3900
Sök

Gasen dog mitt under körning, volvo v40-01

11 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Har kört 5 mil i ca 120 km/h. Inga problem alls. Svänger av motorvägen kör ca en km i 70km/h och sen bara dör gasen. Jag håller den nertryckt men ingenting händer, inget ljud från motorn eller någonting. kör in till sidan och stänger av motorn helt. Provar att starta igen men motorn bara dör direkt. Väntar lite samma resultat, puttar bilen, samma. Hela tiden är där tre lampor som lyser, motorlampa, oljelampa och batterilampa. Ingenting konstigt syns i motorn, oljan är på rätt nivå, den är normalvarm enligt mätaren inne i bilen och det ryker ingenstans. Efter många många startförsök med gaspådrag startar bilen. När jag sedan kör de sista 500 meterna hem går bilen ovanligt bra. Mycket mjukare och mycket piggare än på länge.

Någon som haft samma problem? Behöver jag vara orolig för att köra bilen?
Senast redigerat av Tildas (28 februari 2011)

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 februari 2011
säkert din luftmassemätare som strular.. motorlampan lyser kanske vid nästa uppstart. du bör ju kontrollera varför den dog i alla fall. är ju segt om den funkar i 2 veckor å gör likadant när de är 1 filig motorväg tex..

48 Inlägg
5 mars 2011
Nu dör bilen bara fler och fler gånger , men går att få igång och köra med direkt efter! Någon annan som har någon teori vad det kan vara?

1 813 Inlägg
5 mars 2011
du har inte nydligen monterat en öppen dumpventil ?? utan att använda dumplock på original dumpen?? brosan hade det problemet bilen funkade skit bra en vecka efter monteringen sen bara tvärdog den. så fick han frikoppla å sen släppa kopplingen så den gick igång. läskigt som fan när man körde motorväg lr landsvägar.. tillsist monterade vi av dumpen igen å nu har bilen fungerat som vanligt helt fel fritt=) wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

48 Inlägg
6 mars 2011
dj_padde skrev:
du har inte nydligen monterat en öppen dumpventil ?? utan att använda dumplock på original dumpen?? brosan hade det problemet bilen funkade skit bra en vecka efter monteringen sen bara tvärdog den. så fick han frikoppla å sen släppa kopplingen så den gick igång. läskigt som fan när man körde motorväg lr landsvägar.. tillsist monterade vi av dumpen igen å nu har bilen fungerat som vanligt helt fel fritt=) wink

Motorn är helt original sad

48 Inlägg
7 mars 2011
Nu startar den inte alls , någon annan som har något förslag?

11 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Problemet är nu löst. Det var bensinpumpen som hade gett upp.

Sök