3206
Sök

Mått på Kabel. I cm

4 693 Inlägg
24 april 2010
#21
Min 70mm2 kabel är ca 12mm i diameter, utan höljet såklart

Booyakasha!

572 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
#22
Softis skrev:
Min 70mm2 kabel är ca 12mm i diameter, utan höljet såklart
VA?? Min e 11.5mm. Min e kanske 70mm2. Kanske därför den inte riktigt går ner i en 50mm2 sko.. tongue hehe Men jag vet inte riktigt vad man ska läsa. Men Men.. Den räcker ju länge den kabeln.. smile

DZ Design På Facebook

6 851 Inlägg
25 april 2010
#23
Man kanske inte riktigt kan räkna som ni gjort. Kablar är ju  lite olika ihop pressade och således har dem olika diameter.Hitta en gamla DLS 33mm2 (som säkert är 12år gamal)den har nästan samma diameter som min 50mm2 svetskabel.


1 653 Inlägg
25 april 2010
#24
ni kan ju inte mäta diametern på knippen med kardeler, det är en jäkla massa tomrum mellan kardelerna.

mät hur tjock EN kardel är (med micrometer) och räkna arean på den, sen räkna antalet kardeler och multiplicera, då får ni en mer rättvis siffra...

om ni inte vet vad en kardel är det en enskild koppartråd i kabeln, dvs varje tråd är en kardel.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

572 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
#25
Thullen skrev:
ni kan ju inte mäta diametern på knippen med kardeler, det är en jäkla massa tomrum mellan kardelerna.

mät hur tjock EN kardel är (med micrometer) och räkna arean på den, sen räkna antalet kardeler och multiplicera, då får ni en mer rättvis siffra...

om ni inte vet vad en kardel är det en enskild koppartråd i kabeln, dvs varje tråd är en kardel.
Det lät jobbigt.. Hehe.. Så jag nöjer mig med det som den e.. smile

DZ Design På Facebook


Sök