sååå då har man fått hem oracal 975 idag och tagit lite bilder för att kunna jämföra mellan oracal 975 svart kolfiber och kolfibervinyl´s kolfiber....
det första som slog mig när jag tog upp oracal 975 ur det kuvert den skickades i var att den kändes precis som den andra filmen i struktur,och "känsla".
Kan dock säga att kolfibervinyls struktur syns mer och ser mer äkta ut i mina ögon.
Sedan la jag dom bredvid varandra och kunde se små skillnader i mönstret .
Det som skilljer mest är färgen där oracal 975 är mycket svart av sig.
Blankheten är en sak till oracal 975 är aningen blankare än kolfibervinyl´s dito.
När man sedan tar bort skyddspappret upptäcker man att oracal 975 är mycket tunn och på så sätt kan jag tänka mig att den är hopplöst slapp när man lägger på lite värme.Sedan upplevde jag att klistret på oracal 975 är "mindre klibbigt" tillomed när man värmer den.
Båda är otroligt lätta att montera o jobba med.
Båda har luftkanaler för att förhindra bubblor vid monteringen.
Båda är mycket följsamma.
Kort o gott kan man säga varför betala 970-1050:- /m när man klarar sig gott på 630:-/m
Kan säga som så att jag inte kommer byta kolfibervinyl iaf med så små marginella skillnader.
Båda håller lika länge utomhus/inomhus.
Kvalitets skillnaden talar för den billigare då jag tycker oracal känns alldeles för tunn vilket ger större chans att få ett litet veck etc.
Sedan har jag inte provat att sträcka ut filmerna idag men vet av erfarenhet att tunnare material inte kan töjjas lika mycket som lite tjockare.
Nedan följer bilderna...(Kommer även att ha min bil på Vallåkra och har inna dess monterat kolfibervinyl på tak,huv och baklucka..)