2534
Sök

Volvo slungdiffad 1041 bakaxel, Sitter i alla 940 turbo?

126 Inlägg
9 december 2010
#41
ahh stämmer nog, En lammel diff är inte så billig. men för en gl räcker en slung diff rätt bra smile än så länge iaf men är på snön den slutar diffa O de låter förjävligt.


536 Inlägg
9 december 2010
#42
dannnej skrev:
Slungdiffen fungerar bra till det den är tänkt, nämligen att hjälpa till på vintern när man kör fast, FRÅN STILLASTÅENDE. då hjälper den till att låsa upp hjulen.

Men att tro att det är någon rally diff man kan köra omkring och sladda med så får man antingen byta välldigt många axlar, eller så får man leva med välldigt många enhjulsspek.

Ska man sladda så är det lamell, svets eller locker som gäller.

Vad tycker du om torsen diffen? vet inte om du har erfarenhet av den men du måste ha hört något du som är lite mer insatt wink


761 Inlägg
9 december 2010
#43
Jonasarvidsson skrev:
dannnej skrev:
Slungdiffen fungerar bra till det den är tänkt, nämligen att hjälpa till på vintern när man kör fast, FRÅN STILLASTÅENDE. då hjälper den till att låsa upp hjulen.

Men att tro att det är någon rally diff man kan köra omkring och sladda med så får man antingen byta välldigt många axlar, eller så får man leva med välldigt många enhjulsspek.

Ska man sladda så är det lamell, svets eller locker som gäller.

Vad tycker du om torsen diffen? vet inte om du har erfarenhet av den men du måste ha hört något du som är lite mer insatt wink

Jag kan inte kört med någon själv, men enda nackdelen är att det inte finns någon förspänning, med andra ord om man kör hårt i kurvor så ett hjul är i luften så kommer det bara vara det som spinner.

Men förövrigt så tror jag det är den bästa allround diffen


536 Inlägg
9 december 2010
#44
dannnej skrev:
Jonasarvidsson skrev:
dannnej skrev:
Slungdiffen fungerar bra till det den är tänkt, nämligen att hjälpa till på vintern när man kör fast, FRÅN STILLASTÅENDE. då hjälper den till att låsa upp hjulen.

Men att tro att det är någon rally diff man kan köra omkring och sladda med så får man antingen byta välldigt många axlar, eller så får man leva med välldigt många enhjulsspek.

Ska man sladda så är det lamell, svets eller locker som gäller.

Vad tycker du om torsen diffen? vet inte om du har erfarenhet av den men du måste ha hört något du som är lite mer insatt wink

Jag kan inte kört med någon själv, men enda nackdelen är att det inte finns någon förspänning, med andra ord om man kör hårt i kurvor så ett hjul är i luften så kommer det bara vara det som spinner.

Men förövrigt så tror jag det är den bästa allround diffen

Aha.. för jag har tänkt o köpa en renoverad axel med torsen diff i från bakaxel.se... men tja.. låter väl inte helt pjåkigt ändå!


126 Inlägg
9 december 2010
#45
de låter ju bra smile finns lite fina saker där, men bara en fråga,

om man byter motor från gl till en ltt, är det svårt att regga om bilen då?


536 Inlägg
10 december 2010
#46
Du har en 94a, så det är nog kört tongue


126 Inlägg
10 december 2010
#47
vad är det för spec med 94orna tongue ?


5 111 Inlägg
10 december 2010
#48
Bilar som reggats in fr.o.m. 1 januari 1993 är mycket svårare att få godkända med motorbyte.


126 Inlägg
10 december 2010
#49
okej, så det är inte värt ett försök antar ja då om man måste krångla,


Avstängd
47 Inlägg
23 december 2010
#50
tja har en 940 med 1031 axel och undar om någon som vet varför min 940 inte diffar är det slung diff lr nått i dom?diffar bara om man åker på 2-3 i fart och försöker sladda,men står man still driver den på ett hjul så fastnar hela tiden nu när det är snö? går det göra nått åt det?lr är det aga diff som gäller?

MVH/Daniel

Tvivlare
2 266 Inlägg
23 december 2010
#51
_honda skrev:
tja har en 940 med 1031 axel och undar om någon som vet varför min 940 inte diffar är det slung diff lr nått i dom?diffar bara om man åker på 2-3 i fart och försöker sladda,men står man still driver den på ett hjul så fastnar hela tiden nu när det är snö? går det göra nått åt det?lr är det aga diff som gäller?

MVH/Daniel

Där är ingen som helst diffspärr eller broms i en 1031. Svets, locker, spole m.m finns att tillgå. Bakaxel.se har info och priser!

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Avstängd
47 Inlägg
23 december 2010
#52
okej så det är en vanlig skit axel? haft många 940 o 740 och alla har diffat på vintern utom den här?
så man får agadiffa den då?

MVH

403 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#53
man behöver ju inte ha diff på vintern;;P ba börja sladda i en kurva o hålla vafan;P


Avstängd
47 Inlägg
23 december 2010
#54
går ju inte skiten driver ju bara på ett hjul sen ibland 2 dö iriterande sen fastnar man ju hela tiden därför:(


MVH

403 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
#55
men va:O alla 740 / 940 bilar ska gå o sladda med på vintern , lol


Tvivlare
2 266 Inlägg
24 december 2010
#56
Tonycrona skrev:
men va:O alla 740 / 940 bilar ska gå o sladda med på vintern , lol

med rätt ingångsfart, ja cool

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 december 2010
#57
Tonycrona skrev:
man behöver ju inte ha diff på vintern;;P ba börja sladda i en kurva o hålla vafan;P

Nej man behöver inte, men blir mycket lättare, mer kontrollerbart och roligare med tex svetsdiff

Jonas

Avstängd
47 Inlägg
24 december 2010
#58
blir att aga diffa skiten inte kul att åka och enhjulsbörna måste va nått fel inte varit med om det här tidigare:D

MVH

26 Inlägg
24 mars 2011
#59
tråkiga me agadiffen på vintern e ju att de går rätt fram i kurverna + att växellådan tar stryk!!
jag hade 940 -96a ltt å den diffa, ringar på torrt inga problem ibland även vid burn.
& de som dödar en diffad axel är alla enhjulsspinn smile
MVH!! Andreas


Volvoskadad
6 017 Inlägg
25 mars 2011
#60
Nej det går knappast rakt fram på vintern, snarare på tvären om man kör svetsat

Jonas


Sök