3541
Sök

Luft intag i huven

127 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
Hejsan

Jag är lite inne på att sätta ett luftintag (cosworth style) i huven på min A4 1.8T vid mitt öppna filter för att få in mer kall luft. Bilen används året runt. Hur blir det med regn och snö? Eller det kommer inte in?

Tack på förhand
Ola

Svindåre
1 433 Inlägg
21 juli 2006
Nitzer skrev:
Hejsan

Jag är lite inne på att sätta ett luftintag (cosworth style) i huven på min A4 1.8T vid mitt öppna filter för att få in mer kall luft. Bilen används året runt. Hur blir det med regn och snö? Eller det kommer inte in?

Tack på förhand
Ola

Är det ett scoop eller bara hål i huven? jag själv har ju hål i huven(Kolla mitt garage)
å de funkar juh!

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

127 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
Jag hade tänkt köpa ett luftintag från realcar som man kan se sittande på cosworth bilarna.

Kaffeknarkare.
135 Inlägg
21 juli 2006
Nitzer skrev:
Hejsan

Tack på förhand
Ola

Kompis till mig hade luftintag på båda sidorna av huven. Sen då de regna hade han skydd inuti, för båda batteri och luftfiltret han bara drog över om de vart dåligt väder, så de är nog ingen fara smile Ta typ bara nån skinbit du fäster så äre bara dra över den om de skulle bli lite sämre väder nåndag.

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.

677 Inlägg
21 juli 2006
Ja det kan ju inte va nå vidare att ha vatten i 200 knyck rakt in i luftfiltret!

127 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
Gällarna på luftintagen är vinklade så det ska nog inte vara några problem. Vad jag oroar mig för är att när bilen står still och det regnar, snöar. Så rinner det kanske ner på luftfiltert.

176 Inlägg
21 juli 2006
känner en som har en sierra cossi. han har satt en lite plåt bit under som gör att vattnet inte kommer på luft filtert. visst luften kommer jy inte lättare ditt då än inget håll alls. men du ska jy inte täcka hela hålet

/Mavric\ :)

Sök