2997
Sök

audi 90 bygge

46 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
nagasaki.020 skrev:
Måste man verkligen har något framme? Tja du kan ju ha framme också fast då lär den bli som ett blinkande ufo men det kanske är värt.. undrade en till grej... baklysena på audi 90.. kan man ha de som är på audi 80 som den på bilden eller är de för stora/små?

De vet jag inte en skulle tro att de passar måste ju tyvärr byta mina de är späckta! så jag har funderat på de med men ska jag ändå styla den ska man ju ha nya fräscha lysen med big_smile
Om får reda på om de passar så hör jag av mig!

Fartälskare
390 Inlägg
1 augusti 2006
Detta med Audi 90 0och 80 chassit grabbar...ska förklara lite...finns alltså olika chassi typer B3 och B4 chassit...den gammla audi 80 har B3 chassit men nya B4 och vi lyckliga som har Audi 90 har också chassit B4 smile hehe så ja det går men bara för det lite äldre modellerna... annars passar kjolpaket te Audi 90 coupé vanliga Audi 90 med....

Speedparts That´s why.......

Fartälskare
390 Inlägg
1 augusti 2006
LarraN skrev:
http://i7.tinypic.com/21mdhmb.jpg
Där har man blinkers i fronten och de behöver jag med!

http://i7.tinypic.com/21mdhtj.jpg
På denna finns de inte som jag ska ha! men hur ska jag få till de med blinkers då ?
Kan man sätta nere i luftintaget eller blir de för dålt ? har ingen aning om vad bilprovningen skulle säga!

Tar gärna imot tips om tex speglar, vinge och övrig styling samt lösningar smile

Tacksam för svar

//Larran

ja du...HADE samma problem..finns nog bara en sak att göra....köp en annan front! denna fronten är INTE gjord till Audi 90 för att inte blinkershålena e uttagna...går säkert göra egna men kommer hur du än gör gå snett....sen vet man inte mer vad som är annorlunda på den vettu...ta en annan front bara....

46 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
passform osv är ju inge problem utan de är bara det med blinkersen och de andra lyset ner i där vilken jag inte vill ha! så de blir en annan blinkers och gnäller bilprovningen är de bara att fara hem och byta till orginal...

Nu har jag iaf vart och tagit av däcken från de nyinköpta fälgarna som var begagnad dock så de var lite kantstötta så nu ska de slipas och fixas med de för att få dom riktigt fina (kommer bild under kvällen skulle jag tro smile

Fartälskare
390 Inlägg
1 augusti 2006
LarraN skrev:
passform osv är ju inge problem utan de är bara det med blinkersen och de andra lyset ner i där vilken jag inte vill ha! så de blir en annan blinkers och gnäller bilprovningen är de bara att fara hem och byta till orginal...

Nu har jag iaf vart och tagit av däcken från de nyinköpta fälgarna som var begagnad dock så de var lite kantstötta så nu ska de slipas och fixas med de för att få dom riktigt fina (kommer bild under kvällen skulle jag tro smile

men ta en annan kjol då...tror faktist inte det är värt det...

46 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
har nu beställt denna och de skickar den så fort semestern är slut! sen fanns de ingen jag vilja ha som de finns hål för blinkers så jag tar denna sen får man lösa problemen senare! smile

46 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Kom nu in ifrån garaget har slipat fälgarna de var väldigt kantstötta så jag filade ner graderna och spackla lite han bara slipa 2 fälgar tyvärr men imorn ska de bli klar smile (kommer bilder på de imorn)

Nu blir de sängen ska jobba imorn men åker och kollar efter färg till dom efter jobbet!

några tips om färg vill inte ha silver eller svarta, har funderat på mörkgrå metallic!

//Larran

311 Inlägg
2 augusti 2006
LarraN skrev:
Kom nu in ifrån garaget har slipat fälgarna de var väldigt kantstötta så jag filade ner graderna och spackla lite han bara slipa 2 fälgar tyvärr men imorn ska de bli klar smile (kommer bilder på de imorn)

Nu blir de sängen ska jobba imorn men åker och kollar efter färg till dom efter jobbet!

några tips om färg vill inte ha silver eller svarta, har funderat på mörkgrå metallic!

//Larran

Ska du inte ha vita? Mörkgrått kanske passar fast man måste ju se hur fäljarna ser ut ju.. ladda opp 1 bild eller 2.. lycka till!!

46 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
http://i5.tinypic.com/21onars.jpg

Så ser de ut men de är inte mina på bilden!

//Larran

311 Inlägg
2 augusti 2006
De blir väl nice...

46 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Får hoppas på de var och kollade efter färg idag en snabbis men hittade inge till en vettig prislapp, ska spana vidare imorgon men de ska ju slipas idag med så nu blir de garaget skriver säkert sen vad jag har fått gjort!

//Larran

47 Inlägg
2 augusti 2006
Audifantast skrev:
Detta med Audi 90 0och 80 chassit grabbar...ska förklara lite...finns alltså olika chassi typer B3 och B4 chassit...den gammla audi 80 har B3 chassit men nya B4 och vi lyckliga som har Audi 90 har också chassit B4 smile hehe så ja det går men bara för det lite äldre modellerna... annars passar kjolpaket te Audi 90 coupé vanliga Audi 90 med....

80 och 90 har samma chassie,årsm 87-91=B3.Audi 90 försvann väl 91 då B4 chassiet kom.
Rätta mej om jag har fel.

51 Inlägg
2 augusti 2006
riktigt fräscht kjolpaket, kommer bli riktigt fett...hoppas det löser sig, dedär med blinkersen.

46 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
isseman skrev:
Audifantast skrev:

80 och 90 har samma chassie,årsm 87-91=B3.Audi 90 försvann väl 91 då B4 chassiet kom.

Stämmer att audi 90 försvann 91!

tqvisten skrev:
riktigt fräscht kjolpaket, kommer bli riktigt fett...hoppas det löser sig, dedär med blinkersen.

Tackar, på ett eller annat vis löser de sig smile

har slipat klart fälgar köper färg och målar imorn sen tar jag bild och slänger upp då!

//Larran

46 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
http://i3.tinypic.com/23j6f4w.jpg

Nu är fälgarna lackad men tyvärr vart de rinningar på 2 st så de ska slipas och lackas om!
Håller på och flyttar nu då verktygen ligger där de låg sist kommer inte hända mycket på någon dag nu!

//Larran

Fartälskare
390 Inlägg
4 augusti 2006
isseman skrev:
Audifantast skrev:

du har rätt förutom att du förväxlar B3 och B4

46 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
Har nu kollat med en kompis till pappa i älmhult vad han skulle ha för att lacka bilen pärlemovit och han sa mellan 3500-5000kr med jobb! (om den är slipad och klar) vilket jag tycker är en j*vligt bra pris men har ju ca 80mil dit med men de är de värt big_smile

//Larran

46 Inlägg
16 augusti 2006
Trådstartare
Har inte hänt mycket på ett tag nu har haft mycket med flytt och sen byte av skola osv...
Men har beställt scoop och speglar idag så jag hoppas de kommer snart måste även börja kolla efter en B4 huv (gillar inte orginal grillen)

kommer dock stå stilla nu ett tag ska väl göra en del småsaker som slipning osv nu men på söndag åker jag utomlands 1 vecka sen kommer skolan efter de.. men har nu en målsättning när allt de utvändiga ska vara lackat och monterat och de är till mars för sen i början på april ska jag försöka ställa ut den på motorrevyn i bollnäs (någon kanske vet vad de är)

//Larran

Sök