Satt lite och funderade och undrar om det finns Kolfiberfolie som täcker hela bilen? Alltså som vanlig foliering av en bil bara att folien ser ut som kolfiber.
det finns en vit corvette c6 här på garaget som har kolfiberfoliering på vissa ställen, sök på corvette c6 och tryck i rutan "betyg" så borde den komma upp bland dom första:)
Själv funderat på heldrapering.För mkt eller inte är ju en smaksak.Det är ju du själv som ska ha det o trivas med det.Finns ju flera olika kvaliteer o både Matt o Blank i flera färger.
Gör som jag,handla på Ebay från USA o Hong Kong.Enkelt med Paypal o bra priser. Sök på Carbon vinyl.Det går att beställa hem prover på olika,det gjorde jag o det rekommenderas varmt!
Ja jo det låter ju bra.. Men jag är inte mkt för att nätshoppa, speciellt inte från andra länder... Tänkte om det var typ reklamfirmor eller nåt som tog hem på beställning till Sverige? Blir säkerligen dyrare så jag förstår din tanke..
Jag har varit inne på detta med och gjort lite prover på det fast med klarlack på och det rekommenderas INTE, trodde det skulle bli ett bättre djup men strukturen försvann totalt och det blev istället i stil med en svart folie. Men däremot så kan det funka med att lägga ett transparent stenskotts skydd ovanpå folien för att få en blankare finish. Har dock inte testat detta själv än så gör ett litet prov isf innan du draperar några stora saker.
Så mitt tips är att hitta något med ett redan ok utseende utan "modifiering" i form av klarlack......
oj oj mitt ämne ser jag.. jag har haft möjligheten nu att få prova en vinyl/folie från www.kolfibervinyl.se tycker den är suverän i likhet(ser ut som oracal filmen)väldigt förlåtande samt med luftkanaler i som underlättar monteringen i form att det inte bildas stora luftfickor. se mina bilder i min projekt tråd för bevisen... här kommer ett smakprov..
som sagt 3M dinoc var det massa som snackade om förra året men detta året är många mer skeptiska då flera olika tillverkare blivit fasligt duktiga på att efterapa kolfiber.
di noc är inte gjord för att foliera bilar, de finns många andra som gör vettiga wrapfolier istället. jag har agt hela min ink fälgar i di noc och rekomenderar de inte. Den är till för raka ytor eller om man har jävligt mycke tålamod pengar å kunskap om hur en bilfolie rör sig. De finns som sagt mer lättarbetat.