Inför: Invigning för Skåne Street Show i malmö 2011 den 28 Maj

Mr-Bredin
2 maj 2011 · 299 Inlägg

supra_gone_wild skrev:
så man får betala 100kr för pr licenset o sen 100kr per varv man åker med??

det stämmer.

nja ni kör nog mer än ett varv på driftingen. hehe.

men precis som du skriver. 100 kr per runda man åker me o sen 100kr i pr licens

// Bredin
Suzuki Liana "Aerio" (2005)
Yamaz TBM Yamaz
2 maj 2011 · 199 Inlägg

vill nt va pessimistisk, skeptisk, eller paja nåt. men känns mer som guldgruva än nöje för er? ja kör hellre gratis inne i stan med blåljus i backspegeln än betala storkovan, en avgift för varje andetag känns de som

Senast redigerat av Yamaz (2 maj 2011)

Dreams are like rainbows... only idiots chase 'em
Min projekt-tråd finner du här: BMW E30, styling, interiör samt uppfräschning. - RALLYSTUK
BMW E30 320i "Justin Beemer" (1988)
street_racing_90 Audi racing
2 maj 2011 · 634 Inlägg

Yamaz skrev:
vill nt va pessimistisk, skeptisk, eller paja nåt. men känns mer som guldgruva än nöje för er? ja kör hellre gratis inne i stan med blåljus i backspegeln än betala storkovan, en avgift för varje andetag känns de som

inte så farligt dyrt igentligen med tanke på att det är en dag och inte varje.

Yamaz TBM Yamaz
2 maj 2011 · 199 Inlägg

street_racing_90 skrev:

Yamaz skrev:
vill nt va pessimistisk, skeptisk, eller paja nåt. men känns mer som guldgruva än nöje för er? ja kör hellre gratis inne i stan med blåljus i backspegeln än betala storkovan, en avgift för varje andetag känns de som

inte så farligt dyrt igentligen med tanke på att det är en dag och inte varje.

mmm.. men ett event så här pass litet känns lite väl.. när det kostar lika mkt som exempelvis vallåkra.. om nt mer. men jaja.. who am i to judge? får väl la se hur de blir, och sen döma efter det.

Dreams are like rainbows... only idiots chase 'em
Min projekt-tråd finner du här: BMW E30, styling, interiör samt uppfräschning. - RALLYSTUK
BMW E30 320i "Justin Beemer" (1988)
street_racing_90 Audi racing
2 maj 2011 · 634 Inlägg

Yamaz skrev:

street_racing_90 skrev:

Yamaz skrev:
vill nt va pessimistisk, skeptisk, eller paja nåt. men känns mer som guldgruva än nöje för er? ja kör hellre gratis inne i stan med blåljus i backspegeln än betala storkovan, en avgift för varje andetag känns de som

inte så farligt dyrt igentligen med tanke på att det är en dag och inte varje.

mmm.. men ett event så här pass litet känns lite väl.. när det kostar lika mkt som exempelvis vallåkra.. om nt mer. men jaja.. who am i to judge? får väl la se hur de blir, och sen döma efter det.

du har rätt att tycka och tänka hur du villl , försöker inte ändra på de , bara förklara ur min egen synvinkel.

BoB_83
2 maj 2011 · 261 Inlägg

Mr-Bredin skrev:

supra_gone_wild skrev:
så man får betala 100kr för pr licenset o sen 100kr per varv man åker med??

det stämmer.

nja ni kör nog mer än ett varv på driftingen. hehe.

men precis som du skriver. 100 kr per runda man åker me o sen 100kr i pr licens

Hahaha!!!! Detta e ju bara sjukt! 100:- för att åka med på en konbana!? Jag hade kunnat förstå de om de hade varit på Sturup eller Knutstorp. Där får ni nog tänka om lite! Hur blir de då om jag som redan har licens vill åka med en av mina Drifting vänner.. Ska jag då oxå betala 100:-
Jag kommer inte ta någon annan i min bil förutom min kompis under hela dagen. Ska han då springa och betala typ 1000:- för att han e snäll och ställer upp och hjälper mig under hela dagen med bilen.

MG MGF (2000)
BMW 325IK E30 "Leadfoot DRFT" (1987)
Yamaz TBM Yamaz
2 maj 2011 · 199 Inlägg

street_racing_90. najs, vi sitter i samma båt

BoB_83. håller även med dig.. kinda wierd

Dreams are like rainbows... only idiots chase 'em
Min projekt-tråd finner du här: BMW E30, styling, interiör samt uppfräschning. - RALLYSTUK
BMW E30 320i "Justin Beemer" (1988)
S13Rasmus TEAM PONY DRIFT
2 maj 2011 · 225 Inlägg

Pr-licensen måste ju gälla över hela dagen och vill du skjutsa någon i ditt team flera gånger under dagen så behöver dem nog bara betala pr-licensen en gång. Att du får 100 kr per runda när du skjutsar publik borde vara för att det ska vara gynsamt för oss förare eftersom vi ställer upp med bil, däck och soppa för att de ska få åka så jag tycker inte det är ett dugg konstigt.. Men egna vänner, sponsorer behöver man ju inte "ta betalt för" utan endast använda pr-licens.

Rätta mig om jag har fel om detta..

Detta system hade dem på driftingen på Fast & Furious Carshow i Danmark nu i helgen som var och det fungerade mycket bra får jag säga.

Nissan Silvia S14.5 "Team Pony Drift" (1996)
eksten
2 maj 2011 · 480 Inlägg

BoB_83 skrev:

Mr-Bredin skrev:

supra_gone_wild skrev:
så man får betala 100kr för pr licenset o sen 100kr per varv man åker med??

det stämmer.

nja ni kör nog mer än ett varv på driftingen. hehe.

men precis som du skriver. 100 kr per runda man åker me o sen 100kr i pr licens

Hahaha!!!! Detta e ju bara sjukt! 100:- för att åka med på en konbana!? Jag hade kunnat förstå de om de hade varit på Sturup eller Knutstorp. Där får ni nog tänka om lite! Hur blir de då om jag som redan har licens vill åka med en av mina Drifting vänner.. Ska jag då oxå betala 100:-
Jag kommer inte ta någon annan i min bil förutom min kompis under hela dagen. Ska han då springa och betala typ 1000:- för att han e snäll och ställer upp och hjälper mig under hela dagen med bilen.

du bestämmer ju själv om din kompis ska få tillbaka sin 100lapp var gång, om du ska behålla den eller om du ger den som sponsring till arrangörerna, om jag har förstått det rätt

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
BoB_83
2 maj 2011 · 261 Inlägg

Mr-Bredin skrev:
så varje bil som driftar kommer att vara nummrerade. så när dagen e över så får ni ett kuvär me lite pengar i, o innehållet är sen som sagt upp till er förare o avgöra om ni vill ha folk som åker med eller ej.

Min tanke var också att man kunde lämna den där 100 lappen fram och tillbaka men med tanke på de som står ovanför så får man ligga ute med lite mer kontanter.. hmm

Mr-Bredin skrev:

supra_gone_wild skrev:
så man får betala 100kr för pr licenset o sen 100kr per varv man åker med??

det stämmer.

nja ni kör nog mer än ett varv på driftingen. hehe.
men precis som du skriver. 100 kr per runda man åker me o sen 100kr i pr licens

Hur många varv är en runda då?

BMW 325IK E30 "Leadfoot DRFT" (1987)
MG MGF (2000)
Yamaz TBM Yamaz
3 maj 2011 · 199 Inlägg

BoB_83 skrev:

Mr-Bredin skrev:
så varje bil som driftar kommer att vara nummrerade. så när dagen e över så får ni ett kuvär me lite pengar i, o innehållet är sen som sagt upp till er förare o avgöra om ni vill ha folk som åker med eller ej.

Min tanke var också att man kunde lämna den där 100 lappen fram och tillbaka men med tanke på de som står ovanför så får man ligga ute med lite mer kontanter.. hmm

Mr-Bredin skrev:

supra_gone_wild skrev:
så man får betala 100kr för pr licenset o sen 100kr per varv man åker med??

det stämmer.

nja ni kör nog mer än ett varv på driftingen. hehe.
men precis som du skriver. 100 kr per runda man åker me o sen 100kr i pr licens

Hur många varv är en runda då?

Då kan man ju va smart och köra konstant hela dagen o räkna som en runda?:S  fattar inte logiken:P

Dreams are like rainbows... only idiots chase 'em
Min projekt-tråd finner du här: BMW E30, styling, interiör samt uppfräschning. - RALLYSTUK
BMW E30 320i "Justin Beemer" (1988)
BoB_83
3 maj 2011 · 261 Inlägg

Kan ni förresten lägga uppe bild på var banan kommer vara och hur den kommer se ut?!

BMW 325IK E30 "Leadfoot DRFT" (1987)
MG MGF (2000)
AnesN Bilmekaniker
3 maj 2011 · 805 Inlägg

Föraren får ju själv bestämma ifall han/hon vill ha 100kr av en random per runda.. Ni får ju tänka logiskt istället för att föra en så korkad diskussion det är ju självklart att din polare får åka gratis sålänge han har PR licens ifall du själv vill det. Ifall jag får för mig att köra så kommer jag självklart att ta betalt av randoms som vill åka med, polare gratis.

Mr-Bredin
3 maj 2011 · 299 Inlägg

förstår inte varför ni som ska köra driftingen " gnäller " det är för att gynna er som förare / team att kunna vissa upp er lite samt att ni ska kunna tjäna lite på det me.
Men visst vi kan ta bort denna delen helt ist där ni kan ha medåkare med er.
så är det ingen som kan gnälla.

Sorry att man vill göra ett event som ska vara lyckat för alla parter.

// Bredin
Suzuki Liana "Aerio" (2005)
supra_gone_wild Drift junkie!!
3 maj 2011 · 276 Inlägg

Mr-Bredin skrev:
förstår inte varför ni som ska köra driftingen " gnäller " det är för att gynna er som förare / team att kunna vissa upp er lite samt att ni ska kunna tjäna lite på det me.
Men visst vi kan ta bort denna delen helt ist där ni kan ha medåkare med er.
så är det ingen som kan gnälla.

Sorry att man vill göra ett event som ska vara lyckat för alla parter.

Jag gnäller inte ville bara veta hur d låg till, så man vet vad man skall säga till nära o kära som vill åka med smile

jag bryr mig inte om jag kännar något på d eller inte jag vill bara dela med mig av glädjen sam locka in nya ansikten till driftingen

Senast redigerat av supra_gone_wild (3 maj 2011)

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
BoB_83
3 maj 2011 · 261 Inlägg

supra_gone_wild skrev:

Mr-Bredin skrev:
förstår inte varför ni som ska köra driftingen " gnäller " det är för att gynna er som förare / team att kunna vissa upp er lite samt att ni ska kunna tjäna lite på det me.
Men visst vi kan ta bort denna delen helt ist där ni kan ha medåkare med er.
så är det ingen som kan gnälla.

Sorry att man vill göra ett event som ska vara lyckat för alla parter.

Jag gnäller inte ville bara veta hur d låg till, så man vet vad man skall säga till nära o kära som vill åka med smile

jag bryr mig inte om jag kännar något på d eller inte jag vill bara dela med mig av glädjen sam locka in nya ansikten till driftingen

Känner samma sak. Man vill ju inte dra med kompisar och lova att de ska få åka en massa och sen kommer de kosta skjortan för dom. Förstår bara inte varför pengarna ska gå via er!? Om nu pengarna ändå går till oss förare så kan väl de som åker betala direkt till oss i så fall. När vi kör träningar på andra ställen i skåne brukar jag ofta ha folk med i min bil utan kostnad så pengarna bryr jag mig inte om. Men jag vill inte heller att mina vänner ska betala en massa för en liten tur med mig.

BMW 325IK E30 "Leadfoot DRFT" (1987)
MG MGF (2000)
MrJAM
4 maj 2011 · 1 464 Inlägg

Det enklaste vore väl att anpassa sig efter det gällande regelverk som faktiskt finns när det kommer till formula d på denna nivån? Vad säger dessa?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
13 maj 2011 · 1 171 Inlägg

Ja kommer med min focus..blir utställning och lite billjud för min del

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
streetdj
17 maj 2011 · 163 Inlägg

varför har ni samma datum som japs träffen

korkat, kan inte klona mig

streetdj
17 maj 2011 · 163 Inlägg

kan ni inte slå ihop med

wangan meet hyllinge 2011 den 28 Maj

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang