Tycker att det är lite för mycket "detaljer" på bilen, dock så är det häftiga saker som man sällan sett, så det är ju ändå positivt annorlunda! Och skön puts har du också på bilen!
Fan vad grym bilen blir Andro Du är en stor inspirationskälla för många. Gäller ju bara att våga sluta innan det blir för mycke men än så länge är du inte där
joccede: Thanks, dock blir det mindre detaljer på bilen än senaste bilden, men det kommer hållas lite off tills bilen är färdig
Derbi: Tack Derbi, det värmer verkligen att höra måste jag säga, driver en framåt!! Svårt att sluta har man så oftast blir det att man återställer överdrivna saker än tar det lugnt och skippar montera dem
UPDATE: Idag beställdes ett Ferrita catback-system i 2.5" med dubbla kromade utblås, OEM-utseende blev det där, vilket jag inte ångrar, sved lite i plånboken men det får vara, då bilen kommer sjunga fint i sommar
Updaterar med nya bilder såfort systemet är hemma, och en lite peak på helhets-bilden på bilen
UPDATE: Idag beställdes ett Ferrita catback-system i 2.5" med dubbla kromade utblås, OEM-utseende blev det där, vilket jag inte ångrar, sved lite i plånboken men det får vara, då bilen kommer sjunga fint i sommar
haha de vanligt när de svider när man håller på som du gör själv så har man köpt massa oxå..de svider och man inte klar...nu är det bara kostnaden för mappningen och hyrningen av bänken hos jrm s-tälje. Men de hade vart värre om man lämnade in bilen för alla moddar man vill att ha...så tänk lite åt de ljusa sidan
calibe: Du får ju åka skönt i sommar iaf, och jag lovar dig nånting fint i sommar <3
Cesso: Klart det kostar, men fint blir det
Idag kommer förmodligen Ferrita-catbacket hem på posten, har även beställt ett fjäderbens-stag fram till bilen också, sen börjar den bli färdig, lite småpill kvar på fronten och en riktig ordentlig polering efter allt man "repat" när man dammat av den i vinter.
Såhär glad blir man om man har en JalleGeraphics på besök i garaget och med en i stort sett färdig bil:
Här ser ni att fronten behöver dimljus och galler, annars är den 100%
ts007: Tack kompis, jorå jag kanske dyker upp på nån torsdags-träff och härjar lite
Idag hamnade Ferrita halvsatsen på plats, samt fjäderben-staget, STORT tack till Works som kröp under bilen för att jag inte skulle misslyckas att montera ett bolt on avgas, tro mig det går men nu sitter den där, och farsan hade man med sig också som satte dit staget.
Som vanlig tradition när jag avslutar ett projekt, så är alltid farsan den som sätter dit sista skruven, och så fick det bli här är lite bilder från kvällens resultat!
Staget på plats!
Tunna plånboken fick lida, men f*n vilken sång!!
Uppdaterar med småpill i veckan, nu är som sagt årets projekt i slutspurten! så håll ut !
Japp då har man sagt emot sig själv ännu en gång, projektet visade sig imorse förlängas aningen IGEN Slutade med att man hämtade upp lite prylar hos Mygel på MDS i Täby. Så nu har man nya prylar att sätta dit i bilen
STORT tack till Michell för allting, ni är verkligen guld på MDS Täby, uppskattar verkligen eran gest!
Imorgon ska allting kopplas in och bagaget ska ta sin form, SEN kanske man är färdig
Baslåda: MDS FR12W 12" bas, hört denna spela och den är bara helt underbar! Slutsteg: MDS Torque T4 4-kanal, skönt att ha ett steg till framsystem och bas Högtalare: MDS Fanatic FC5 kitsystem
Hinner man iväg och köper kablar, säkring och kabelskor imorgon så sitter allting grov-monterat på bilen imorgon kväll!
Igår söndag så var jag i garaget med några polare och monterade ljudet jag hämtat hos Mygel på MDS i Täby, lägger in lite bilder med tillhörande kommentarer
En närmare titt på Ferrita catbacket, brummar på lagom..
Här plockas panelerna vid fötterna bort, där 5.25" orna sitter, blev inga fler bilder på detta, då jag knappt själv fick plats där nere
Så såg det ut innan jag började koppla och ha mig med grabbarna, syrran och min flickvän, masken är sliten på "riktigt", brandsläckare är alltid bra att ha, klädd i militärtyget också..!
Då börjar vi, krävdes lite folk för att jag inte skulle tabba mig med kablarna, trots att det är idiotsäkert, el är inte min grej om man säger så
Säkring träs på strömkabeln, syrran hjälper till och håller kabeln medans dem andra inspekterar så man gör rätt
"hur var det nu då..."
Syrran fick inne i baksätet och drar lite kablar, ultimata meck-kläder...!? mamma blev glad på henne sen
Blev bra tillslut, fattas bara gasmasken och en till detalj som kommer längre ner i inlägget!
Min Carro provlyssnar... full koll där!!
Detta leende säger mer än tusen ord, gillades ljudet.........!?
Slutresultatet blev.....
Kanuuuun!
Uppjagad av The Shocker himself? hmmm
Sigges bil i bakgrunden, mer känd som Kameramannen! Blir en hel del uppdateringar på den här till våren
Golvet ska imorgon kläs i den här flaggan. Steg bas och brandsläckare kommer att hamna på detta, medans kablarna ska under flaggan
Putteliten: Tack så mycket, ja det är kul att få ut idérna till fullo och sen se saker bli till nånting
Igår var jag och Works i garaget och slutförde bagaget, och monterade tillbaka min bromskylning, det sitter där orginal på dessa bilar, dock gick rören sönder när jag körde av fronten i somras. Så vi åkte till Bauhaus och köpte industri-flexrör i aluminium och monterade lite roligt, fint blev det inte, men rätt rått iaf
Vi börjar med golvet :
Flaggan ditlagd och brandsläckaren på plats
Hittade lite spik också som danne hamrade in i kanten på brädan,,,
Och så tillbaka med grejerna...! ser lovande ut!
Sådärja, bagaget färdigt
Och så lite krig-antikt!!
Lär behövas någon vacker dag
Måtta måtta
Borrar lite för buntbandet, har man endå lagningar i sprickor med buntband kan man lika gärna fortsätta right
Resultatet i innerskärmen fram!
MY PRECIOUSSSSS!!
Och så blev allting färdigmonterad och 139kr, och fyra buntband fattigare
Det som fortfarande fattas till besiktningen den 4 april är att höja bilfan, vill gärna komma in på bilprovningen också och blinkers fram !