LAE skrev:
Det klagas ibland på Volvo, vissa kallar alla som kör Volvo bönder mm. Trots allt sveriges mest sålda bil. Om något säljer bra kan det väl inte vara dåligt, bra produkt = stor försäljning, dålig produkt = låg försäljning. Nu hjälper väl det också till att det är ett inhemsk märke, har stort försäljningsnät, är lätt att få tag i service och reservdelar.
De flesta bilfabrikanter gör idag bra bilar, det är ett måste för att överleva. Titta på Tyskland, när öst och väst gick ihop vilken framtid hade Trabant, en dålig produkt har ingen framtid i en fungerande marknadsekonomi.
Ni som direkt dömmer ut Volvo som en dålig bil på vilka grunder? Visst kan det väl finnas ett och annat "måndagsexemplar" av Volvo som krånglar mycket, vilket det finns av alla märken.
Många gånger beror krånglet med en bil på vad som finns mellan pedalerna och ratten.
Jag vill gå så långt att fråga, finns det dåliga bilar i dag? Jag kallar inte VW, Audi, BMW, Ford, Toyota, Subaru, Mitsubishi, Saab mm dåliga bilar eller klassar dess ägare i ett visst fack bara för att jag själv kör Volvo.