svarar på alla nu, har inte fått något svar från killen med spridarna men jag jagar honom på mail tyvärr fanns inget telefon nummer, uppdateringar kommer senare håller precis på att mucka från lumpen hade slutövning nu förra veckan så de går sakta men säkert,
lotuskitt skulle inte tro att det blir nått sånt, men de kan bli nåra coola fälgar
Bara att skaffa Lotuskit nu också ;D Finns en Lotusreplika Kombi i Danmark, riktigt snygg
kom på att de kan bli en rejäl sänkning med styva fjädrar och dämpare för väghållningens skull
sen lutar de mot vita fälgar och mattsvart bil pga att extraljusen på taket bländar mot den vita huven... det är ju trotts allt en isbil och då måste man ha lysen så man bländar riktigt mkt
det blir även "gälar" med vitt galler på huven så att man får in kall luft mot luftfiltret
Bara att skaffa Lotuskit nu också ;D Finns en Lotusreplika Kombi i Danmark, riktigt snygg
kom på att de kan bli en rejäl sänkning med styva fjädrar och dämpare för väghållningens skull
sen lutar de mot vita fälgar och mattsvart bil pga att extraljusen på taket bländar mot den vita huven... det är ju trotts allt en isbil och då måste man ha lysen så man bländar riktigt mkt
det blir även "gälar" med vitt galler på huven så att man får in kall luft mot luftfiltret
Fin fint.. Funderar att skrämma upp min gammla Caravan också nu.. Hur blir det med besiktningen? Går den igenom om man monterar dit en turbo?
ingenaning får se om jag plockar bort den men med rätt bromsar och bromspapper mm så borde det gå
Går inte med den motorn! med c20let skulle det nog kunna gå eller en c20xe konverterad men c20ne är aldrig certifierad med turbo så den kommer aldrig gå igenom på en bil nyare än -75 så har jag då fattat det, men kan ju ha fel?
häftigt bygge i alla fall! men du åker nog på plocka bort tyvärr men lycka till i fortsättningen
Lägg gärna ut en film närru gasar lite Har du fått på nya spridare å bränsletrycksregulatorn?
spridarna dyker nog upp nu under veckan sedan så är jag i valet och kvalet om jag ska ha sidepipe eller inte tror det blir som vanligt ser mor "orginal" ut
starta med nya avgassystemet igår den mullra rätt gött och han ska ha skicka spridarna idag så ja får hoppas att de kommer i veckan gjärna idag... sen kan man kanske börja ladda lite. Ska nog hämta en "reservdelsbil" efter jul kan vara bra att ha sånt som bakaxlar växellåda och varför inte en motor? tänkte ta toppen i denna och fräsa och slipa lite kanske även plocka ner motorn och renovera och svarva kolvarna för lägre komp!
nu så nu ha de kommit lite prylar bla. spridare 334CC @ 3.8bar, kylfläkt och en dumpventil hämtade jag idag också ska bara montera dem håller på med spridarna just nu
Monterade spridarna på bilen idag de var nog det lättaste jag gjort nångång, bytte även slangar till bränsletrycksregulator och in och ut ur fuelrailen. tänkte att ja skulle provstarta satt igång tändningen och när den hade pumpat soppa till regulatorn börja de läka soppa där... bytte klammer och provade igen så var de tätt, bilen starta med engång och gick som vanligt på tomgång och så eftersom den står på pallbockar kan ja inte provköra än . Sedan så har jag dragit lite kabel så jag kan starta elfläkten via en knapp inne i bilen istället för en givare litar inte på dom. Givetvis har jag monterat elfläkten, passa som handsken men den är från en ascona c så de kanske inte var så konstigt.
har fixat bromsarna idag men de ska ju aldrig gå bra, luft nippeln på ett bakok gick av!!!! så jag fick fixa en ny nippel och borra ur den andra. tog ju bara lite extra tid... och imorrn 09.00 ska ja vara hos däckgubben och kränga om till isdäck blir nog en liten repa och testa hur den går också...
Gillar såna här projekt! Ska bli kul att följa det. Lycka till!
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Gillar såna här projekt! Ska bli kul att följa det. Lycka till!
bonntrim är ju alltid fränt
sen så va jag och körde en liten sväng idag med ladd på 0.3bar men vände ganska snabbt för den går bara på 3 burkar ska testa nya stift imorrn orkade inte göra det idag...