MrCarfreak skrev:
Emilius skrev:
MrCarfreak skrev:
Tackar!
Kör med P340 samt P800 som avslut innan lack..
Varför detta?
P340 är för grovt och P800 är för fint för maskin.
Inte säkert att P800 tar bort alla P340 repor om man inte tar jämnare steg uppåt.
Jag kör alltid P600 med oscillerande maskin och P800 mjukt handslippapper där jag inte kommer åt.
alternativt grå scotch-brite slipduk.
Aldrig haft några problem med detta! Tänk även på att det är en 2k solid lack.. Hade de vart en vattenbas så är det 400, 600 samt 800 som gäller.
Ja det är ju faktiskt sant, solid fyller väl i lite bättre, men jag hade ändå gjort som sagt för säkerhets skull.
P400 hade jag inte vågat gå på en yta som ska lackeras heller..
Men alla sätt är bra utom dem dåliga. Funkar det så gör det,
jag slipar mest på jobbet så jag är inne på att spara tid dock, då hinns det inte med att köra med olika papper i steg, utan då är det ett som gäller och planslipa hela ytan med tillräckligt fint papper som ändå biter,
så det går fort att få det färdigt för lack men ändå inga grova repor som metallickorn kan fastna i,
oftast är det sånt tempo så jag har mindre koll vad för färg bilen ska lackas i också,
så man är lika noga med allting.
Bara tipsar
Du verkar onekligen veta vad du håller på med, men ibland kan man ju finslipa sin teknik,
genom att lyssna på hur andra gör.
Motorn börjar se rätt jäkla läcker ut! fortfarande tveksam om mängden färger men just att färgvalet är så udda gör det guld oavsett!