4403
Sök

Köpråd Honda

Krom-fascisten
439 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
#1
Hej, tänkte sälja 740in och köpa en soppasnålare bil.
toyota verkar vara tråkiga och dyra. Golf har jag funderat på.
Men så ser jag många fina Hondor, från 90talet, mycket accord och civic osv. Dessa ser ut att vara i rätt prisklass. och lagom soppasnåla.

Men så blev jag avrådd att köpa en honda, då det sägs att honda är dyra i reservdelar.
Stämmer detta? och hur mycket dyrare är delarna i jämnfört med tex volvo eller vw?

Hur driftsäkra är dessa bilar generellt sätt?

Detta är tänkt som vanlig brukis och kommer varken trimmas eller stylas med sänkning eller nåt sånt trams.lol

1 364 Inlägg
10 januari 2011
#2
har haft många hondor och "slitage delar" uppfattar inte jag som om det skulle vara mycket dyrare en till någon annnan bil,

måste även säga att honda är en jävligt bra bil förövrigt!


Krom-fascisten
439 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
#3
Okaj, då blir det en honda smile Tycker att de påminner om toyota, fast snyggare och billigare.

560 Inlägg
10 januari 2011
#4
Japanska småbilar är kvalité, trots att de inte alltid upplevs som de. Men de funkar !

Men jag skulle nog råda till en VW Golf t.ex. men i reservdelar så är de väl saksamma... tror dock Honda är lite dyrare men de är en uppfattning jag har bara smile

Krom-fascisten
439 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
#5
Wilsgaard skrev:
Japanska småbilar är kvalité, trots att de inte alltid upplevs som de. Men de funkar !

Men jag skulle nog råda till en VW Golf t.ex. men i reservdelar så är de väl saksamma... tror dock Honda är lite dyrare men de är en uppfattning jag har bara smile

Varför golf framför honda?

Hjultomte
1 500 Inlägg
10 januari 2011
#6
Wilsgaard skrev:
Japanska småbilar är kvalité, trots att de inte alltid upplevs som de. Men de funkar !

Men jag skulle nog råda till en VW Golf t.ex. men i reservdelar så är de väl saksamma... tror dock Honda är lite dyrare men de är en uppfattning jag har bara smile

Skulle aldrig ta en golf före en honda. Visst lite lättare kanske o hitta reservdelar men min Civic 1.5a piskade polarens golf memphis med hästlängder i acc, topp o bränsle förbukning (Alltså lägre).

Biltema har hyffsat bra med reservdelar till civic samt att mekonomen kan nog fixa fram det mesta.

Honda civic från 88-91 tycker jag e en bra och stabil bil. Man får gokart känsla samt att man sitter bekvämt fast man e lite längre.

Körde från skåne till stockholm utan o kliva ur bilen och va inte trött på o köra ändå big_smile

Bara min lilla åsikt.

Mvh TooS
Senast redigerat av TooS (10 januari 2011)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

560 Inlägg
10 januari 2011
#7
mr_yeahman skrev:
Wilsgaard skrev:
Japanska småbilar är kvalité, trots att de inte alltid upplevs som de. Men de funkar !

Men jag skulle nog råda till en VW Golf t.ex. men i reservdelar så är de väl saksamma... tror dock Honda är lite dyrare men de är en uppfattning jag har bara smile

Varför golf framför honda?

Jag sa vad jag personligen skulle valt, tycker bättre om VW än Honda, finns mer delar och är billiga att underhålla... men säger absolut inte att de är något fel på Honda ! De är en smakfråga, det är därför de finns bägge att välja mellan smile

54 Inlägg
10 januari 2011
#8
honda prelude  e en rolig bil och som e rätt bensins snåla


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 januari 2011
#9
mr_yeahman skrev:
Hej, tänkte sälja 740in och köpa en soppasnålare bil.
toyota verkar vara tråkiga och dyra. Golf har jag funderat på.
Men så ser jag många fina Hondor, från 90talet, mycket accord och civic osv. Dessa ser ut att vara i rätt prisklass. och lagom soppasnåla.

Men så blev jag avrådd att köpa en honda, då det sägs att honda är dyra i reservdelar.
Stämmer detta? och hur mycket dyrare är delarna i jämnfört med tex volvo eller vw?

Hur driftsäkra är dessa bilar generellt sätt?

Detta är tänkt som vanlig brukis och kommer varken trimmas eller stylas med sänkning eller nåt sånt trams.lol

Hondas delar kan vara Snuskigt dyra & även riktigt billiga beroende på vad det är för del!

Kolla tex , 2200+frakt för en abs givare till en Honda Accord aerodeck 94, är ju helt vansinigt! ( Original )
Bytte 3 st på min mors
Men Honda är riktigt trevliga bilar ( Jag tycker ej om Japsare )
Pålitliga motorer, drar lite soppa. Pigga.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (10 januari 2011)

C H E V R O L E T <3

499 Inlägg
10 januari 2011
#10
Akr-Performance.nl, vtec-direct.com, showoff-imports.nl har ett flertal delar till Honda! Tycker inte reservdelar ær spec. dyra!

En Civic 92-95 ær rolig o finns jætte mycket delar till de. En Honda Crx ær också kul!

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

957 Inlägg
10 januari 2011
#11
Har  en  honda Accord Type S  08 vist  den e  nyare model och så men   som bil är den helt underbar  bränslä snål  jävligt snabb  härligt motorljud specilet om du  kastar in en KN filter:D
När ja säger snabba då menar aj varkligen   det både   toppfart och accelaratioon  ja drog en  V50  T5  i somrsa på motorvägenen  utan problem


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 januari 2011
#12
BadBoy89 skrev:
Har  en  honda Accord Type S  08 vist  den e  nyare model och så men   som bil är den helt underbar  bränslä snål  jävligt snabb  härligt motorljud specilet om du  kastar in en KN filter:D
När ja säger snabba då menar aj varkligen   det både   toppfart och accelaratioon  ja drog en  V50  T5  i somrsa på motorvägenen  utan problem

Mycket kan jag tro på men ej detta!
sånna fall har ej volvon gett max.

Honda Accord type s
190hk
0-100 km/h     7,9 s
Toppfart     227 km/h
Max vridmoment     223 Nm vid 4 500 r/min


Volvo V50 T5
220Hk
0-100 km/h     6,90 sek     
Toppfart 240km/h
230 nm vid 5000 rpm

C H E V R O L E T <3

957 Inlägg
10 januari 2011
#13
Children-Of-Bodom skrev:
BadBoy89 skrev:
Har  en  honda Accord Type S  08 vist  den e  nyare model och så men   som bil är den helt underbar  bränslä snål  jävligt snabb  härligt motorljud specilet om du  kastar in en KN filter:D
När ja säger snabba då menar aj varkligen   det både   toppfart och accelaratioon  ja drog en  V50  T5  i somrsa på motorvägenen  utan problem

Mycket kan jag tro på men ej detta!
sånna fall har ej volvon gett max.

Honda Accord type s
190hk
0-100 km/h     7,9 s
Toppfart     227 km/h
Max vridmoment     223 Nm vid 4 500 r/min


Volvo V50 T5
220Hk
0-100 km/h     6,90 sek     
Toppfart 240km/h
230 nm vid 5000 rpm

Jag skerv att vi körde på motorvägen   så vi körde ej från  0-100 utan  från typ  100  upp till  180-200   han hängde inte med    ja har  körde mot en CTR Fn2   typ något sånt med  120  upp till 220  så   var  jag snabbare med  en halvbil längt 
Dena accord jag har   har  långa växlar   3an gör den 150  och  i  4an växel nästan  190km/h 
Du få tror va du vill


Forummoderator
9 299 Inlägg
10 januari 2011
#14
Iofs har du en sedan BadBoy, men inte rår den på en T5a? Jag har en 190hk Accord, emellertid kombi som är flera hundra kilo tyngre, men den skulle inte hänga på en T5a ens i mina drömmar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

957 Inlägg
10 januari 2011
#15
caromania skrev:
Iofs har du en sedan BadBoy, men inte rår den på en T5a? Jag har en 190hk Accord, emellertid kombi som är flera hundra kilo tyngre, men den skulle inte hänga på en T5a ens i mina drömmar.

a  fast sedan är  lättare en del  sen vet jag ej om du har  type S    de  brukar väga  minder ään  de  exlusive  elller va det nu heter  min väger  1500kg exakt enlig paperna  sedan  gör  0-100 på 7.9 och kombin på 8.2  enlig faktan jag har set  och då gälelr det  type S modelerna


Forummoderator
9 299 Inlägg
10 januari 2011
#16
Är type-s lättare? Jag har en 2.4 exe, kombi som sagt, snabb men ingen räser. Inte en chans mot min Rover har den i alla fall. Iofs drar jag ju en T5 med Rovern utan att växla. wink Men Hondan drar onekligen fint i Vtec-registret mellan typ 6000 o 7400, även om den tyvärr faller ur när man växlar.

Men det är off-topic. Klart TS ska köpa en pålitlig Honda som är pigg och billig i drift.

La fram min Accord online igen. Men eftersom det är en ointressant vinterbil borde den inte ligga där. wink
Senast redigerat av caromania (10 januari 2011)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

345 Inlägg
11 januari 2011
#17
mr_yeahman skrev:
Hej, tänkte sälja 740in och köpa en soppasnålare bil.
toyota verkar vara tråkiga och dyra. Golf har jag funderat på.
Men så ser jag många fina Hondor, från 90talet, mycket accord och civic osv. Dessa ser ut att vara i rätt prisklass. och lagom soppasnåla.

Men så blev jag avrådd att köpa en honda, då det sägs att honda är dyra i reservdelar.
Stämmer detta? och hur mycket dyrare är delarna i jämnfört med tex volvo eller vw?

Hur driftsäkra är dessa bilar generellt sätt?

Detta är tänkt som vanlig brukis och kommer varken trimmas eller stylas med sänkning eller nåt sånt trams.lol

Var inte dumsnål, Toyota har i särklass bättre bilar än Honda och då är jag inte partisk ;D
Senast redigerat av RoberthR (11 januari 2011)

Supra Club Sweden

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 januari 2011
#18
BadBoy89 skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
BadBoy89 skrev:
Har  en  honda Accord Type S  08 vist  den e  nyare model och så men   som bil är den helt underbar  bränslä snål  jävligt snabb  härligt motorljud specilet om du  kastar in en KN filter:D
När ja säger snabba då menar aj varkligen   det både   toppfart och accelaratioon  ja drog en  V50  T5  i somrsa på motorvägenen  utan problem

Mycket kan jag tro på men ej detta!
sånna fall har ej volvon gett max.

Honda Accord type s
190hk
0-100 km/h     7,9 s
Toppfart     227 km/h
Max vridmoment     223 Nm vid 4 500 r/min


Volvo V50 T5
220Hk
0-100 km/h     6,90 sek     
Toppfart 240km/h
230 nm vid 5000 rpm

Jag skerv att vi körde på motorvägen   så vi körde ej från  0-100 utan  från typ  100  upp till  180-200   han hängde inte med    ja har  körde mot en CTR Fn2   typ något sånt med  120  upp till 220  så   var  jag snabbare med  en halvbil längt 
Dena accord jag har   har  långa växlar   3an gör den 150  och  i  4an växel nästan  190km/h 
Du få tror va du vill

Jag tror inte att en T5 har kortare växlar än en Aero, och Aero-lådorna gör ~105 på tvåan, ~155 på trean, strax över 200 på fyran etc.

Det roliga med turbo är att tack vare överladdningen har en turbobil en betydligt högre vridmomentkurva från i princip 1500 rpm till 5000 rpm beroende på vad det är för bil och konfiguration, och eftersom effekt=vridmoment*varv har en turbo bil betydligt bättre effekt i mellan registret än en sugmotor med liknande toppeffekt då sugmotorn har bra vrid och därmed effekt endast i toppen av registret.


345 Inlägg
11 januari 2011
#19
Bullet--- skrev:
RoberthR skrev:
mr_yeahman skrev:
Hej, tänkte sälja 740in och köpa en soppasnålare bil.
toyota verkar vara tråkiga och dyra. Golf har jag funderat på.
Men så ser jag många fina Hondor, från 90talet, mycket accord och civic osv. Dessa ser ut att vara i rätt prisklass. och lagom soppasnåla.

Men så blev jag avrådd att köpa en honda, då det sägs att honda är dyra i reservdelar.
Stämmer detta? och hur mycket dyrare är delarna i jämnfört med tex volvo eller vw?

Hur driftsäkra är dessa bilar generellt sätt?

Detta är tänkt som vanlig brukis och kommer varken trimmas eller stylas med sänkning eller nåt sånt trams.lol

Var inte dumsnål, Toyota har i särklass bättre bilar än Honda.

beror på vilka bilar vi jämnför, är det sen Supra mot en Civic DX så ja dem är bättre.
Men im man jämnför en Civic 92-95 mot liknande årsmodell av Corolla sä är civicen klart attraktivare och roligare att köra.Jag säger inte att det är fel på Toyota för dem gör skitbra bilar som bara går o går men om jag var ute efter en gammal snål bil från kanske början av 90-talet så hade det blivit en Honda.

Toyota Carina / Camry / Corolla är riktigt bra modeller. Corollan var ju starten på toyodas resa men jag håller med dig om att dom ser inte roliga ut ^^ haha

Supra Club Sweden

Krom-fascisten
439 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
#20
bara så ni vet, många här börja snacka om hur snabba bilarna är, jag skiter ganska grovt i det, utan det skall vara en billig komfortabel bränslesnål bil. Bortskämd med volvokomfort och mjuka säten går före bra toppfart och väghållning.
Jag är den där typen som väljer en svampig cadillac framför en mclaren.


Sök