3397
Sök

Pinsammaste du gjort med bilen?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 januari 2010
Inget här verkar lika pinsamt som det jag gjorde... stod ett gäng utlänningar vid en bmw och en passat, dem snacka massa och tittate på mig som om jag vore en idiot när jag körde förbi i min opel astra(1,6).

Tänkte jag skulle visa dem vad skåpet skulle skulle stå så efter ett tag när jag och mina polare snackat en stund så backade jag ut, skulle börna tänkte jag... taggad som fan... varvar motorn.... släpper kopplingen...

.... oj oj oj oj!!!! hade visst backen i! bromsade som fan och bilen rörde sig kanske en meter innan jag fick kärringstopp!!.... oops! tänker jag och försöker rädda situationen genom att "göra om och göra rätt"...

så jag varvar upp igen, med rätt växel i denna gång... släpper kopplingen och pang säger det växeln hoppar ur och motorn varvar upp.... total FAIL! jag krypkör därifrån och inser att det var säkert ett 10 tal personer som såg det hela... inget hände med bilen men det var pinsamt som fan... så jag vågade inte visa mig där mer med den bilen och jag kom tillbaka dit först när jag köpt en annan bil...

Tyckte det var katastrof då... men nu tycker jag bara det är en rolig grej att skratta åt... och är en säker ice breaker tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
13 januari 2010
-Mackan- skrev:
Frontalkrock i en lastkaj med en 142'a i 50km/h det var nog mer än bara huven och emblemet i grillen, som tog stryck wink

Ett träplang som sticker ut en bit från kajen med nått trä som fjädrar bra. Och du har rätt, jag uppskattar nog farten lite för hogt men gick ganska fort iaf. smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

1 436 Inlägg
13 januari 2010
Residence skrev:
pinsammaste jag gjort:
Försökte tona bilen själv och vara nöjd på samma gång med det taskiga resultatet.

+1 på den! Värst var nog när jag försökte dra ner rutan och toningen vecklades ihop som korrugerad plåt. tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 januari 2010
Körde in en arbetskamrats SAAB 9-3 i verkstaden. Och satte ena hjulet i lyftarmen. Resulterade i punktering. Alla tyckte det var skoj, jag ville mest dö..haha wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

104 Inlägg
13 januari 2010
Tankade bilen och när jag hade tankat färdigt brände jag iväg och hörde en jävla smäll på höger sida, kollade i backspeglen och såg att jag hade kört med tankpistolen i tanken:P

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
13 januari 2010
Goppie skrev:
Tankade bilen och när jag hade tankat färdigt brände jag iväg och hörde en jävla smäll på höger sida, kollade i backspeglen och såg att jag hade kört med tankpistolen i tanken:P

Haha var det i Oskarshamn? Isf såg jag det.. Fast är väl säkert många som gör det misstaget=)

Min pinsammaste grej måste vara när jag hade bråttom till jobbet en dag.
Ligger bakom en bil som kör i 25-35 km/h på 50 väg.
Får ligga bakom i ca 3 km innan det kommer en lucka att köra om och det gör jag, trycker plattan i mattan, pekar finger när jag passerar hinner inte ens lägga mig i höger körfält igen när jag ser en polis springa ut i vägen.

Skapligt pinsamt tyckte jag när bilen jag passerade körde lugnt förbi och jag blev 20 minuter försenad istället för 2..

Hann komma upp i 77km/h för övrigt.

MVH. Alex

715 Inlägg
13 januari 2010
Måste varit när jag körde in i dem järnpålarna runt lyktstolparna på lidls parkering... Inte många som såg det men gud vad korkat, hur lyckas man.

(none)
1 725 Inlägg
13 januari 2010
Lätt val detta! Det var då min första 9-3:a fick turboras mitt i centrala Göreborg..Det rök som fasen ur ändrören. Det värsta var att det blåste en del ute och det blåste bakifrån. Så n'r jag stod vid alla stoppljus då de blåste baktill, så såg det ut som hela bilen brann, då röken svepte över hela bilen.

Så man fick en hel del goa blickar vid stoppljusen:) Ungefär " Ser han inte att bilen brinner" big_smile

--Lev i går som det vore i morgon--

1 207 Inlägg
13 januari 2010
Allt detta skedde på en och samma dag, ni vet den dagen då inget går som man vill. Detta var för ca: 2 år sedan, hade bara haft körkortet någon månad eller så.

Det hela började med att tjejen som jag då var ihop med behövde låna pengar och vi gick på två olika skolor. Jag far till en pankomat och tar ut pengarna för att återvända till bilen när en gubbe knackar på rutan och säger att jag har punka på framdäcket. Konstaterar att det bara var pyspunka så jag far och fyller däcket med punkaspray. När jag sedan skall köra därifrån så var jag lite småförbannad så jag lägger in backen och bränner iväg. Givetvis rakt in i en betongsugga (samt att 3 polare såg det hela). Dragkroken blev sned men annars klarade sig bilen. Rullar in på parkeringen på tjejens skola när det helt plötsligt bildas ett gigantiskt rökmoln runt bilen. Röken gav sig inte och snart var hela parkeringen som i en dimma. Och där i mitten stod jag som den *** man är med huven öppen för att hitta felet... Behöver det sägas att givetvis var vid 15:30 när alla som gick på den skolan slutade?
Senast redigerat av maco (13 januari 2010)

1 210 Inlägg
13 januari 2010
Var när jag hade köpt en saab som var lite preppad... :9 när jag kommer hem till stan där jag bodde så tog man ju några varv för att glida med den nya bilen.. kom i kapp en polare som hade en v40 2.0 t växlade ner och tänkte nu jävlar ska jag visa vad saaben går för.. tongue körde om han på fel sida om heldragen linje och svängde sen ner på de så kallade "varvet" dåligt med folk och trött så tänkte äääh jag gör en U- sväng och åker hem och lägger mig... right gör så! och möter då Polisen med blå ljus på ... hehe inge bra dom "frontade" mig och frågade om bilen gick bra.. hahah Så mycket folk som stod och kikade på mitt lilla tilltag... big_smile

918 Inlägg
13 januari 2010
Drog handbromsen för skoj skull och körde in i en sten, jädrar vad kompisarna skrattade tongue

Kan ta en extra som off topic

Tänkte mig inte för när jag skulle backa intill en lastkaj så jag drämde i liften på lastkajen, på apu också så det blev lite flinande från han som satt bredvid mig tongue
Senast redigerat av Ante90 (13 januari 2010)

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
13 januari 2010
Vid närmare eftertanke så va de faktiskt mer pinsamt när jag körde åt helvete med morsans bil och snurrade x antal varm på vägen innan jag mejade ner en lyktstolpe.. iaf när jag skulle förklara för morsan vad som hade hänt..

Kan nog säga att dom ligger nog på samma plats.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Das vas das das
179 Inlägg
14 januari 2010
skulle prova en polares 240 turbo (äkta vara) hoppa in sätter på stolsvärmen och gör några ringa i snön
och sedan kör fast.
polarna står 50meter bort och skratta.
jag gå dit för att prata med sven (ägaren) då seger en tjej du det ryker från bilen.
fan seger sven (dum som han är) jag har en jeep dunk i bilen.
sen tar han fram mobil-kameran och filmar när den brinner upp och sedan boom...
filmen finns tyvärr ej kvar då han två dar senare sula den i marken (arg som han är).

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]

Forummoderator
26 325 Inlägg
14 januari 2010
danne460 skrev:
skulle prova en polares 240 turbo (äkta vara) hoppa in sätter på stolsvärmen och gör några ringa i snön
och sedan kör fast.
jag gå dit för att prata med sven (ägaren) då seger en tjej du det ryker från bilen.
filmen finns tyvärr ej kvar då han två dar senare sula den i marken (arg som han är).

Bara jag som tvivlar lite över denna..?
Om ni nu fastnade i snö - varför provade ni inte att slänga snö på "elden"?
Tror det tar en stund för att det ska utvecklas till en fullfjädrad eldsvåda i bilen tack vare stolsvärmaren.
Men vad vet jag..
Är den sann så är du nog rätt hatad av "Sven" tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

erixon89
14 januari 2010
AirOne skrev:
danne460 skrev:
och sedan kör fast.

Tror det tar en stund för att det ska utvecklas till en fullfjädrad eldsvåda i bilen tack vare stolsvärmaren.
Men vad vet jag..

Tror inte riktigt på detta:)

Random Hero
4 047 Inlägg
14 januari 2010
erixon89 skrev:
AirOne skrev:
danne460 skrev:
och sedan kör fast.

Men vad vet jag..

Tror inte riktigt på detta:)

det är nog en del B-S där :p

Dog food lid. Backwards

Forummoderator
26 325 Inlägg
14 januari 2010
Till topic:

Med min privata bil - var inte så nöjd när jag skulle försöka ta mig över en nygjord plogkant - körde på en huvudled där någon hade plogat upp en sträng i mitten - förra vintern och bilen ställde sig på tvären. Tack vare att tändningen inte var optimal så var det dessutom ett rent utsagt helvete att få igång aset när man skulle därifrån och bilar från tre håll ville komma fram..

Jobbmässigt - när jag skalade av förardörren då jag backade av misstag, var ingen höjdare heller. Fan ta sopcontainrar..

Edit: tur att det var mitt i natten i alla fall. Hade det varit på dagen då folk faktiskt är vakna så hade jag nog dött av pinsamhet..
Senast redigerat av AirOne (14 januari 2010)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

149 Inlägg
14 januari 2010
Bra fråga. Har väl lyckats snurra på diverse tråkiga ställen i rusnings trafik. Inget som är direkt pinsamt så.

Har en kompis däremot som lyckades göra en rätt rolig sak.
Killen i fråga satte sig i bilen och skulle köra en sväng tyckte han. startade den där gamle fården och peta i ettan och samtidigt som han släppte kopplingen så skulle han stänga bakdörren. Gick ju sådär och han åker in i en vägg. Totalt så åkte han max 2 meter.
skyllde på mig gjorde aset också. Jag hade tydligen kört sist så jag var ju tvungen att se till så hjulen stod rakt och dörrarna var stängda big_smile

En annan snubbe lyckades backa in en gigantisk sten med samma bil. Ungefär 2 meter körde han också.

Ush den där bilen har varit med om mycket.

Med-lm
132 Inlägg
14 januari 2010
En dag då allting strulade, hade tappat bort mina hem-nycklar till lägenheten.. far då iväg och skall leta efter dessa, (jag,polaren och hans 2 tjejkompisar/bekanta i baksätet)

i alla fall.. vi hoppar in i bilen och ska leta efter nycklarna som jag tappat bort, tänkte då flasha till det lite för brudarna bak i bilen och ställde därför upp bilfan i en kurva (första kurvan som kommer) brett som fan går det och med ett leende på läpparna smile smack säger det när röven slår i den stenhårda snövallen, får därför kast tillbaka och åker sedan upp på vallen och sedan far jag ner igen.. kändes ju inte så jädra "flashigt" och brudarna blev väl livrädda när vi max kom 200 meter på den påbörjade bilfärden, och redan olycka.

slutade med att man var ganska tyst resten av det desperata letandet efter hemnycklarna, bilen klarade sig dock och nycklarna återfann jag smile

4 005 Inlägg
14 januari 2010
Nyss fått körkort, skulle imponerade på några tjejer med handbromssladd vänster. Fick übergrepp på högerdäcken och bilen ställde sig på två hjul och var såååååååååååååååååå nära o välta. Höll på o skita på mig och tjejerna såg inte så imponerade ut.

Sök