3123
Sök

Pinsammaste du gjort med bilen?

475 Inlägg
14 januari 2010
skulle laga ett 8x8cm stort hål polaren bil.. kl 23.00... tar en plåt... drar typ 2 punkter...
i med spakel.. SÅÅ ja.. fint fint ( skiten skulle hålla ett år till för sen till skroten )

på beskningen lyckades besikningsmannen dra låt min plåtbit för hand med den lilla
visordet: gör om gör rätt

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Licenssvetsare
927 Inlägg
14 januari 2010
Det pinsammaste jag gjort är när jag skulle imponera på några klasskamrater och deras yngre vänner vid busshållsplatsen vid skolan.

Tänkte att nu ska jag visa dom j*vla volvoraggarna vad bmw går för! Varvar upp den och släpper kopplingen, börjar spinna, växlar upp och släpper på bromsen lite och rör mig sakta framåt och lite i vänster sidled, vänsterdäcket får fäste och det smäller till rätt gött. Ställer mig dum nog på bredden mitt i vägen och det kommer bilar från båda håll , börjar backa och det smäller o smäller o smäller, tänkte "-Vafan! Inte nuu" Kör bilen till en parkering längre ner och ställer den där i väntan på hjälp att ta den hem.. Det enda som kom ur klasskompisarnas munnar den dagen var "Köp volvo, det håller iallafall jämfört med din jävla bäämvää (så dom uttalar det)"

Kan tillägga att jag bor 5 mil från skolan och hade haft kortet i 4 dagar

Detta kalaset kostade mig ca 3800kr och ett jullov med att köra Felicia, 3200 för en ny diff och 600kr för att få hem den med hjälp av biltransport..

Nu i efterhand är det ju kul men då ville jag bara gräva ner mig nånstans ! smile
Senast redigerat av dcay (14 januari 2010)

4 506 Inlägg
14 januari 2010
Fått ett BJ och blivit omkörd av en Västtrafik buss samtidigt.

Kan du andas kan du dö.

Självlärd
3 083 Inlägg
14 januari 2010
redigt kul läsning.

Detta hände inte mig dock. Men en bekant. Han skulle flytta så vi for te affären o hämta kartonger med hans bmw. Kommer o ska svänga höger i en korsning o där stod visst en skylt framför bmwn.. (han skulle gasa lite extra där). Gick som de gick.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

106 Inlägg
14 januari 2010
Pinsammaste man har gjort hmm
Är nog när jag stod vid ett trafiklyse å de va rött kom en bil brevid mig och skulle rejsa så vi börja väll varva lite när den väll slog grönt med ganska högt varvtal så fick jag kärringstopp och insåg de va 3:an istället för 1:an som låg i ...   Rätt pinsamt men ändå rätt kul smile
/Micke.

Volvo Räcing

Osponsrad
1 631 Inlägg
14 januari 2010
Tubbex skrev:
BudgetDunkaren skrev:
Skulle lägga en maxad burnout på torget med min gamla kadett -88. Jag varvade upp ordentligt och droppade kopplingen , det small till som fan, och jag öppnade och gick ut ur bilen, Jag blev klok på att jag hade drat itu vänsterdrivknut/arm med resultatet att ca : 30 personer såg det hela.. aningen pinsamt kan jag lova.. Det blev ingen rökshow smile

haha  smile  tyckte du inte det var lite pinsamt när du körde fast på inustriområdet i Tomelilla? wink

Nej sådant ingår smile hehe

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

NissanMotorsport
14 januari 2010
Skrivit tidigare i tråden, men kom på en sak till..de är ju de här vanliga på vintrarna också, när man ska sladda och snurrar runt, sen står det bilar och väntar på en, och det bara spinner och spinner när man försöker krypa därifrån tongue haha hände mig för någon dag sen..

136 Inlägg
14 januari 2010
Turbo_Putte skrev:
En dag då allting strulade, hade tappat bort mina hem-nycklar till lägenheten.. far då iväg och skall leta efter dessa, (jag,polaren och hans 2 tjejkompisar/bekanta i baksätet)

i alla fall.. vi hoppar in i bilen och ska leta efter nycklarna som jag tappat bort, tänkte då flasha till det lite för brudarna bak i bilen och ställde därför upp bilfan i en kurva (första kurvan som kommer) brett som fan går det och med ett leende på läpparna smile smack säger det när röven slår i den stenhårda snövallen, får därför kast tillbaka och åker sedan upp på vallen och sedan far jag ner igen.. kändes ju inte så jädra "flashigt" och brudarna blev väl livrädda när vi max kom 200 meter på den påbörjade bilfärden, och redan olycka.

slutade med att man var ganska tyst resten av det desperata letandet efter hemnycklarna, bilen klarade sig dock och nycklarna återfann jag smile

Hahaha ja vart så förvånad när det var du o inte anton:P \lillis

2 174 Inlägg
14 januari 2010
skulle hänga upp v8an på ett gohäng en lördakväll massor folk ute så skicka loss han i en go kurva i 80 blås som ja brukar göra. fick ett jävla ställ och klara skiten precis, sen blev returen för skarp och pang betongvägg. frontal med betongvägg i 50 in i väggen (bromsa en bit innan) airbag i skalen och halva bilen mos, och det var en fet bmw, haha din 142a som bara huvven böjdes lite på snacka om att mytta, räcker med 20 km/h för att böja rambenen smile

Leg. nöt
460 Inlägg
14 januari 2010
Pinsammaste va nog den gången jag körde ner i diket 5-6 meter innan P-fickan ja skulle stanna på...
De va mitt i vintern och snö överallt, missbedömde skylten för P-fickan, skyllten satt vid "min" sidan av p-fickan, normalt sitter dom mitt för p-fickan..

Sen en annan gång... Skulle visa en som försökte ta ställ me sin bil på 1ans växl hur man gör de lite enklare än ettans växel, körde framåt tvåans växel i kom fram till svängen, gasar och svänger, gick så bra att ja hamna en halvmeter upp i en snödriva..
Givetvis stog de säkert en 10-15 pers och tittade på allt tongue hehe

De va nog allt ja kan komma på nu...

EDIT: stavfel....
Senast redigerat av BaeckRacing (14 januari 2010)

SAAB

653 Inlägg
14 januari 2010
Pinsamt o pinsamt mer åt de roliga hållet, men dagen efter ja tatt körkortet så ska ja lägga en börn me polarna, detta är mitt på dagen i somras, så ger den som fan o en massa rök, och då möter jag min körskolelärare precis när ja avslutar börnen big_smile

En annan, hände dock inte mig utan en snubbe som ville rejsa mig med sin Opel Calibra; står vid rödljuset och väntar på att de ska bli grönt så kör han upp bredvid mig och börjar varva motorn, så jag tänker att han vill rejsa. Det blir grönt och jag sticker iväg fast ser att han står kvar, så jag vänder och kör tillbax. Motorn rasade precis när han skulle köra iväg big_smile detta är då en av Kristianstads mest trafikerade rödljuse.

Smoke tires not drugs

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
14 januari 2010
Jag kom o tänka på en sak som jag iaf. hade tyckt varit ytterst pinsam!

Jag skulle hjälpa en snubbe som kört av med sin bil och kilat fast den över cykelbanans kant. Detta var nu för någon månad sen och han hade sommardäck på bilen...

För det första så när vi skulle leta fram hans bogserlina så såg jag att vinterdäcken låg i kofferten, "här gör dem nytta!" sa jag till han lite lättsamt... han blev faktiskt lite sur såg det ut som..

för det andra visste han inte hur man drar bort en bil för han ville inte vänta tills jag börjat dra innan han gasade utan han gav fullt skaft innan så linan han inte direkt bli spänd... han kunde alltså köra framåt och bakåt men inte inte komma bort för han hade ett hjulpar på varje sida om "refugen" till cykelbanan...

Efter många om och men fick jag bort han och han det ända han mumlade var ett litet "tack" sen stack han som en avlöning...

Pinsamt läge... och ännumer pinsamt att han inte verkligen tackade ordentligt när man lagt sånt jävla jobb på att hjälpa han. Sånt blir man så jävla sur på... ytterligare en anledning till att inte hjälpa folk i nöd!

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 489 Inlägg
14 januari 2010
Vart var detta nånstans? Här i stan? Kanske nån man känner =P

• Även den starka måste ta i när han skiter

434 Inlägg
14 januari 2010
Pinsamaste jag gjort är väll den gången man haft körkortet endast nån dag och leksugen som man är så åker man iväg till en stor grusplan, självklart med två brudar samt en annan polare i bilen. Sagt å gjort, svänger av från vägen in på grus plan i världens fart, drar ut baken med ett stort leende samtidigt som ja ser ett lastbils släp närmar sig. Å innan man hinner säga FAN så small det:) Tjejerna skrattar som fan å jag står där med bulig skärm, samt huv(därav dom svarta ränderna på bilen min). Det jag dock inte visste var att folk från jobbet åkte förbi precis, så man har fått höra historian ett tag nu:P

Hoppas ni fattar va ja skrev:P Fett trött e jag

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

1 697 Inlägg
14 januari 2010
Kom just på en.

Jag och brorsan var hos morfar i Skåne. Vi följde med in till netto inne i Örkeljunga för att handla. På den tiden åkte han en gammal folkabuss som hade lite startproblem så man fick nästan alltid putta igång den.

Det var självklart inget undantag nu. Så jag och brorsan puttade ut den från parkeringsrutan som självklart va den närmast ingången tongue

Väl ute puttade vi ut den från parkeringen och ner till rondellen. Vi svängde höger i den och fortsatte putta kälken igenom centrum. Utanför ICA får han igång bilen och drar iväg.

Jag och brorsan står kvar mitt på vägen med en lång kö av bilar bakom oss och allt folk som va på ICA tittade tongue Vi sprang ikapp kälken och åkte hem. Väl hemma sa morfar: Detta behöver ni inte nämna för mamma va?

Det vart lite pinsamt faktiskt smile
Senast redigerat av Juvakka (14 januari 2010)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
14 januari 2010
Inte jag, men morsan borde få ett par diplom för sina grejer. Bland annat körde på en vinter på en cyklist i lokala Vimmerby. Han flög av sin cykeln och cykeln blev mer eller mindre mos under bilen. Han blev inte glad, eftersom att han jobbade på lokala cykelaffären och ja... cykeln var av modell "snygg/dyr".

En annan gång stod morsan i en korsning och skulle svänga vänster. Jag gick till skolan och gick brevid bilen precis då hon ska svänga. Hon svänger oerhört skarpt och klipper en "mittskylt" så att den skrapar upp hela vänstersidan. Precis efter ramlar den ner över den vänstra filen och lägger sig sedan där,... halvt hängandes. Grymt pinsamt för mig och hennes, precis när alla skulle till skolan. big_smile

Det var förvisso länge sedan, men ändå. Det finns kvar i minnet! big_smile

519 Inlägg
14 januari 2010
Moser skrev:
Juvakka skrev:
Har en historia, inte pinsam men rolig smile Inte jag, men brorsans klasskompis. (körde SAAB 9000)

Han hade vart och kört inne i stan och skulle av nån anledning backa. Han började och självklart stod det nån med en bil bakom.

Bilen i fråga var en minibuss med en hel invandrar familj i. Personen klev lugnt ut ur sin SAAB och gick fram till förarsidan av minibussen och föraren vevade ner rutan. Han sa då: Hade ni vart där ni skulle hade detta aldrig hänt. Sen gick han lugnt tillbaka till sin bil och körde därifrån tongue

lol  lol lol lol lol lol

får man skratta åt sånt här??

hahahahahahahahaha

Men jäbblar, ja den var lite rolig. tongue

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
14 januari 2010
MarcusL skrev:
Vart var detta nånstans? Här i stan? Kanske nån man känner =P

Kockums i kallinge, en snubbe med en SEAT. Låt dock som han kom från k-krona... wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 570 Inlägg
14 januari 2010
Jag och en polare lånade farsans 960 när hela avgassystemet var borta och körde genom Stockholm på kvällen och trodde vi var skitcoola på fullaste allvar.

Jag skulle göra u-sväng inne i stan och fick kärringstopp framför en uteservering och det satt massa snygga babes och drack cafe latte precis vid trottoaren. Jobbigt jobbigt...

Jag backade upp förra mercan på en betongklump på en parkeringsplats så folk som gick förbi fick hjälpa till att lyfta av bilen från klumpen eftersom bakhjulen hängde i luften. Det var lite pinsamt.

Jag hade hål i ett bensinrör på förra mercan så när jag kom ut från kontoret på jobbet var det en enorm bensinpöl över parkeringsplatsen. Hoppas att ingen kastade en fimp på marken efter jag åkt. smile

mästarenen o_O
92 Inlägg
14 januari 2010
Inte min bil, utan mina föräldrars, en Opel Omega 2.0 -00.
Var bara dagarna efter att jag hade fått körkortet och lånade deras bil för att köra till hemköp och handla ett paket smör eller liknande.
Grejen är att i Alvesta så är det en upphöjning in på Hemköps parkering och ouppmärksam på att jag körde lite för fort och att min far nyligen hade satt på hårda stänkskärmar resulterade i att båda stänkskärmarna fram flög all världens väg och den ena landade bara någon meter ifrån en gruppering med 14-15 åringar som stod utanför med sina mopeder och var häftiga.
Senast redigerat av m0s (14 januari 2010)

Sök