2813
Sök

Macks: Volvo V70 '-98 **AWD**..Civilcop..ich..**..småpillar..*

Småpyssel med en Volvo V70 AWD - 98. Inget mastodontbygge. Bara förfining och personifiering av en annars perfekt kombibil.

Forummoderator
689 456 Visningar
Projektet avslutat 19 oktober 2016
723 Inlägg
6 april 2013
Mack skrev:
Glimbrink skrev:
Usch! De va inte några sidor o läsa igenom smile

Trodde aldrig jag skulle nå sidan 68 big_smile

Tänk om en annan hade haft lika mycket ork och tid att mecka på sin bil! Det är mycket roligare att mecka på forum och kolla när andra gör de hahah big_smile

Keep up the good work!! Följer med glädje!

Haha..kul att du har läst igenom dem och att det i slutänden var värt det!
Det blir egentligen inte så mycket ändå tycker jag med V70:in, men det räcker och blir över. Och ja..med tiden ska det bli mer såklart. Men har ju som sagt ganska tajt budget tyvärr.

Förslag på vad man kan göra är såklart välkommet även från dig, hehe.

Första tanken som slog mig när du monterade extra lysen där bak va xenon ljus i backljuset. Inget du har tänkt på? Backkamera?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Forummoderator
26 325 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
Glimbrink skrev:
Mack skrev:
Glimbrink skrev:
Usch! De va inte några sidor o läsa igenom smile

Trodde aldrig jag skulle nå sidan 68 big_smile

Tänk om en annan hade haft lika mycket ork och tid att mecka på sin bil! Det är mycket roligare att mecka på forum och kolla när andra gör de hahah big_smile

Keep up the good work!! Följer med glädje!

Haha..kul att du har läst igenom dem och att det i slutänden var värt det!
Det blir egentligen inte så mycket ändå tycker jag med V70:in, men det räcker och blir över. Och ja..med tiden ska det bli mer såklart. Men har ju som sagt ganska tajt budget tyvärr.

Förslag på vad man kan göra är såklart välkommet även från dig, hehe.

Första tanken som slog mig när du monterade extra lysen där bak va xenon ljus i backljuset. Inget du har tänkt på? Backkamera?

Tänkte på xenon i backljuset faktiskt, men kruxet med det är ju att det tar ett antal sekunder innan det lyser ordentligt, och själv prioriterade jag då hellre att det tändes ögonblickligen..så då fick det bli halogenlampor, hehe.

Backkamera hade varit trevligt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Trucker
1 220 Inlägg
6 april 2013
finns 30w led som lyser jävligt starkt som tänds direkt och ja backkamera ha vare nice :-) ha 3 grejer ja ha tänkt på som skulle sitta bra på bilen och de är R front, finns på l-m-r, dubbla utblås och xc grill

Vissa är bara bättre än andra!

723 Inlägg
6 april 2013
Ja jag köpte iafall xenon men har inte kopplat in det ännu, köpte även en backkamera från teknikmagasinet men har inte bestämt mig var i bagageluckan jag ska fästa den i.

Ser ut såhär
http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/570040.jpg
Senast redigerat av Glimbrink (6 april 2013)

Forummoderator
26 325 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
teamvolvoracing Led funkar ju i och för sig som du säger, men det tål ju att funderas på. Men R-front vet du ju att jag är sugen på. Dubbla utblås likaså..och ja XC-grill lär väl komma en vacker dag det också, haha.

Glimbrink Hm..såg ju trevlig ut den där manicken. Vad kostade den? Men ja..prioriteringar som sagt tyvärr.

Trucker
1 220 Inlägg
6 april 2013
Mack skrev:
teamvolvoracing Led funkar ju i och för sig som du säger, men det tål ju att funderas på. Men R-front vet du ju att jag är sugen på. Dubbla utblås likaså..och ja XC-grill lär väl komma en vacker dag det också, haha.

Glimbrink Hm..såg ju trevlig ut den där manicken. Vad kostade den? Men ja..prioriteringar som sagt tyvärr.

999:-

Forummoderator
26 325 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
Mack skrev:

999:-

Det är ganska saftigt för något som förvisso är kul att ha, men egentligen inte behöver..

Trucker
1 220 Inlägg
6 april 2013
du skulle ha haft gammla spelaren me skärm så ha du kunna köpt en sån här http://www.ebay.com/itm/WIRELESS-SONY-C … 4d0667c4cc

Forummoderator
26 325 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
du skulle ha haft gammla spelaren me skärm så ha du kunna köpt en sån här http://www.ebay.com/itm/WIRELESS-SONY-C … 4d0667c4cc

Mja, saknar den faktiskt inte.
Så mycket som den surrade så hade man blivit galen på den i längden. Plus att den hade problem att spela vanliga CD-skivor..men förstår vad du menar.

723 Inlägg
7 april 2013
Du får helt enkelt lägga upp vad som du tycker är mest prioriterat på bilen och utesluta mindre nyttiga prylar.

Mellan lyse och kamera bak och grill så är ju grillen utan tvekan viktigast då den är synlig på utsidan smile

Men men man får ju alltid utesluta något och sen har alla olika smak smile

Forummoderator
26 325 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
Glimbrink skrev:
Du får helt enkelt lägga upp vad som du tycker är mest prioriterat på bilen och utesluta mindre nyttiga prylar.

Mellan lyse och kamera bak och grill så är ju grillen utan tvekan viktigast då den är synlig på utsidan smile

Men men man får ju alltid utesluta något och sen har alla olika smak smile

I'm on it, hehe.

Forummoderator
26 325 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
Update!

130411

Då har man precis beställt fyra nya sommardäck till V70:in från dackonline.
Runt 3200:- slutade kalaset på. Får hoppas dom kommer funka bra.
Falken ska väl dock vara ett hyffsat märke?

Yawn...
3 151 Inlägg
11 april 2013
Ja, det är ju något som låter bekant i alla fall, hehe. Finns ju massor med bra märken/modeller där ute, bara att man inte känner till de ännu... Blir nog bra det där, Lars!

Dessutom är det ju inte så jävla noga med sommardäcken, det är värre med vinterdäck...
Senast redigerat av Mervolic (11 april 2013)

Forummoderator
26 325 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
Mervolic skrev:
Ja, det är ju något som låter bekant i alla fall, hehe. Finns ju massor med bra märken/modeller där ute, bara att man inte känner till de ännu... Blir nog bra det där, Lars!

Dessutom är det ju inte så jävla noga med sommardäcken, det är värre med vinterdäck...

Jo precis. Hade ju Falken på Hondan och dom däcken tyckte i alla fall jag var hyffsade och inte så högljudda.
Var värre med Nankangdäcken jag har som utslitna sommardäck till V70:in nu. Dom är högljudda.

Yawn...
3 151 Inlägg
11 april 2013
Mack skrev:
Mervolic skrev:

Jo precis. Hade ju Falken på Hondan och dom däcken tyckte i alla fall jag var hyffsade och inte så högljudda.
Var värre med Nankangdäcken jag har som utslitna sommardäck till V70:in nu. Dom är högljudda.

Du får skriva en recension om dessa du beställde när du fått prova dem.  smile Om du får prova dem, kanske jag ska säga... Vintern/våren känns oändligt lång just nu.

Forummoderator
26 325 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
Mervolic skrev:
Mack skrev:
Mervolic skrev:

Du får skriva en recension om dessa du beställde när du fått prova dem.  smile Om du får prova dem, kanske jag ska säga... Vintern/våren känns oändligt lång just nu.

Oroa dig inte..snart kommer sommaren, hehe.

Forummoderator
26 325 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
Update!

130417

Yey! Idag ramlade..eh..tre däck in i lägenheten..hm. Skulle vara fyra sista jag kollade på beställningen. Aja. Det fjärde kommer väl snart hoppas jag..
Senast redigerat av Mack (17 april 2013)

2 712 Inlägg
17 april 2013
Härligt!

men du menar väl ändå att det fjärde trillar in snart? wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..

Forummoderator
26 325 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
amoreex: Självklart menade jag det fjärde. Editerade det nu, haha.

2 712 Inlägg
17 april 2013
Haha tyckte väl det lät lite fel trots allt wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..

Sök