Var och besiktade bilen i veckan och fick allt godkänt förutom lambda-värdet. Det låg på 1,10 och det ska ligga mellan 0,97-1,03. Hittar inga avgasläckor och jag har försökt hitta ställen som det kan dra tjuvluft ifrån men hittade inget där heller... Så jag funderar på om man kan montera en justerbar BTR och ställa upp bränsletrycket lite och på så sett få rätt värden?
Det är inte så enkelt att det bara är själva Lambdasonden?
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Det är inte så enkelt att det bara är själva Lambdasonden?
/Benny
Mätte den i skolan och den växlade mellan 0,1 - 1volt så den är OK.
Bara att bortse från den då.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Det är ju inte långt ifrån godkänt. Var bilen riktigt varm när den kom till besiktningen? Kör dit på höga varv och få den riktigt varm så kanske det löser sig.
Det är ju inte långt ifrån godkänt. Var bilen riktigt varm när den kom till besiktningen? Kör dit på höga varv och få den riktigt varm så kanske det löser sig.
Vi körde den varm innan vi kom till besiktningen och mannen som besiktade bilen körde även några varv med högt varvtal så den blev riktigt varm innan dom mätte
Det är ju inte långt ifrån godkänt. Var bilen riktigt varm när den kom till besiktningen? Kör dit på höga varv och få den riktigt varm så kanske det löser sig.
Vi körde den varm innan vi kom till besiktningen och mannen som besiktade bilen körde även några varv med högt varvtal så den blev riktigt varm innan dom mätte
Okej, har du tillgång till någon verkstad som kan mäta det där billigt eller gratis till dig innan besiktningen? Koppla ur lambdasonden och testa.
Det är ju inte långt ifrån godkänt. Var bilen riktigt varm när den kom till besiktningen? Kör dit på höga varv och få den riktigt varm så kanske det löser sig.
Vi körde den varm innan vi kom till besiktningen och mannen som besiktade bilen körde även några varv med högt varvtal så den blev riktigt varm innan dom mätte
Okej, har du tillgång till någon verkstad som kan mäta det där billigt eller gratis till dig innan besiktningen? Koppla ur lambdasonden och testa.
Ja, jag kan ju höra med lärarna på skolan... Lambdasonden har vi mätt på skolan också, den ska vara frisk. Kan prova o koppla ur den imorgon o se vad som händer, skulle helst vilja hitta en snabb lösning så jag kan besikta den innan jag ställer av den för vintern...
Jag kollade på verkstan där jag jobbar förrut med lambdasonden urkopplad. Kommer dock inte ihåg om det var magrare eller fetare den gick. För mig att den gick fetare men ingenting jag kan säga på rak hand!