Hejsan alla biltokar!
Tänkte att det är dax att göra en projekt tråd om min ng900 Turbo, Från grunden så är det en 2.0T
med steg5 bensin som jag gjorde om till E85 och fick slängt på en Rakskuren dragracing låda från Quife med Sellholmsdiff sommaren 2009 då jag även körde 402m på Säve
med tiden 12.99 177.4km/t
senare under vintern monterades det massa nya härliga prylar som GT35R turbo, X-grenrör,tial44 WG
, Stor alu ic,HKS dump,1660cc spridare walbro 255l pump,Nira i3+ och vi smygladdade upp den till 1.6bar
ca500hk då jag körde med orginal bottendel,
Denna vintern har jag införskaffat följande, Shortshifter,2st walbro pumpar,Race insug, Racetopp från Trollspeed,max preppad bottendel med smidda kolvar å stakar mm mm. Nuke fuelrail, Stumma motorfesten från Genuinesaab,
Denna motorn är byggd för att varva 9500rpm så det kommer nog låta riktigt gott om henne när man piskar på med över 2bar i ladd å ca 650-700hk
Sen så har jag lite inköpta styling delar som kommer på till nästa vinter fattas dock några detaljer innan allt är komplett och kan lackas ihop med hela bilen.
Målet med bilen är att få köra en 10,a på strippen och samtidigt vara besiktad och riktigt stylad
Bilder kommer så snart kameran är lagad tills dess kan ni kolla in på min sida bara
Mvh/Nicke