21 november 2010
Trådstartare
Hej
Har en enkel män ändå svår fråga; hur stoppar man buskörning.
Jag bor i ett litet samhälle; Grisslehamn ca 500m bakom skolan och där finns en lång och trevlig kurva där alla ungdomar brukar åka brett, speciellt nu i vintertid.
Jag har absolut inget emot att man åker och sladdar, det gör jag själv, men jag tycker man kan hålla sig på parkeringar eller på skogsvägar utanför samhället, vilket det finns gott om, även asfalterade kurviga och bra, där man kan hålla goda hastigheter och bara behöva vara rädd för vilt, granen och ev. mötande. (en gång var tredje palmsöndag)
Inne i ett bostadsområde tycker jag man kan hålla hastigheterna hyffsat och ge fan i att köra brett, tänk om ett barn springer ut?
Vad har ni för förslag; hur att gå till väga?
Jag hatar fartgupp, är orolig att ev. blomlådor blir till en chikan och polisen vill jag inte blanda in. Tror inte att de kan stävja verksamheten eftersom djungeltrumman funkar bra här ute...
Kom med tips och förslag på hur jag kan göra.
(det finns en grusplan ca 250m bort så skulle vara ypperlig att sladda på och färjans parkering är också bra ställe att sladda på)
Mvh Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...