3326
Sök

740 vs 320/325

425 Inlägg
2 juni 2006
Trådstartare
ok..det är mitt tycke med...men en volvo är ju den såkallade "ultimata ungdomsbilen"

bakhjulsdrift, billiga (reserv)delar, billig att äga, Det säger ju allt

smile

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

142 Inlägg
2 juni 2006
360_sleeper skrev:
kezzk skrev:
bmw 325 170 hk vs volvo GLT 136 hk "sugisar" bmw power! kan inte säga annat

240 Glt då eller??? För 740 GLT 16V har ju 170.. Dra BMW som skit!!!!

hahahahahahahahahahahahahahahaha, vaknade du sen eller?

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

4 Inlägg
2 juni 2006
En 740 glt har väl ca 160 häst.. men jag tror inte den hänger på en 325 så bra.. bra mycket mer vrid i bmwn.. fast å andra sidan det de kostar att köpa en 325:a för så kan du lika gärna köpa en 740 turbo.. då har du 182hk orginal och turbo så chippar du den så ger det bra mycket mer än till bmwns sugmotor.. och 740 turbo brukar väl ha riktigt billiga "220hk" paket.. typ chipp+avgasystem+luftfilter..

1 639 Inlägg
2 juni 2006
sprox skrev:
ok..det är mitt tycke med...men en volvo är ju den såkallade "ultimata ungdomsbilen"

smile

Hur man kalla dessa traktorer för ungdomsbil fattar jag inte, de är ju så långt ifrån ungdomlighet man kan komma... Stora otympliga containers som drar mycket bensin och kostar mängder i skatt (över 2k/år)
Fördelen är väll att de håller ihop bra och är lättmekade !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

102 Inlägg
2 juni 2006
hej..
jag har haft en 740 tic.
Den är ganska original med 182 hk motorn, den finns att se på mina bilar.
Jag tycker man får ändå ganska mkt bil för pengarna och största fördelen är att den är lättmekad, men min 740tic spöade då ialla fall original 325:or e30. men som alltid med volvo skramlar det, och lever om, man känner betydligt mer kvalitetskänsla i bmw!
Min volvo var då inte billig att försäkra. Min audi a3 tdi -97 är betydligt billigare att försäkra än en 740 tic.
Köp bmw..

3 Inlägg
2 juni 2006
Allt  verkar handla om hästkrafter..kolla vilken som har mest vrid o väger minst..har haft både volvo o bmw , bmw är helt klart bättre väghållning o går bättre,medans volvon kanske har mer komfort..personligen skulle ja köpa en 325 e30 i fall jag var du..

9 Inlägg
2 juni 2006
vill du ha biliga delar och trimma bilig så välj en volov 740 tic och sen är det bara att trimma på den, men volvo är ändå volvo..vill du ha en snygg bil med lite känsla i och en jävligt bra väghållning så välj bmw 325..helst en e36 (190 hk)

37 Inlägg
2 juni 2006
mrcelica skrev:
porsche80 skrev:
Köp en porsche 944 drar båda bilarna lätt, inte så dyr att köpa å äga... och garanterat en blickfångare samt inte en dussin bil:

Bara en tanke asså.

Inte dyr att äga ??? Jo tjena... Lär knappast fånga några blickar heller !

MMMM men smaken är som baken... eller hur....

Ja vad ska man säga...........

1 436 Inlägg
2 juni 2006
Jag skulle vilja ha en 320 E30, kör en 240 B21A nu. BMW:n känns lite mer körglädje utan att man behöver trimma järnet.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 juni 2006
Beenny skrev:
Allt  verkar handla om hästkrafter..kolla vilken som har mest vrid o väger minst..har haft både volvo o bmw , bmw är helt klart bättre väghållning o går bättre,medans volvon kanske har mer komfort..personligen skulle ja köpa en 325 e30 i fall jag var du..

E30 är mycket roligare att köra som sagt! men volvo är ju inte fel!

Jonas

11 Inlägg
2 juni 2006
en bmw 325 e30 mot en orginal turbo 200sx s13?

425 Inlägg
3 juni 2006
Trådstartare
okeej....låter som BMw har den högsta handen här....

men ´mer svar tack
smile

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

6 Inlägg
27 juli 2006
Skulle 740 Glt vara snabb? 0-100 på tvåsiffrigt kallar ja inte för snabbt iaf! Kanske på 60-talet. Köp en e36 istället! För 24-ventilaren blir billigare i längden! Både hållbarhet-som bränslemässigt!

Avstängd
1 106 Inlägg
27 juli 2006
Man ska ta BMW 320/325 utan tvekan. Men om jag hade valt Volvo så skulle jag hellre ta 940 eller 960. De e modernare än 740.

Livet startar vid 220 km/h

perpelle
27 juli 2006
Vill man inte svänga och köra traktor som är ful så köper du en 240/740.
Vill du ha en pizzaracer så köper du en bmw.
Jag håller med "porsche80"!

Ingen dussinbil & ett läckert utseende.

272 Inlägg
27 juli 2006
mrcelica skrev:
sprox skrev:

smile

Hur man kalla dessa traktorer för ungdomsbil fattar jag inte, de är ju så långt ifrån ungdomlighet man kan komma... Stora otympliga containers som drar mycket bensin och kostar mängder i skatt (över 2k/år)

Över 2k per år? Egen erfarenhet eller? Jag betalar 1990 för min 740 Tic -85 utan kat. Blir nog hundralappar billigare med nyare/utan turbo...

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 juli 2006
volvo är ju en ungdomsbil ju dom går bra håller i hop jag har både haft bmw och volvo och jag tyckte bmw inte var så speccielt lockande visst känslan av att den rörde på sig var kul men delarna och försäkring kosta multum sen undrar jag varför många bmw-ägare måste köra som svin på vägarna är det för att visa att dom har bmw eller

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 639 Inlägg
27 juli 2006
mr_loffe skrev:
mrcelica skrev:
sprox skrev:

smile

Över 2k per år? Egen erfarenhet eller? Jag betalar 1990 för min 740 Tic -85 utan kat. Blir nog hundralappar billigare med nyare/utan turbo...

Påverkas skatten av turbo ? Mer än vad jag visste...
Här kan du själv kolla vad skatten blir...
https://www21.vv.se/fordonsskattefraga/
Senast redigerat av mrcelica (27 juli 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

perpelle
27 juli 2006
ironhead skrev:
volvo är ju en ungdomsbil ju dom går bra håller i hop jag har både haft bmw och volvo och jag tyckte bmw inte var så speccielt lockande visst känslan av att den rörde på sig var kul men delarna och försäkring kosta multum sen undrar jag varför många bmw-ägare måste köra som svin på vägarna är det för att visa att dom har bmw eller

Kan försäkra dig om att fler volvoägare kör som svin.
Ser dussintals varje dag.

2 652 Inlägg
27 juli 2006
jag skulle rekommendera 325 dom tål mkt stryk + att dom är så mkt roligare än volvo 740turbo .

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök