nitrox skrev:
Nehe skrev:
Brandis skrev:
du är ju 18 år? ja, jag hoppas verkligen du hittar ett land där du slipper misär som vi har i sverige,
ett land utan invandrare och med gratis sjukvård och 0% arbetslösa och gratis bensin till alla.....
Vad ska han göra när han hittar det landet då? De tar ju inte emot invandrare så han kan ju inte flytta dit, eller hur menar du?
Haha ursäkta men var bara tvungen att kommentera..
HAHA
Vissa dagar känns det nästan drägligt att vara i denna lilla diktaturstat. men vissa dagar önskar jag helt enkelt att världens undergång börjar här.
Jag vet faktist inte varför jag blivit så hatisk mot sverige men jag tycker mig kunna se saker som folk inte verkar förstå och det skrämmer mig grymmt mycket.
Sen det faktum att jag har en liten dotter som jag absolut vill ska få en bättre framtid än vad man kan få här.
Det här är så ot vi kommer.
Men jag hoppas vi kan skärpa oss snart, kan inte hålla mig, jag måste svara.
Du säger att landets poliktik är hemsk, samtidigt gnäller du att den vanliga personen i sitt hem kan påverka världen genom en blogg/dagbok/anteckning?
Du säger att Sverige är hemskt och att man inte kan få en bra framtid här, samtidigt som du skriver att jorden ska gå under.
Börja tänka lite. Internet påverkar idag samhället. Internet har gjort att det sprids att regeringar fuskar. För 20år sedan diskuterade folk det i fikarum och alla ryckte på axlarna när den var över. Idag har vi folk som bloggar om det så andra kan läsa, andra går igenom det som står, det väcks ett intresse och tillsammans ger vi mer makt till den lilla personen. Dokument censureras men innan någon hinner censurera så finns en "print screen" på det som stod. Vi har fria val som gör att alla kan vara med och bestämma vad de vill. Du har full rätt att själv starta ett parti som tar hand om det du bryr dig om. Och det GÅR att förändra.
Du vill ju förändra så din dotter får det bra, är du bara sur på att det är andra som uppmärksammas i bloggar och inte du? Är du sur att massor av folk blev oroliga vad som var i vaccinet mot influensan och kollade upp det så alla skulle kunna göra ett val baserat på fakta istället för propaganda? Är du sur att din dotter får fri sjukvård till hon är 18?
Men det finns andra länder - ingen tvingar dig att stanna. Men tänk efter innan du börjar gnälla för du saknar argument. Och finns inget hopp alls i ditt liv bör du tala med en psykolog. Vi som läser och skriver i detta forum gör det för vi har ett intresse av att lära oss och dela vår kunskap. Vill du bara gnälla för att gnälla så gör det på andra ställen, eller ha argument i det du gnäller om. T.ex. i detta ämne kan man ifrågasätta vem som startade hysterin om klimat osv.
Sen för att besvara den sista frågeställningen så var det kära Margaret Thatcher som under kolgruvestrejken 84-85 som först uttalade sig om att CO2 bidrog till att jorden värmdes upp. Fram till den dagen var det rubriker att jorden kyldes ner och vi gick mot en istid (vissa medier påstod att istiden skulle vara här innan år 2000). Men Thatcher insåg vilka problem det blev när kolarna vägrade och krävde mer lön, landet fick stora bekymmer och hon behövde ett sätt att minska deras makt. Om då kol är ett smutsigt bränsle vill folk ifrån det och makten minskas...
Samma sak som oljan, västvärlden vill inte vara beroende av vad OPEC säger och gör...
Och enligt vissa konspirationsteorier är det samma sak som ligger bakom dagens finanskris - storbankerna i USA hade för mycket makt och det behövde stoppas, vilket gjordes genom att centralbanken drog i handbromsen och ändrade räntor utan att bry sig om konsekvenserna.
Men det är fan illa med Sverige. Vi får ju skriva vad vi vill, tänka som vi vill och diskutera vad vi vill. Vi får påverka världen. Och vi påverkar... Se piratpartiet som exempel. Vi ville inte betala för att se film, så vi nyttjar internet, skapar ett nytt parti som använder en sjörövarflagga under valkampanjen och sätter folk i eu's HQ, för att sedan få systerpartier i varenda j***a land. Men Sverige är hemskt, här kan den lilla personen påverka världen, det kan ju inte våra barn få göra...