tkd_rille skrev:
CHEEVA skrev:
tkd_rille skrev:
Men sen var de jävligt rätt skrivet i artikeln. De är oftast unga körkåta snorungar som vill visa de "äldre" att de minsann verkligen kan de med. Är man 20 bast och får en hoj på 200 hk mellan benen så vill de inte mesa när de kör i grupp eller ska imponera på alla som faktiskt skiter i dem.
Men sen är de inte alla som kör sporthoj heller som kör så. Att de enbart skulle vara ungdomar som kör för jävligt på hojjarna är felvridet, de är även gubbar i ålderskris med en storkubikad glidare som vrider på för att höras.
Just pga sådant så utesluter jag en del grupper att köra med då de faktiskt totalt skiter i allt som heter respekt för andra. Vet de gånger när jag själv hade precis fått mitt mc kort och körde med en cbr 600, den gick jäkligt bra. Men inte en chans hade man att följa efter andra.
Men de säger heller inte att jag själv puttrar som ett ånglok längs vägarna. Men som i allt annat får man ju ha lite respekt mot gårdar och familjer som bor längs vägar.
väldigt sant ofta är de unga som ska impa ... men som jag sa är de skillnad på att köra fort och köra som en idiot
![smile](img/smilies/smile.png)
Ja helt rätt. Men ofta har inte de unga sin erfarenhet på en fullstor hoj. Hade vart fint om de hade tagit lite fler lektioner på en riktig bana istället för de lilla man har vid uppkörningen.
![smile](img/smilies/smile.png)
jo de skulle nästan varit krav på att ta dessa smc kurser som erbjuds... ivarje fall för de som inte kan ta de lite lungt, men måste erkänna att när man ser helt fri bred väg som kittlar de till lite i högerhanden
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Senast redigerat av CHEEVA (24 januari 2011)