smile man blir inte erfaren om man inte upplevt något smile

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
11 maj 2006
Helt rätt!! Man ska väl lära av misstagen! Tror inte han kommer köra 200km/h igen! Vi är för fega i Sverige!! Vi ska ju jämt annars ta efter länder så varför inte göra de i de här också! Säger inte att de är fel o åka 10km/h för fort nu!! Men 200 är lite väl...... Inte bara hans liv som står på spel.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Tommy
84 Inlägg
11 maj 2006
-Ncs- skrev:

Haha big_smile precis wink

Four Ring´s To Rule Them All !

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
11 maj 2006
Bullo skrev:
dock verkar medelhastighet på över 200km/h verka väldigt mycket tongue

Ifall han körde 200+ när polisen började jaga honom, så inte saktade ju han ner, vilket gjorde att medelhastigheten automatiskt blev 200+ tongue

golfarn_nr1 skrev:
Men 200 är lite väl...... Inte bara hans liv som står på spel.

Hur vet du det? Det stog inget om ifall vägen var full av andra bilister tongue

56 Inlägg
11 maj 2006
Alltså, vi vet inte ett skit om detaljerna. Eller hur vägen är där, E6:an är inte rak och bred överallt.

Fanns det många andra trafikanter på den sträckan?
Körde han vingligt? Nära andra trafikanter?
Fanns det vägarbetare eller andra som stod intill vägen (tex om han susa förbi en 50-sträcka i 200, strax intill vägarbetare).

Är svaret JA på någon frågorna ovan så bör han spärras in, utan tvekan.

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
11 maj 2006
Ajtomat skrev:
Alltså, vi vet inte ett skit om detaljerna. Eller hur vägen är där, E6:an är inte rak och bred överallt.

Fanns det många andra trafikanter på den sträckan?
Körde han vingligt? Nära andra trafikanter?
Fanns det vägarbetare eller andra som stod intill vägen (tex om han susa förbi en 50-sträcka i 200, strax intill vägarbetare).

Är svaret JA på någon frågorna ovan så bör han spärras in, utan tvekan.

Och om svaret är nej på samtliga? Har han då blivit satt bakom lås och bom i onödan? tongue

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
Helt rätt!! Man ska väl lära av misstagen! Tror inte han kommer köra 200km/h igen! Vi är för fega i Sverige!! Vi ska ju jämt annars ta efter länder så varför inte göra de i de här också! Säger inte att de är fel o åka 10km/h för fort nu!! Men 200 är lite väl...... Inte bara hans liv som står på spel.

tycker du verkligen att det är så rätt? att en 20årig man ska åka i fängelse för att kört för fort?

56 Inlägg
11 maj 2006
calibra_nox:
kör du bil lika illa som du läser tidningen? tongue
Killen e inte dömd än.

Om det blir buren och hur långt beror på bl.a. de faktorer jag räknade upp. Men den grova hastighetsöverträdelsen i sex km trots polisens försöka att stoppa honom borde va tillräckligt för buren.
Förresten så är fängelse några månader rena semestern ändå, så det är egentligen inget riktigt straff.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
någon som har koll hur det ser ut i sitt register efter en sådan grej? kommer han få eventuella problem att skaffa jobb osv sen?

Amatör
444 Inlägg
11 maj 2006
fan man får nog börja gå upp lite tidigare om morgonen ligger om man ska hinna till jobb utan att hamna i fängelse nån dag

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
11 maj 2006
Ajtomat skrev:
calibra_nox:
kör du bil lika illa som du läser tidningen? tongue
Killen e inte dömd än.

Om det blir buren och hur långt beror på bl.a. de faktorer jag räknade upp. Men den grova hastighetsöverträdelsen i sex km trots polisens försöka att stoppa honom borde va tillräckligt för buren.
Förresten så är fängelse några månader rena semestern ändå, så det är egentligen inget riktigt straff.

Jag brukar inte läsa skräpblaskor som Aftonbladet allt för noga tongue

dusty skrev:
någon som har koll hur det ser ut i sitt register efter en sådan grej? kommer han få eventuella problem att skaffa jobb osv sen?

Mera nogräknade tjänster kommer han aldrig att få eftersom han har ett fängelsestraff på sitt konto...

Sök