Det började med att jag köpte denna bil från Jspec i Karlstad efter att månaden innan förlorat min första supra i en våldsam avåkning som slutade i skrotning av bilen efter 6 dagars ägo! Bör tilläggas att jag lånade ut bilen och att det inte var jag som körde vid avåkningen!
Jag ville ha en oskruvad bil i gott original skick och enligt J-spec var detta en av dem finaste suprorna dem tagit in!
Så här såg bilen alltså ut när jag köpte den. Det första som inhandlades var en IC av Supramannen!
Nya IC vs gamla org Toyota IC!
IC på plats.
IC Rör monteras!
IC rör monterat och klart
Sedan köptes och monterades Eibach sänkfjädrar då bilen var som ett terrängfordon, alltså mkt hög vilket kan ses här!
Då jag var mkt nöjd med kjolpaketet som satt på min skrotade supra så inhandlades sidokjolar samt bakkjol från skrotfirman och lagades!
Provmontering efter lagning!
Bakkjolen provmonterades...
Satt bra runt om förutom hålet vid reg skylten som givetvis spacklades igen!
När allt sen satt på såg bilen ut som en dalmatiner. Olika färger på varenda del av bilen nästan...vilket inte alls kändes så bra så bilen skruvades ner i minsta detalj....
Org vingen bort samt spacklade igen antenn hålet!
Även bakrute torkaren togs bort och hålet spacklades igen!
Köpte även en sk "ankstjärt" till bakluckan!
Sen var bilen klar för lackering!
Greddy Boost Cut Controller monterades och tillsammans med Sportavgas system, sportluft filter, IC och Boost Controller så hade bilen ett BPU trim=Basic Performance Upgrade och levererade ca 400hk
Bilen såg nu ut så här...
"Ankstjärt" och TRD vinge samt Sponsorlogan!
Senast redigerat av SupraJEZZICA (15 augusti 2011)