3358
Sök

hur tvättar ni era bilar?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
har precis tvättat min bil jag gör det på enklast tänkbara sätt jag tar fram högtryckstvätten och sköljer av den sen tar jag fram hinken med ljummet vatten och turtlewax nånting smile sen drar jag av den och försöker få bort de flesta insekterna jag hittar och sen kör jag högtryckstvätt igen.
saken är då den att när bilen har torkat så är ju hälften av alla insekter kvar så jag undrar om någon har förslag på annat sätt som är ungefär lika simpelt men bilen blir lite renare. jag är en väldigt lat person så jag orkar inte stå halva dan för att tvätta bilen jag gillar att pilla med bilen men usch vad jag inte gillar att tvätta den.

1 268 Inlägg
21 juni 2006
dusty skrev:
har precis tvättat min bil jag gör det på enklast tänkbara sätt jag tar fram högtryckstvätten och sköljer av den sen tar jag fram hinken med ljummet vatten och turtlewax nånting smile sen drar jag av den och försöker få bort de flesta insekterna jag hittar och sen kör jag högtryckstvätt igen.
saken är då den att när bilen har torkat så är ju hälften av alla insekter kvar så jag undrar om någon har förslag på annat sätt som är ungefär lika simpelt men bilen blir lite renare. jag är en väldigt lat person så jag orkar inte stå halva dan för att tvätta bilen jag gillar att pilla med bilen men usch vad jag inte gillar att tvätta den.

använd insekt-borttagnings medel smile det är mitt tips wink

302 Inlägg
21 juni 2006
LazerHawke skrev:
använd insekt-borttagnings medel smile det är mitt tips wink

Håller med. Spraya på insekts borttagnings medel så försvinner det hur lätt som helst efter en tvätt.

284 Inlägg
21 juni 2006
eller också så får du ta tag i dejj själv och göra rent bilen ORDENTLIGT en gång, så att den är klinisk ren från allting och sen tvättar man den så fort den blir smutsig eller när de sitter ett lik där fram...det är ju inte så svårt att bara ta ett litet blött papper direkt när man kommer hem så lossnar ju liken hur lätt som helst! dvs om man inte vill lägga pengar på insektsprayen...jag vet personligen inte hur bra sån spray är heller...aldrig testat, tvättar lite oftare istället smile

You don't need a reason to help people.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
21 juni 2006
Stadia skrev:
eller också så får du ta tag i dejj själv och göra rent bilen ORDENTLIGT en gång, så att den är klinisk ren från allting och sen tvättar man den så fort den blir smutsig eller när de sitter ett lik där fram...det är ju inte så svårt att bara ta ett litet blött papper direkt när man kommer hem så lossnar ju liken hur lätt som helst! dvs om man inte vill lägga pengar på insektsprayen...jag vet personligen inte hur bra sån spray är heller...aldrig testat, tvättar lite oftare istället smile

Alla ytor som är mer än 10* (grader) lutning blir ju fullt med lik o "splattar" så fort man är ute o far..
Känns lite drastiskt, men jag grubblade på isektssvam.. Men testar nog sprayen (o mjuksvamp) innan jag går loss så hårt..

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
får nog införskaffa sånt medel tror jag smile är en del insekter som ska bort

Byggare
202 Inlägg
21 juni 2006
dusty skrev:

Jag tvättar på ungefär samma sätt och jag får alltid bort insekter och skit, så gör det lite nogrannare.

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

119 Inlägg
21 juni 2006
Du har ju sån här insektssvamp som finns på typ micro eller motsvarande... Tycker dom är kanon...smile

man lär sig något nytt varje dag....saab åkare

2 594 Inlägg
21 juni 2006
tjo brukar ta en guldtvätt på statoil för där har dom inga borstar

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:

lite för dyrt förslag då gör jag det hellre hemma

2 594 Inlägg
21 juni 2006
dusty skrev:
ghost_boy83 skrev:

jag brukar tvätta efter kl 22 för då är det halva priset

1 268 Inlägg
21 juni 2006
ghost_boy83 skrev:
dusty skrev:
ghost_boy83 skrev:

hur rent blir det då??

2 594 Inlägg
21 juni 2006
LazerHawke skrev:
ghost_boy83 skrev:
dusty skrev:

hur rent blir det då??

jo det blir lika rent som med borstar och så slipper man ju få repor ilacken av borstarna

25 Inlägg
21 juni 2006
skippa insektsvampen och kör med autosmart 20/40 heter medlet....insekterna "rinner" av bilen smile

4 554 Inlägg
21 juni 2006
håll bilen i garaget:D

Kelan.pixbox.se
239 Inlägg
21 juni 2006
jag gör precis som du... lägger dock ner mest tid på att få fälgarna rena smile men har dock inga bekymmer med insekter förutom på speglarna smile

//Silverpilen\\

249 Inlägg
21 juni 2006
Ut och kör när det ösregnar, tar bort det mesta av flugorna.
Eller se till att blöta upp fronten under en längre tid, då behöver du inga medel.
Sen finns det en variant som jag lärde mig av en taxi chaff -håll dig under 100 km/h så följer de flesta insekterna med luftströmmarna runt bilen istället.
Och det stämmer, men är lite beroende på utformningen av bilens kaross.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
21 juni 2006
Blixnabb skrev:
Ut och kör när det ösregnar, tar bort det mesta av flugorna.
Eller se till att blöta upp fronten under en längre tid, då behöver du inga medel.
Sen finns det en variant som jag lärde mig av en taxi chaff -håll dig under 100 km/h så följer de flesta insekterna med luftströmmarna runt bilen istället.
Och det stämmer, men är lite beroende på utformningen av bilens kaross.

Är ju roligt att åka fort!! Hehe  =I:>)

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
95 Inlägg
21 juni 2006
Turtle Wax har ett himla bra medel mot insekter, insekts remover heter det. Spraya på lite å sen är det bara att göra ett svepande med svampen så är det inte en fläck kvar. En såndär man kan tvätta av framrutan med på mackarna fungerar jävligt bra också, typ halvmeters skaft å en avlång svamp längst fram.

Sök