3584
Sök

Seat toledo -00 som det regnar in i??? hjälp!!!!!

9 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Tjena!

Jag har ett problem med tjejens bil en seat toledo -00:a som det regnar in i på passagerar sidan.
Det ser ut som om det kommer och rinner in "över" trösklen, det är blött på fel sida gummilisten.
sen rinner de ner på golvet.
kollade även kåpan över kupéfiltret och den låg lite snett men den sitter rätt nu och de är inge mer vatten där nu.

har ni några förslag på vad felet kan vara?

tack på förhand! Mvh Tobias

121 Inlägg
7 augusti 2010
Finns ingen ventilations lucka eller liknande på dom bilarna eller?? tänkte så ingen sån som står o läcker.

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
7 augusti 2010
På min gamla bil var det samma grej, visade sig att listen var "veckad" på ett ställe så när det regnade så rann det in den vägen.

Tog en mindre gummislägga och bankade till den så höll den tätt sen.

9 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Tack för svaren! kan mycket väl vara något sånt får titta över den riktigt noga imorn!! mvh Tobias

6 661 Inlägg
9 augusti 2010
Har samma problem på min 340, dörren är skev på den

De/Dem

1 Inlägg
30 oktober 2010
Hej,

har samma problem med en Toledo årsmodell 2000.
Det finns mycket fukt (mindre pöl) på båda sidor bakom framstolarna.
Jag har plockat upp mattan, men hittar ingen läcka, däremot, är gummi listerna mycket fuktiga.
Är det någon som har lyckats åtgärda ett sådant problem?
Dörrarna är inte skeva, bilen har inte varit krockat, listerna ser hela och fina ut, sitter som de skall osv.
Var kommer vattnet ifrån?

Snälla någon

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
30 oktober 2010
Problemet är inte gummilisten!!!

Jobbar på auktoriserad Seat skadeverkstad och problemet brukar uppstå när dräneringen i dörren täpps igen. Mycket vanligt då det är en idiotkonstruktion på dräneringen på dem bilarna. Gör rent och blås med tryckluft i dräneringshålen om du inte vill ge dig på att ta av dörrklädsel och innerplåten bakom klädseln och göra rent på riktigt.
Detta problem kan också uppstå när man haft borta innerplåten bakom dörrklädseln i dörren som sitter tätad med nån typ av dubbelhäftande tejp. När man sen skruvar tillbaka allt så tätar det inte längre och då rinner vatten in. Ta då och täta runt plåtkanten med silicon eller liknande så är problemet ur världen.

Upptäckte detta problemet när jag hörde hur det skvalpade vatten i dörren när man bromasde in hårt.

Zlizco

Sök