Alla som är anställda och arbetar som klimatexperter är eniga, dom finns ex. på SMHI, MISU och SEI, sedan finns ett antal andra tyckare, jag känner till dem alla och har kontaktat de flesta skeptiker, även de anser att vi måste byta energisystem snarast.
Man måste även beakta att den fossila industrin offentligt öser ut stora belopp på att vilseleda för att behålla sina vinster. Allt detta är så genomskinligt för den som är insatt, att det finns politisk enighet. Fossila bränslen är dåliga och tar slut så det finns ingen anledning att chansa på att klimatexperterna har fel.
Att även jag kör bil och flyger ibland är något jag håller igen på och tänker på barnens framtid.
Sedan när är det naturlig variation att lagra kol i miljontals år och bränna upp den på kort tid?
Vi införde kärnkraften för att komma ifrån oljeberoendet och för miljön, de skälen finns kvar och är goda nog, klimathotet har kommit upp efter. Att göda Islamister med oljepengar är inte heller så lyckat.
Syntetisk fotosyntes är en evig källa på väg så vi kan köra våra bilar.
Om skeptikerna har rätt, jättebra men vi har inte förlorat något på nya energisystem, om skeptikerna har fel och vi inget gör dör vi alla.
De som skiter mest i detta är de som säljer fossila bränslen, och fattiga som har annat att tänka på.
Senast redigerat av Notte (6 juni 2011)