Hejsan Robin heter jag:) Tyckte att det var dags att lägga in en liten projekttråd om vad som ska göras på min supra under vintern 09..och eftersom jag redan kommit en bra bit på vägen så kommer jag lägga upp bilder under byggets gång.. det som ska göras då är tyvärr ingen singelkonvertering utan jag ska försöka få en av sveriges cleanaste BPU motorutrymme.
Kommer även bli omlackering av bromsok,slitzade skivor , kolfiberjobb på inredningen och lite annat smått runt om
Här kommer lite spec på vad som ska göras! :
*Polera tryckrör,insug,ventilkåpa
*FMIC 780x300x105mm
*HKS ställbara kamdrev
*HKS kevlarrem steg2
*tändstiftskåpa.laserskuren i rostfritt
*kylarslang ersätts av 40mm rostfritt rör
*blå siliconslang till stor del av motorn
*fläktkåpan ska byggas om i aluminium
*alubussningar till diffen
*polerad alukylare
*A-stolpe med 2st 60mm defimätare,
*Diffolja motorolja växelådsolja bytas
*restriktorplatta i avgas fräsas
*Greddy speed cut controller
*TRD 320km/h mätartavlor vita
*röktonad film på framlampor
*måla bromsok vita med svarta loggor
*svarva och slitza skivor bak och fram
*sen till våren blir det mappning/bänkning!
*dörrsidor draperas i kolfiber
*mittfack kläs med kolfiber
*diverse motordelar draperas med kolfiber
*vindrutetorkare bak bortages
*aluminium expanstionskärl
*mm
så om man ska förkorta detta så kommer hela motorn bli upppolerad:P
Deadline elmia 2010 - Hoppas på att få en plats! vi får se
Vill tacka Stålmarck mekaniska för hjälp med svetsning mm..
Fredrik på
www.do88.se för snabba leveranser
www.poleringsguide.seNosferatos här på garaget för han ska hjälpa mig med kolfiber på inredningen
Sponsor: Stålmarcks mekaniska
:
Enjoy:D
såhär såg motorn ut i början på oktober då jag börja demontera! har suttit ett cusco fjäderbenstag i kolfiber som jag redan tagit av..Halv 1 på en lördagkväll gick startskottet:P började med att montera ner alla tryckrrör och luftburk.efter en stunds skruvande..då var det dags för avfettning sedan slipning och polering:Phär har jag kört med maskin med en 3M slipduk/scotch och nylontrissan i alla hörn där det är svårt att komma till. så nu är det dags för våtslip från 400 till 1500 i finhet.här är det färdigt!luftburken medefter MÅNGA timmars slipning så var det dags att montera igen..siliconslangen är från do88 godisbordprovpassar 3,5" röret till luftburken "rostfritt"8mm rostfri plåt laserskuren. ska ersätta min tändstiftskåpa mumsHKS ställbara kamdrev med kevlarrem steg2 provpassar kylarör i rostfritt. dags för polering igenslipat ner svetsar och polerat!ventilkåpor av för poleringrengjorda och färdiga för sitt nya utseende!klart! börjar likna något:)mitt i allt drar vi igång med lite omlackering av broms ok! visst är det bländande? blir kul att hålla rent;)vad tycks?intercoolern kom idag:D 780x300x105mm med 3"anslutningarstackare helt köttad! dags för montering av ICmm en hel middag här ja! blev nedmontering av gamla ic-kittet idag!usch bortbortbortmontering på G blir nog bättre kylning här idag kom IC rören hmm hur ska jag få ihop det här? provpassar innan svetsning! blev rätt bra så tycker jag.! det som återstår nu är fläktkåpan ska byggas om i aluminum och poleras, insug ska ner och poleras,HKSkamdreven och remmen ska på sen blir det alltid mer:D Är öppen för ideer så har ni något ni tänker på så skriv gärna! uppskattasdags att smälta ihopa skiten:Dprovmontera front idag. passa rätt fint men kommer få kapa för icrören i dom små luftintagen på sidorna, lite tråkigt men gillar endå att man ser dom där sen;)underbart!här får ni även se mitt Effort racing catbacksystem! <3när vi ändå är ute och snurrar runt bilen så får ni se mina ställbara coilivers också fick den här skönheten idag! hehe:PA-stolpen till höger inhandlades idag med defimätare!Komplett FMIC! efter mkt stonk och stön! provstarta idag för första gången sen allt påbörjades! och att den starta direkt kändes inte heller helt fel! 21/11, dags för tillpassning av fronten idag! här kommer lite bilder tack till min kompis joachim som också hjälpte till idag börjar bli hel igen:)22/11, Då var det dags för HKS grejerna att komma på plats! här kommer lite bilder på bytet! tyvärr bara mobilbilder eftersom den riktiga kameran var urladdad! skillnad? Tackar Björn för hjälpen! E30turbo här på garaget!vad tycker ni? jag blev helnöjd i alla fall