Väntar med spänd förväntan på fortsättningen...ordnade det sig med garaget?...framför allt jobbet??...är ju en förutsättning för att kunna slutföra projektet...hoppas allt löser sig.
Man blir ju inspirerad då man gått igenom din tråd...har ju alla grejor utom kablaget liggandes ...men jag vill ha det lite mer diskret...ljudet ska finnas där men ska inte sticka ut och ta allt för mycket plats...vill ju ha kvar möjligheten att frakta pryttlar....och min fyrbenta vän
Alltså detta med rören, det är ju till för att få basen att hålla lite lite extra ju. Så ja, om du ska ha rör så skall det va skillnad om skillnaden e mycke men annars så tror jag det skall gå bra om det inte är så stor skillnad..
haha, snurrigt... 3 "skillnad" i en mening
förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
HUr i hela livet fick du in bått ljus i plexiglaset, Otrligt Snyggt ;D
fräsa spår i plexi, sen sätta en lampa på sidan.. svårare än så är det inte , tycker dock att du ska sätta en röd lampa uppe, och en blå nere.. blir skön brytning då
keep up the good work mannen! ruggigt snyggt kommer det bli iaf!
Senast redigerat av adde_p (10 oktober 2006)
HUr i hela livet fick du in bått ljus i plexiglaset, Otrligt Snyggt ;D
fräsa spår i plexi, sen sätta en lampa på sidan.. svårare än så är det inte , tycker dock att du ska sätta en röd lampa uppe, och en blå nere.. blir skön brytning då
keep up the good work mannen! ruggigt snyggt kommer det bli iaf!
'
okej nice, ska se ifall jag klarar av något sånt npågon gång fräser ut med vad för verktyg?
Edit, jo jag måste ju självklart limma fast dioden ochså men sen är de klart
Jag har själv testat det dära du gjorde med plexiskiva och lysdiod. Det var svårt att få det fint. men det blev skapligt. men det uppkomm lite funderingar.
Hur tjock plexiskiva använde du? Hur djupt fräste du ur? Var köpte du lysdioderna? Dom ser ut att lysa rätt så starkt.
Hur tjock plexiskiva använde du? Hur djupt fräste du ur? Var köpte du lysdioderna? Dom ser ut att lysa rätt så starkt.
undrar man så tycker iaf jag att det är en självklarhet att läsa tråden innan man frågar nåt som han sagt.. 8 mm har jag för mig att han använde? läste för typ 2 veckor sen så.. kan ha glömt
Läste nu lite nogrannare. Det var visst 8mm. men jag har fortfarande inte hittat svar på resterande frågor:)
resten finns de svar på i hans gästbok..
--> Sherlia Söndag 27:e augusti 2006, kl 20:53 (#2) Anmäl inlägg Ja i prinsip behöver du knappt gravera nånting, den minsta lilla repa syns så 1mm djup gravering räcker, om du vill ha olika styrkor på de du greverar så lyser det starkare ju längre ner du graverar, jag körde på 8mm fast det är för tjockt i normala fall fast det var nödvändigt för att den skulle passa bra in i steget. Men som sagt, minsta lilla repa som till kommer syns enormt mycket. När du graverar så gravera på BAKSIDAN och spegelvänd motivet
Alltså, vad kan man säga om detta bygge? Inte idiotförklara det iaf ^^ ag må säga att bilen kommer att få ett skönt stuk och jag skulle gärna villja se bilen... Men vad har hänt? Inga uppdateringar?
He he, tack för all fina svar och önskemål om fortsätning
Inget har hänt sen senast, blev som av med mitt garage men till våren om inte tidigare får jag tag på ett nytt och då jävla så det bli klart , så ha tålamod, jag lovar att det blir e fortsättning, om det kommer inte sluta vid detta project, mer kommer hända