3023
Sök

De nya flaskkorkarna

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
14 juni 2010
Jo, dom nya var allt krångligare att få upp än dom äldre. Trist! wink

2 594 Inlägg
14 juni 2010
Thunderbird88 skrev:
Man får ju så jävla ont också när man ska öppna det!

håller me man får skit ont i händerna

998 Inlägg
14 juni 2010
ghost_boy83 skrev:
Thunderbird88 skrev:
Man får ju så jävla ont också när man ska öppna det!

håller me man får skit ont i händerna

Det är ni som har dåliga händer tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

BMW ///M3
404 Inlägg
14 juni 2010
dom nya är faktiskt svårare att få upp än dom gamla, mindre kork att greppa i samt att kanterna skär in i huden. visst man får upp den lätt ändå men man ska väll inte behöva skära sig i händerna för en läsk ? big_smile

Svetsare
3 150 Inlägg
14 juni 2010
Har inte tänkt på att det va nya korkar   xD    Dock är det ju inga bekymmer att öppna dom...   wink

Som en del säger att dom skär in i huden, upplever det som att det bidrar till bättre grepp.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 juni 2010
Det enda jag har att klaga på är,

Dom nya korkarna är fula.
Senast redigerat av ExXtr3me (14 juni 2010)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Beslutsångest.
322 Inlägg
14 juni 2010
Dagens I-landsproblem wink
Köp burkläsk då föfaan.

Smålänning
7 883 Inlägg
14 juni 2010
Ja dom har bytt korkar, fränt tongue

Har inte reflekterat över det direkt... Märker ingen skillnad på dom att öppna...

Ni som tycker man skär sig kanske skulle börja arbeta lite hårdare wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

huh?
10 427 Inlägg
14 juni 2010
Lite kortare gänga på de nya, schysst säger jag smile Ungefär som tandkrämstuber med "snabblås".

Lagerhjon
178 Inlägg
16 juni 2010
Undrar hur länge sedan det var jag köpte läsk sad Har då inte råkat ut för några nya korkar. Kanske måste testa smile TIPS för hur ni ska få av locket på syltburkar mm, pys dem. Stoppa in en gaffel eller kniv under locket så trycket släpper. Sen är det bara att vrida om smile

Muttley
16 juni 2010
de sitter hårdare de nya korkarna med. Och jag som öppnar enbart med tumme och pekfinger skär ju in i huden.

De är verkligen dåligt av de att göra ännu jävligare korkar, tänkte mer på reumatismer och så som har problem med händerna.

Skyracer
917 Inlägg
16 juni 2010
Har dom bytt? Inte tänkt på...

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

2 182 Inlägg
16 juni 2010
Har inga problem med de nya, och har inte märkt nått av detta "skära in i händerna" grejen.

Får kanske tänka på det nästa gång jag öppnar en flaska smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

423 Inlägg
16 juni 2010
jag gillar inte de nya varjefall, vissa brukar gå lätt o öppna men vissa får man ju ont som fan i händerna av tongue

1 210 Inlägg
17 juni 2010
Larschon skrev:
Dagens I-landsproblem wink
Köp burkläsk då föfaan.

+1

463 Inlägg
17 juni 2010
Haniball_s skrev:
tycker dom gamla va bättre! varför byta när dom gamla funkar?

Man bytte för att minska på miljöbelastningen. Med mindre kork går det åt mindre plast till kork/flaska och man får dessutom in några flaskor extra i varje lastbil..

edit: stavfel
Senast redigerat av habomaster (17 juni 2010)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
17 juni 2010
Hetsar ni upp er på grund av en kork? En kork?!

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Muttley
17 juni 2010
habomaster skrev:
Haniball_s skrev:
tycker dom gamla va bättre! varför byta när dom gamla funkar?

Man bytte för att minska på miljöbelastningen. Med mindre kork går det åt mindre plast till kork/flaska och man får dessutom in några flaskor extra i varje lastbil..

edit: stavfel

Mindre ? de är i princip nästan lika stora som de gamla. Är mönstret som ändra sig. Får de in en flaska extra då eller? för storleken på flaskan har inte ändrat sig på något vis.

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
17 juni 2010
haha, att det skulle vara för att minska läskdrickandet låter ju ganska idiotiskt wink sällan att coca-cola själva gör en åtgärd för att minska sin försäljning, känns inte så där väldigt trovärdigt va? lol

är nästan bud på att köra och köpa en cola bara för att se om korkarna är så jävliga som ni säger. evigheter sen jag köpte läsk tongue

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
17 juni 2010
Om jag måste säga någon skillnad så skulle jag påstå att de nya är bättre, den greppar bra så de e bara o skruva. Som sagt tidigare, ont? ONT???? skär in i huden??? w00t???

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök