UPDATEIdag blev det en ny mekdag i garaget och senare på kvällen gjorde även min kära lackerare besök för att beräkna kostnaden för att ordna till passformen på kjolpaketet.
Listan han hittade på saker som måste åtgärdas är som följer:
Fronten:
* Gjuta om båda fästena då de felar både i längsled och i höjdled
* Gjuta om skarven mot motorhuven då den felar ca 6-8mm beroende på ställe
* Gjuta om/slipa vinkeln mot höger strålkastare
* Slipa ner övre kant av "grill hålet" och eventuellt gjuta om man slipar igenom
* Radien på vinkeln mot hjulhuset höger sida stämmer inte
Sidokjolar:
* Felar i längd ca 5mm
Vinge:
* Radien stämmer ej mot bagagelucka
Bakstöt:
* Gjuta om båda fästen då de felar i både längsled och höjd led
Ögonlock:
* Kortas ca 1cm
Detta är då det som bluepower kallar för klass A kvalitet och som då krävs "mindre ansträngning" för att montera.
Pga allt detta ska jag försöka pressa bluepower på ytterligare lite pengar då detta trots kompispris kommer kosta mer än vad bluepower idag kompenserar med. I detta hela kommer vi dock att göra vissa förändringar mot orginalplanen, t.ex. kommer vingen troligen att gjutas ihop med bagageluckan.
Nedan följer lite bilder på dagens äventyr i garaget:
Här står pärlan och väntar. Ser alldeles naken ut utan stötfångaren fram![/i]
Här kommer robban glidandes!Utanför garaget.Dags att lägga på sommardäcken tyckte robban! Ibland önskar man att man själv hade kombiMonterat och klart!Dags för en tvätt också!En annan kompis gjorde besök för att tvätta och även han lägga på sommardäckenDessa fälgarna hamnar på hans bil denna säsongen
Vinterdäck avSommardäck påHär har johan från http://www.prodent.se/ kommit igång och börjat mäta liteLite mått på grillen ocksåSå som det ser ut nu så blir det nog bluepowerpaketet trots allt, om jag nu kan pressa på lite pengar till. Som ni kan läsa ovan så var det trots allt en ganska rejäl massa att göra på detta "klass A" paket.
Det var allt för idag!
Mvh Ludde