3272
Sök

Hifonics TXI 1008D, bra slutsteg?

164 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Tja! Någon som vet någon om detta slutsteg? Hifonics TXI 1008D. Tänkte ha det för att driva 2st DLS MW10D 10". Någon som vet om detta slutsteg är något att ha?

Hifonics TXI 1008D:
•RMS Power Rating:
•4 ohms: 350 watts x 1 chan.
•2 ohms: 700 watts x 1 chan.
•1 ohm: 1000 watts x 1 chan.

Mvh Mathias

Hardstyle, my lifestyle -'

3 466 Inlägg
20 februari 2010
Vrf inte skaffa ett DLS CAD11 eller CAD15 ist? De e riktigt bra steg och funkar bra till MW-basarna.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

164 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Vrf inte skaffa ett DLS CAD11 eller CAD15 ist? De e riktigt bra steg och funkar bra till MW-basarna.

Min ekonomi är inte den bästa för tillfället, och jag vet vart jag kan få tag på hifonics steg billigt tongue

16 197 Inlägg
20 februari 2010
du har ju köpt ett par riktigt vettiga basar så varför köpa ett "dåligt" steg??   vänta istället tillls du får mer pengar elle köp beggat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 468 Inlägg
20 februari 2010
Utav det jag uppfattat av hifonics så är det väldigt bra grejer med mycke pulver. men just detta steg känns inte som det har tillräckligt för dessa basar. som evilaudio sa. varför har du köpt vettiga basar o köpa ett dåligt steg. för en sån här bas så e nog stegt tillräckligt. men visst. vad ska du lyssna på o vad är endamålet? nåt extra dunk i skuffen så funkar det aldeless utmärkt. ska du spela högt så som på tävlingar så räcker nog itne stegt riktigt ända fram.

Rätta mig gärna om ja har fel smile

164 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
du har ju köpt ett par riktigt vettiga basar så varför köpa ett "dåligt" steg??   vänta istället tillls du får mer pengar elle köp beggat.

Haha, har faktiskt inte köpt basarna ännu, men det lutar åt att jag ska köpa dem smile Klart jag inte tänker köpa ett steg som inte klarar av att driva dessa basar ordentligt, just därför frågar jag om det skulle duga ^^

164 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Leo86 skrev:
Utav det jag uppfattat av hifonics så är det väldigt bra grejer med mycke pulver. men just detta steg känns inte som det har tillräckligt för dessa basar. som evilaudio sa. varför har du köpt vettiga basar o köpa ett dåligt steg. för en sån här bas så e nog stegt tillräckligt. men visst. vad ska du lyssna på o vad är endamålet? nåt extra dunk i skuffen så funkar det aldeless utmärkt. ska du spela högt så som på tävlingar så räcker nog itne stegt riktigt ända fram.

Haha, du har säkert rätt smile Jag tänker givetvis inte köpa ett steg som inte kan spela ut basarna till fullt ^^ Jag lyssnar mest på Hardstyle, grovare typen av techno.

1 468 Inlägg
20 februari 2010
Mathy91 skrev:
Leo86 skrev:

Haha, du har säkert rätt smile Jag tänker givetvis inte köpa ett steg som inte kan spela ut basarna till fullt ^^ Jag lyssnar mest på Hardstyle, grovare typen av techno.

http://www.blocket.se/varmland/Baslada_ … 14&w=3

Detta paket är perfekt för ditt ändamål så att säga. en relativt rapp bas med mycket djup såsom det är i hardstyle. jag skulle kört på det direkt. så upp med en 1000ing till o slå till.

164 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Leo86 skrev:
Mathy91 skrev:
Leo86 skrev:

http://www.blocket.se/varmland/Baslada_ … 14&w=3

Detta paket är perfekt för ditt ändamål så att säga. en relativt rapp bas med mycket djup såsom det är i hardstyle. jag skulle kört på det direkt. så upp med en 1000ing till o slå till.

Nu är ju inte jag ett stort fan av at köpa beggade saker ^^ Och jag tänkte ju lix bygga låda och sånt själv, tkr om att fixa själv smile Sen vet jag inte mkt alls om den basen. Men tack för tipset

164 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Ni tror inte heller att det är tillräckligt med kräm i nått av dessa slutsteg?

Hifonics TXI 1508D, eller Hifonics BXI 1608D? smile

Mvh

Dieselpower!
534 Inlägg
21 februari 2010
Annars finns ju även http://www.blekingebilradio.se/?categor … m_id=ö4006
Borde då duga wink

164 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Hoonas skrev:
Borde då duga wink

Vilket steg länka du? Länken ville inte funka riktigt

164 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Någon som vet om detta slutsteget har tillräckligt med kräm för 2st DLS MW10D? smile

Boss Audio Systems CX3500d

•MAX POWER, 1 OHM: 3500w x 1
•MAX POWER, 2 OHM: 2200w x 1
•RMS POWER, 4 OHM: 1200w x 1

Mer info:    http://www.bossaudio.com/main/844

3 466 Inlägg
25 februari 2010
Mathy91 skrev:
Någon som vet om detta slutsteget har tillräckligt med kräm för 2st DLS MW10D? smile

Skulle de steget ge 1200Wrms i 4ohm och 2200WMAX(=runt 1100Wrms) i 2ohm? Tycker det verkar lustigt.. 

Jag hade fortfarande hellre väntat och skaffat ett dyrare steg när det finns pengar till det, annars kan du ju snåla in och skaffa ett Sinus Live SL-A1500, tror dock det blir dyrare i längden när man smäller basar på löpande band..

Kvalitet kostar!

Dieselpower!
534 Inlägg
25 februari 2010
Mathy91 skrev:
Hoonas skrev:
Borde då duga wink

Dragster DAC1950 var det jag länkade : )

164 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Mathy91 skrev:

Skulle de steget ge 1200Wrms i 4ohm och 2200WMAX(=runt 1100Wrms) i 2ohm? Tycker det verkar lustigt.. 

Jag hade fortfarande hellre väntat och skaffat ett dyrare steg när det finns pengar till det, annars kan du ju snåla in och skaffa ett Sinus Live SL-A1500, tror dock det blir dyrare i längden när man smäller basar på löpande band..

Kvalitet kostar!

Jag har inte sagt att jag vet om steget levererar som det stod. Bara coppad info. "tror dock det blir dyrare i längden när man smäller basar på löpande band.." , vad menar du med det? tongue

164 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Hoonas skrev:
Mathy91 skrev:
Hoonas skrev:
Borde då duga wink

1900x1 Watt i 1ohm

950x1 Watt i 2ohm

475x1 Watt i 4ohm

Detta är effektålighet Max va? Kan inte tänka mig att det levererar så mkt i RMS för det priset tongue

134 Inlägg
26 februari 2010
Mathy91 skrev:
Hoonas skrev:
Mathy91 skrev:

1900x1 Watt i 1ohm

950x1 Watt i 2ohm

475x1 Watt i 4ohm

Detta är maxeffekten va? Kan inte tänka mig att det levererar så mkt i RMS för det priset tongue

nja de e allt rms, men om de stämmer vet jag inte
Senast redigerat av crossboy (26 februari 2010)

3 466 Inlägg
26 februari 2010
crossboy skrev:
Mathy91 skrev:
Hoonas skrev:

1900x1 Watt i 1ohm

950x1 Watt i 2ohm

475x1 Watt i 4ohm

Detta är maxeffekten va? Kan inte tänka mig att det levererar så mkt i RMS för det priset tongue

Måste vara ett jävla bra steg om det dubblar effekten för varje halvering av lasten, de e inte många dyra steg som gör de ens!

Och frågan är ju hur rent den levererar den effekten om det kostar 2k..
Senast redigerat av M_icke_ (26 februari 2010)

134 Inlägg
26 februari 2010
M_icke_ skrev:
crossboy skrev:
Mathy91 skrev:

1900x1 Watt i 1ohm

950x1 Watt i 2ohm

475x1 Watt i 4ohm

Måste vara ett jävla bra steg om det dubblar effekten för varje halvering av lasten, de e inte många dyra steg som gör de ens!

Och frågan är ju hur rent den levererar den effekten om det kostar 2k..

skrev ju också att jag inte visste om de stämmde, dock så ser de ju lite äldre ut, kanske är nån äldre moddel dom säljer ut billigt, finns inte mycke info om de på sidan "/

Sök