Hur skyddar ni era bilar mot dörruppslag?

Nille_83
3 februari 2011 · 116 Inlägg

Joqe skrev:
Slå upp en vägg mellan parkeringarna! wink

Tror inte bostadsrättsföreningen vill det.

Sjutk tråkigt e det att behöva oroa sig att få dörrar i sidan när man t.om står parkerad hemma.

Kan man inte bygga något av frigolit? smile

Saab 9000 "CSE" (1997)
Saab Turbo X "Black Turbo" (2008)
Joqe
3 februari 2011 · 123 Inlägg

Men hör med bostadsrättsföreningen om du får sätta upp en gallervägg?  smile Frigolit känns sisådär, men i värsta fall får du försöka göra något med det.

Dubs I got Dubs!
3 februari 2011 · 2 423 Inlägg

Opelmadness skrev:

Dubs skrev:
Står på

http://2.bp.blogspot.com/_5nZMLkDm_L4/T … 00x300.jpg
cool

Hoppas innerligt att du verkligen har ett tillstånd också, för annars är du direkt idiotförklarad av oss som har ett sånt!
(P.g.a sjukdom i mitt fall.)

Är det värsta som finns är folk som parkerar där av ren lathet eller inte vill ha bucklor på bilen. mad

Jo det är klart, jag håller med! mad

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Nille_83
3 februari 2011 · 116 Inlägg

Joqe skrev:
Men hör med bostadsrättsföreningen om du får sätta upp en gallervägg?  smile Frigolit känns sisådär, men i värsta fall får du försöka göra något med det.

Familjen som står bredvid kommer aldrig gå med på detta, eftersom hon har 2 ungar att få ut från bilen. För mig är det inga problem att komma ut från bilen om vi sätter en vägg mellan.

Kanske ska lura på någon annan den platsen istället, någon med liten bil.

Men skulle jag få en buckla när de slår upp dörren, så kommer jag vara först ut att slå in 900ans dörr i deras bil.

Saab 9000 "CSE" (1997)
Saab Turbo X "Black Turbo" (2008)
Frosted
3 februari 2011 · 1 878 Inlägg

själv tar jag två parkeringar.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Nille_83
3 februari 2011 · 116 Inlägg

Frozen1985 skrev:
själv tar jag två parkeringar.

Jo men i en carport med bestämda platser blir det lite svårt smile

Saab Turbo X "Black Turbo" (2008)
Saab 9000 "CSE" (1997)
Frosted
3 februari 2011 · 1 878 Inlägg

Nille_83 skrev:

Frozen1985 skrev:
själv tar jag två parkeringar.

Jo men i en carport med bestämda platser blir det lite svårt smile

jo därav att jag har eget garage istället.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Nille_83
3 februari 2011 · 116 Inlägg

Frozen1985 skrev:

Nille_83 skrev:

Frozen1985 skrev:
själv tar jag två parkeringar.

Jo men i en carport med bestämda platser blir det lite svårt smile

jo därav att jag har eget garage istället.

Lite svårt när man bor i en bostadsrätt att fixa eget garage smile

Saab 9000 "CSE" (1997)
Saab Turbo X "Black Turbo" (2008)
Frosted
3 februari 2011 · 1 878 Inlägg

Nille_83 skrev:

Frozen1985 skrev:

Nille_83 skrev:

Jo men i en carport med bestämda platser blir det lite svårt smile

jo därav att jag har eget garage istället.

Lite svårt när man bor i en bostadsrätt att fixa eget garage smile

Har oxå bostadsrätt men vid tillägg utav cash så kan man få hyra garage/carport.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Juvakka
3 februari 2011 · 1 697 Inlägg

Nille_83 skrev:

Joqe skrev:
Men hör med bostadsrättsföreningen om du får sätta upp en gallervägg?  smile Frigolit känns sisådär, men i värsta fall får du försöka göra något med det.

Familjen som står bredvid kommer aldrig gå med på detta, eftersom hon har 2 ungar att få ut från bilen. För mig är det inga problem att komma ut från bilen om vi sätter en vägg mellan.

Kanske ska lura på någon annan den platsen istället, någon med liten bil.

Men skulle jag få en buckla när de slår upp dörren, så kommer jag vara först ut att slå in 900ans dörr i deras bil.

Kan du inte bara prata med henne och be henne ta ut ungarna ur bilen innan hon kör in bilen? Inte mycket extramöda

Saab 900 "T16" (1992)
Nille_83
3 februari 2011 · 116 Inlägg

Frozen1985 skrev:

Nille_83 skrev:

Frozen1985 skrev:

jo därav att jag har eget garage istället.

Lite svårt när man bor i en bostadsrätt att fixa eget garage smile

Har oxå bostadsrätt men vid tillägg utav cash så kan man få hyra garage/carport.

Ja vissa har de bra. Min står i delad carport med denna familjen

Saab 9000 "CSE" (1997)
Saab Turbo X "Black Turbo" (2008)
Nille_83
3 februari 2011 · 116 Inlägg

Juvakka, när jag precis flyttade hit när jag inte visste var dessa människor bodde.

Satte jag en lapp och bad snällt om de inte kunde ställa sig lite närmare väggen för jag hade typ 1 cm att komma ut från min bil. Detta höll i 1 vecka sen ställde de sig likadant igen. Frågade dem igen och ja samma sak igen.

Samma människor lånade ett ungsgaller för 1 år sedan som jag fortfarande inte fått tillbaka. haha. Så får röka ut dem eller något smile

Saab 9000 "CSE" (1997)
Saab Turbo X "Black Turbo" (2008)
Juvakka
3 februari 2011 · 1 697 Inlägg

Nille_83 skrev:
Juvakka, när jag precis flyttade hit när jag inte visste var dessa människor bodde.

Satte jag en lapp och bad snällt om de inte kunde ställa sig lite närmare väggen för jag hade typ 1 cm att komma ut från min bil. Detta höll i 1 vecka sen ställde de sig likadant igen. Frågade dem igen och ja samma sak igen.

Samma människor lånade ett ungsgaller för 1 år sedan som jag fortfarande inte fått tillbaka. haha. Så får röka ut dem eller något smile

Tråkigt när folk inte bryr sig, kan du inte sätta videoövervakning så får du det på film. Lycka till iaf

Senast redigerat av Juvakka (3 februari 2011)

Saab 900 "T16" (1992)
fwd
3 februari 2011 · 137 Inlägg

I know the feeling, fick 5 fina märken på rad på min gamla A3. Har trånga jävla carports utan mellanväggar och grannarna smackade upp dörrarna gång på gång. Riktigt irriterande, grannarna försökte ju bara neka också att dom inte gjort det. Varje gång jag hade bilen inkörd så blev det ett nytt märke...

Spelis
3 februari 2011 · 1 926 Inlägg

Brukar alltid ställa mig längre bort på parkeringar, hellst också i ett hörn så jag kan köra så nära trottoarkanten som möjligt o få mycket space till bilen vid sidan om. Har klarat mig hittills..

MEN Enda jävla gången jag parkerade nära entrén för min brorsa ställde på mig så kan ni gissa.. Jo ett dörruppslag o liten buckla. Gissa om jag blev förbannad..?

Nille_83
3 februari 2011 · 116 Inlägg

Jag har en buckla som ska masseras ut till våren. Någon som testat detta?

Saab 9000 "CSE" (1997)
Saab Turbo X "Black Turbo" (2008)
NIzmO Ollikkala Racing
3 februari 2011 · 1 724 Inlägg

Har flera arbetskamrater som fått p-bulor fixade och måste säga att det blir kanon om han som gör jobbet vet vad han gör, tittade noga både före och efter.

Däremot får inte bulan vara för "vass" för då ska det tydligen vara svårt att få det riktigt bra.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
3 februari 2011 · 2 307 Inlägg

Parkerar låååångt bort

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Bjork OEM <3
3 februari 2011 · 6 957 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Parkerar låååångt bort

+1, ska vi till IKEA så släpper jag av damen först sen parkerar och nej, jag använder inte ens familjeparkeringarna, alla ungar som springer omkring och vips så flyger en kundvagn in i bilen.

Ne, längst bort intill ett hörne, vid panik = 2 rutor tongue

OEM <3
Jonas_C30
3 februari 2011 · 108 Inlägg

NordstromJ skrev:
Jobbigt dedär, man får ta det som det kommer. Gamla tanter som har bråttom in till systemet är som värst,
http://www1.garaget.org/gallery/archive/72000/847097_ccn4l8.jpg

Skapligt dörruppslag de där! Hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang