Efling: Du har inga skyldigheter.
Bilen kan mycket väl gått genom besiktningen. Om du tittar på mina bilder, så kan du se att mina framfälgar är c:a 1,5 cm utanför och bakfälgarna 2 cm utanför skärmkanten.
Jag rullar genom varje år. 1 år hade jag problem med en äldre på besiktningen. Gjorde inget vid bilen körde in igen en vecka senare och hon gick genom. Det hänger mycket på vad för Nisse som besiktigar åt en. Nu har jag haft dessa fälgar i 7 år. Fått besiktiga för polisen tagit mig för andra saker, så totalt har jag besiktigat med dessa fälgar 17 gånger.
I ditt fall som du skrev att polaren besiktigade bilen åt dig och du fick så att säga den gamla 1:an i besiktningen. Då har bilen gått genom oavsett hur du vänder och vrider på det. Din polare tolkar det helt rätt
.
Sedan är det som jag nämnt tidigare hans problem/skyldighet att kolla upp vad som gäller.
Du ska inte göra någonting. Vill han gå vidare med det, så är det upp till honom. Som jag nämnt tidigare också... Var trevlig, så kan du aldrig få något emot dig om att du tex bett honom dra åt helvete osv.
Likaså står det i besiktningspapperna det här med skärmarna. Kan han läsa själv när han tittade genom papperna på bilen. Du erbjöd honom andra fälgar från din polares bil. Har han inte läst papperna, får han ta på sig skulden själv.
Glömde nämna i tidigare inlägg ang fälgarna som sitter på: De är inte nya, skulle det överhuvudtaget vart att du skulle stått för några fälgar, så är det en summa utav samma värde som skall sättas på och sedan är det inte du som skall slita på dem i framtiden och där kommer 20% in. Tingsrätten ger blanka fan i om det är Brocks nyaste eller Bmw:s fälgar som sitter på. Det är pengavärdet det skulle handlat om.
Du har inget att vara orolig över. Du har allt svart på vitt.
Säg åt honom att jag har inga skyldigheter gentemot dig för du har köpt bilen i befintligt skick, men jag ville vara snäll, så jag erbjöd dig min hjälp ang skärmar och lack. Du avböjde erbjudandet. Jag erbjöd dig andra fälgar, men du avböjde. Tyvärr så står inte erbjudanden kvar längre utan du får lösa det själv nu, så var snäll och sluta kontakta mig mer ang bilen. Är du inte nöjd med detta svaret, så får du gå vidare med det.
Fortsätter han då att bråka med dig, så bara tackar du för dig och lägger på luren eller stänger dörren. (Vet inte hur ni har kontakt).
Stå på dig. Var inte orolig ang detta. Satsa på framtiden och din Corvette eller vad det var du ville ha.